تهران کرونا زده باید تعطیل شود/ بستری ها بیشتر از ترخیصی ها

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، بر آمادگی بیش از پیش بیمارستان ها برای مواجهه با موج پنجم کرونا تاکید کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی در وبیناری که با رؤسا و مدیران بیمارستان‌های پایتخت با محوریت آمادگی در برابر پیک پنجم کرونا برگزار شد، با هشدار نسبت به پیک پنجم کرونا، خواستار آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش بیماران جدید در روزهای آتی شد.

بیشتر بخوانید:

تعداد مبتلایان به ویروس دلتا افزایش یافت + نقشه

وی با اشاره به فعال سازی کمیته‌های ترخیص در بیمارستان‌ها، در پیک‌های قبلی کرونا، یادآور شد: این کمیته‌ها نقش بسیار مؤثری را در گردش بیمارستانی و شناور سازی تخت‌های بیمارستانی داشتند که باعث می‌شود مدیریت بیمارستان برای تصمیم گیری درباره تخت‌های بیمارستانی با چابکی بیشتری عمل کند؛ بنابر این ضروری است که برای آمادگی در برابر پیک پنجم کرونا نسبت به راه اندازی کمیته ترخیص اقدام شود.

زالی ادامه داد: همچنین برای حفظ و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران، آرایش تیم‌های درمانی باید به گونه‌ای باشد که اواخر هفته و در روزهای تعطیل نقصانی در ارائه خدمات به بیماران ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در آستانه خیز پنجم کرونا هستیم، نسبت به ضرورت آمادگی برای توسعه و راه اندازی بخش‌های جدید در بیمارستان‌های پایتخت تاکید کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خواستار مدیریت اعمال جراحی غیر ضروری و بخش‌های غیرکرونایی بیمارستان‌ها در دوران پیک جهت ظرفیت سازی برای بیماران کرونایی شد.

زالی همچنین با هشدار نسبت به احتمال واکسن گریز بودن واریانت جدید کرونا، بر ضرورت حساسیت کادر بهداشت و درمان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت از خود در برابر بیماری کرونا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی درمانگاه‌های سرپایی کرونا برای تزریق رمدسیویر در پیک‌های قبلی کرونا در تهران تجربه بسیار موفقی بوده است، خواستار توجه ویژه رؤسای بیمارستان‌ها به این تجربه به عنوان یک استراتژی روشن برای کاهش بار بیمارستان‌ها و بار ویروس در گردش در سطح شهر شد.

زالی، تغییر در الگوی سنی مراجعان، تلفیق علائم گوارشی با علائم تنفسی، سرعت در بستری بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، کوتاه بودن فاصله زمانی بین ابتلای اولیه تا بستری در بیمارستان و درگیری شدید ریوی را از ویژگی‌هایی دانست که هم اکنون در اکثر بیمارستان‌های پایتخت درباره بیماران کرونایی مشاهده می‌شود.

وی همچنین سامانه ۶۰۷۰ را سامانه‌ای بسیار پرکاربرد برای تسهیل در جایابی بیماران دانست و خواستار تقویت آن شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 0
    مشرق نیوز شما که شجاعت دارید چرا با باز بودن مشاغل پر خطر در گیر نمی شوید . مردم چه نیازی به محل های قلیان کشی دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟توی زیر زمینی می نشینند و دود می کنند .بیمار می شوند و بیماری را به دیگران منتقل می کنند . لطفا بیشتر امر به معروف و نهی از منکر کنید . لطفا بیشتر امر به معروف و نهی از منکر کنید . لطفا بیشتر امر به معروف و نهی از منکر کنید .
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 0
    مشرق نیوز شما که شجاعت دارید لطفا امر به معروف کنید مدارس دولتی از خانواده های ضعیف پول ثبت نام نگیرند . حتی به صورت چک .یک دانش اموز باید یک میلیون به هنرستان بپردازد . اگر نپرداخت می گویند جا نداریم .به صورت چک پول را دریافت می کنند تا بازرسان نفهمند . یعنی خود ادارات انها را یاد دادند چک بگیرند .قانون را اینطوری دور می زنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس