کد خبر 1242964
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
خودروهای لوکس

اطلاعات کامل خودروهای تجملی (لوکس) موجود در کشور در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و به محض تصویب و ابلاغ آئین‌نامه‌های اجرایی اخذمالیات از این خودروها، این قانون اجرایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، اخیرا معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اخیرا اعلام کرده است: اطلاعات کامل خودروهای لوکس یعنی خودروهایی که ارزش روز آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد یا به صورت تجمیعی خودروهای یک فرد یا افراد تحت تکفلش بیش از یک میلیارد تومان باشد را نیروی انتظامی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده است و این سازمان به راحتی با علم و اطلاع، می‌تواند درباره مالیات آن‌ها تصمیم گیری کنند.

 اطلاعات کامل خودروهای تجملی (لوکس) موجود در کشور در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و به محض تصویب و ابلاغ آئین‌نامه‌های اجرایی اخذمالیات از این خودروها، این قانون اجرایی خواهد شد.

آیین نامه‌های اجرایی اخذ این مالیات به دولت فرستاده شده و در کمیسیون اقتصادی دولت هم به تصویب رسیده است. این آیین‌نامه‌ها بعد از طرح در هیات دولت، تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شود. براساس قانون، تا دی یا بهمن‌ برای وصول مالیات از خودروهای تجملی مهلت داریم اما بعد از ابلاغ، میزان مالیات مشمول برای صاحبان این خودروها اعلام خواهد شد.

سال گذشته ۴۷ دستگاه اجرایی، در تبادل با سازمان اموذ مالیاتی کشور، اطلاعات می‌دادند و امروز بیش از ۹۰ دستگاه به سازمان مالیاتی دیتا می‌دهند.

هم اکنون دستگاهی نداریم که اطلاعات موردنیاز  را در اختیار  سازمان امور مالیاتی قرار  ندهند و  جریان تبادل دیتا برقرار است اگرچه کیفیت لازم را برخوردار نیست. تمام دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات و دیتاهای مورد نیاز را بهتر از گذشته در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادند و این کار موجب شد تا گام نهایی طرح جامع مالیاتی به اجرا در آمد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    مثل وام های می شود بدهکاران نجومی و دارندگان ماشین های لاکچری هیچیی مردم و کارگران و کارمندان که ماشین ۵۰ میلیون را خریدن حال باید مالیان بداند
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 1
    چه عجب! یه عمر از بدبخت بیچاره ها مالیات گرفته و میگیرین. یه عمرم از ثروتمندان بگیرین.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      نترس عمو جون اونا روز بعد از حلقوم من وتو میارنش بیرون دولت طوری نمیشه.
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      این ثروت که اگر به حق نباشد باید مصادره شود مالیات کیلو چند به نفع قشر متضرر شده مثل ما تو این 3 سال.
  • مصطفی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 1
    چرا مالیات را از ماشین ها فرسوده و خطر ساز نمی گیرند که محیط زیست را آلوده می کند و هم امنیت جاده ها را از بین می برند . گویا مسئولین چهل سال دیگر به این نتیجه می رسند که مردم ایران هم مثل سایر مردم کشورها دیگر حق دارند از وسیله خوب و مدرن و ایمن استفاده کنند . ماشین ها که شما لوکس می خوانید در کشورها همسایه تو قبرستانها اتومبیل فراوانند . و از مدل افتاده آند
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      مالیاتتو بده ، جناب ، فرافکنی و هوچی بازی ممنوع
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    اگه 3 سال پیش این رو میگفتید باز یه چیزی. الان ماشین لوکس یک میلیاردی مگه پیدا میشه؟؟ ماشین لوکس زیر 3 میلیارد دیگه گیر نمیاد
  • حاج منصور IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    به نظر بنده، اگر مالیاتی که از مردم گرفته میشود بخواهد به جیب بی انتهای دولت مردان و اختلاسگران بیفته کلاً حرامه مردم مالیات بدهند که بشه حقوق نجومی دولت مردان که در هفته یک ساعت کار مفید ندارند ، و با پورویی تمام جواب سربالا یه مردم بدهند .
  • محمد IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    ماشین لوکس بهترینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس