کد خبر 1244815
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
برنامه سوره

مهمان این هفته سوره، رسول رسولی‌پور، استادیار گروه آموزشی فلسفه دانشگاه خوارزمی است.

به گزارش مشرق، چهارمین قسمت از فصل جدید سوره، سه‌شنبه ۲۲ تیر ساعت ۱۰ شب، با اجرای مسعود دیانی روی آنتن خواهد رفت. کرونا، مسئله رنج و الهیات امید موضوع گفتگوی این هفته سوره خواهد بود.

کرونا، مسئله‌ی رنج و الهیات امید

بیش از ۱۸۳ میلیون نفر در جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم کردند. کرونا از این میان نزدیک به چهار میلیون انسان را به کام مرگ کشید.  نگاه بسیاری از جوامع به دین دوخته بود. خداناباوران انتظار داشتند کرونا به تضعیف دین‌داری در جهان منجر شود. در جبهه‌ی مقابل خداباوران بیش از آنکه کرونا را چالشی برای دین بدانند، بحرانی برای علم مدرن و نظم سکولار جهان جدید می‌دیدند. در میانه این نزاع‌ها کدام تبیین الهیاتی می‌تواند رنج و ناامیدی انسان مدرن را التیام بخشد؟

مهمان این هفته سوره، رسول رسولی‌پور، استادیار گروه آموزشی فلسفه دانشگاه خوارزمی است. مدرک دکتری خود را در رشتۀ فلسفۀ دین از دانشگاه پونای هندوستان و مدرک پسادکترا را از مرکز فلسفۀ دین دانشگاه نوتردام ایندیانا آمریکا اخذ کرده است. او در زمینه‌های کلام قدیم و جدید، فلسفۀ دین، منطق (کلاسیک و ریاضی)، الهیات مسیحی و... تدریس می‌کند.

برنامه تلویزیونی سوره سه‌شنبه هر هفته ساعت ۲۲ به طور زنده از شبکه چهار تلویزیون پخش می‌شود و تکرار آن شنبه‌ها ساعت ۱۴ روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس