رئیسی

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران گفت: نخستین برنامه دولت ما حل مشکل برق و مدیریت مصرف آب خواهد بود؛ متأسفانه برخی از استان‌های ما در ترسالی‌ها هم مشکل آب داشتند و ریشه این مشکلات مدیریت است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه  در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: با توجه به امکانات، مواهب الهی و نیروی انسانی کارآمدی که کشور ما دارد، فکر می‌کنیم که راه برون‌رفت از مشکلات وجود دارد.

وی افزود: امروز سفره و اعتماد مردم آسیب‌دیده و امکان اینکه این اعتماد عمومی بازگردد وجود دارد و منظومه نظرات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب در اختیار ما قرار دارد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران گفت: امروز امری که ضروری است، ایجاد یک تحول است و در این زمینه باید فاصله وضع موجود با وضع مطلوب کم شود.

رئیسی مطرح کرد: امروز ضرورت دارد که نسبت به همه خدماتی که در دولت‌های قبلی کشیده شده ارج نهاد؛ اما شرایط و وضع موجود طوری است که مردم نسبت به شرایط ناراضی هستند.

وی ادامه داد: نخبگان ما ابراز نگرانی می‌کنند و حتماً امکان بهبود وضع کشور وجود دارد، این امر با کار جهادی همراه با شناخت مسائل کشور، شناخت راهکارها، تشخیص اولویت‌ها و حرکت به سمت این اولویت‌ها امکان‌پذیر است.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران خاطرنشان کرد: نظام مسائل کشور را ما بررسی کرده‌ایم و مسائل مختلفی درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی بررسی‌شده است.

 رئیسی مطرح کرد: ما در تحولات کشور نیازمند پایه‌های نظری هستیم؛ بسیاری از مسائل مانند معنویت، عدالت، امنیت و غیره در اجرا در اختیار دولت است، اما در تولید علم و دانش مراکز حوزوی و دانشگاهی یاری‌رسان ما خواهند بود.

وی ادامه داد: هر دولتی سلیقه‌ای دارد، اما مبنای تحولات کشور باید حساب‌شده باشد که این مبناها لازم است ریشه در مبانی دینی و علمی داشته باشد.

 رئیسی یادآور شد: شناخت وضعیت موجود از اولویت‌های ما است؛ وضعیت آب، برق، بیکاری، گرانی و تورم در دستور کار دولت ما قرار دارد.

وی ادامه داد: اقداماتی که در روزهای پایانی دولت کنونی صورت می‌گیرد، بودجه بر هستند و بدون تأمین مالی، این افزایش‌ها در حقوق در حال انجام است که مدنظر ما قرار دارد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران ابراز کرد: در همه ادوار گذشته به اهل سنت وعده‌ و وعید داده شد، در این دوره ما هیچ وعده‌ای به این عزیزان ندادیم، اما همان‌گونه که ما در خدمات اجتماعی به شیعیان توجه داریم، به اهل سنت نیز توجه خواهیم داشت.

رئیسی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اقدامات اخیر قوه قضائیه را «امیدآفرین» نامیدند؛ آقایان روحانی و لاریجانی از من در آن دوران پرسیدند که شما درباره مبارزه با فساد چه‌کاری خواهید کرد؟ ما بیان کردیم که به همه پرونده‌هایی که روی میز ماست رسیدگی خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: باور مبارزه با فساد در بین مردم ایجادشده و ما برای این امر برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داریم.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران اضافه کرد: مسئله ارتباط با استان‌ها ضروری بوده و همان‌گونه که ما در قوه قضائیه این کار را دنبال کردیم، در دولت نیز پیگیری خواهیم کرد.

 رئیسی یادآور شد: وعده‌هایی که ما در انتخابات داده ایم با نظام اداری اجرائی فشل نمی‌شود و ما برای این منظور باید یک نظام اداری قوی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: درباره استفاده از اسناد حوزوی نکته‌های خوبی بیان شد که ما بررسی این اسناد را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران بیان کرد: نظرات تخصصی حوزویان پشتوانه دولت ما خواهد بود و سعی ما این است که از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم.

رئیسی تصریح کرد: نخستین برنامه دولت ما حل مشکل برق و مدیریت مصرف آب خواهد بود؛ متأسفانه برخی از استان‌های ما در ترسالی‌ها هم مشکل آب داشتند و ریشه این مشکلات مدیریت است.

در ادامه جلسه، اعضای به طرح پیشنهادات خود به رئیس جمهور منتخب پرداختند، و سپس رئیس جمهور منتخب با توجه به سخنان اعضاء، نکاتی را متذکر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    5 1
    سلام.برای محاکمه افراد فساد نیز فکر اساسی بشود. اگر نکنید،با قدرت و تعداد بیشتر در خفا به کارهای خود ادامه خواهند داد .. و عدالت و برخورد و .. زیر سوال اساسی خواهد رفت
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 3
    فقط خسته نشو ..! میشه، ما امیدواریم.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    اتفاقا هر چه نظام اداری پیچیده و قوی باشد فساد بیشتر خواهد شد. نظام اداری باید ساده و کمک کننده تولید و فعالیت باشد.
  • DE ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    همه تمام منایع درامدی مدیران از روز اول تا اخر ین روز کاز و از قبل از کار مقایسه و چک بشه از کجا و چطور درامدهاشون کسب شده.
  • DE ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    مشکل اساسی اب استانهای خشک با کمک پروژه ابرسانی اب دریای عمان بشکل جمعی با کمکهای جهادی میلیونی ساکنان این استانها بعنوان یک پروژه ملی جهادی برای خودشون راه اندازی و سازمان دهی و برای همیشه مرتفع بشه. تا ایرانی هیچوقت مشکل اب نداشته باشه.
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    اقای رعیسی الویت ریل گذاری برمسیر عدالت خصوصا یارانه هاوجلوگیری از برخورداری پولدارها از ان عدم شعار برای حل مشکلات جهت خوشایند مردم استفاده از خرد جمعی بیرون ریختن مدیران نا کارامد وشایسته سالاری ودر یک کلمه عمل به تکلیف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس