کد خبر 1245046
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

به گزارش مشرق دکتر علی دارابی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:  اصول گرایی خود یک گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است اصلی ترین مولفه های آن عبارتست از: فساد ستیزی، کارآمدی، دفاع از ارزش‌ها، ولایت و رهبری، مردم سالاری دینی، اقتصاد مقاومتی، عزت، حکمت و مصلحت در مناسبات و سیاست خارجی از ارکان اصلی این گفتمان است.  

اگرچه جناح های سیاسی داخل ایران به اصول گرایان و اصلاح طلبان محدود نمی شود. اما این دو جریان اصیل، دارای شناسنامه و هویت روشنی در کنشگری سیاسی در ایران بعد از انقلاب اسلامی بوده‌اند. (آسیب شناسی و نقدهای وارده را به دو جناح مذکور در فرصت دیگری بدان خواهم پرداخت. )

در انتخابات اسفند ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی و در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در ۱۴۰۰ موجب شد که با رای مردم جریان اصولگرا پیروز رقابت های انتخاباتی باشد.  

این موقعیت که قوای سه‌گانه و شوراها و شهرداری‌ها را اکثراً جریان اصول گرا از آن خود کرده است، هم فرصت است و هم تهدید فرصت بزرگی برای خدمت به مردم، آبادانی، سازندگی و پیشرفت ایران عزیز و یک تهدید بزرگ اگر ناکارآمدی، سهم خواهی و ناکامی نتیجه این حاکمیت یکدست باشد که امیدوارم این چنین نباشد.  

برابر نظرسنجی‌های معتبر بیش از ۷۵ % مردم بر این باورند که "مسئولان فقط در ایام انتخابات به فکر مردم هستند و پس از آن فراموش می کنند چه عهد و پیمانی با مردم داشته اند..!؟

پرسشگری، مطالبه گری، نظارت و اجتناب از چشم پوشی خطاها توسط رسانه ها و افکار عمومی می تواند " *ضامن درستی* " برای "عمل به میثاق دوران انتخابات باشد و صد البته رسانه ها باید وظیفه حمایتی خود را نسبت به دولت نیز بجا آورند.

 فرصت بس محدود و کارهای فراوان پیش رو، هیچ بهانه ای برای کار نکردن و خدمت نیست با همت جهادی ایران را آباد کنیم.

عصر اصول‌گرایان

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    16 18
    شب دراز است و قلندر بیدار ...
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      27 7
      هرچه باشد یقینا از ۸ سال هجوم خاندان فری... و رفقای افسادطلبش به مردم و کشور بهتر خواهد بود
    • DE ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      6 3
      آخرش مشخص میشه علت بیداری قلندر شما در شب ترس و .... بوده. نه چیز دیگری.
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      3 1
      آقای رئیسی اصولگرا یا اصلحطلب نیستن، انقلابی هستن مثل حاج قاسم عزیز، خواهشا ایشون رو به نفع خودتون مصادره نفرمائید.همینطور آقای اژه ای، فقط قالیباف اصولگراس در این عکس.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    7 7
    زنده باد موافقت های اصولی
  • FR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    13 3
    انشالله همه چیز مثل این عکس هماهنگ و زیبا میشود
  • DE ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    13 12
    در ۴۰ سال بعد از انقلاب میشه بگید مملکت دست کی بوده پس ؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      19 8
      ۳۲ سال لیبرال های افسادطلب ۸ سال هم دولت ملغمه احمدی‌نژاد
    • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      3 4
      خدارا شكر يك ادم نسبتا عاقل قبول كرد كه دكتر احمدي نژاد نه اصلاحطلب و نه اصولگرا بود او ازاده اي بود كه به هيچ طيفي باج نداد و مغضوب چپ و راست بود!!!
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      5 1
      در جواب 23:42.. این یعنی اعتراف به اینکه شما با تمام ادعاهایتان در اقلیت هستین..
    • DE ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 5
      اصولگرایان برای جلوگیری از خطر داغون شدن انقلاب و ایران توسط مستر چیز چیز چیز یک شانس تاریخی به احمدی نژاد دادند و او را پشتیبانی کردند ولی او ظرفیت این پست و اعتماد را نداشت وبا سوء استفاده های سیاسی کلان از جایگاهش خواست با مشائی سلسه محمودیه را بنیانگذاری کند که ملت زدند در برجکش. اصلاح طلبچی ها هم گفتند دیر اومدی عمو میخوای زود بری ما خودمون با کارگزرانی ها اینکاره ایم . و با اینکه محمود هم بالاخره اصلاح طلب شد ولی دیگر دیر است چون تاجزاده از او خیلی زودتر ضد انقلاب بود محمود تازه دوزاریش افتاده .
    • به 12.01 IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      3 1
      تا جایی که ما یادمان هست اصولگرایان در سال 84 کاندیدای دیگری داشتند و بعضا در سال 88 هم در آن شب برای موسوی پیام تبریک فرستادند و در مجالس هفتم تا نهم هم هر قدر توانستند علیه او کارشکنی کردند. از همان روز اول دولت نهم - که می گفتند خیلی خوب بوده- وزرای نفت پیشنهادی او را پی در پی رد کردند و حتی حق تغییر ساعت رسمی را از او گرفتند و دروغ گنده کم شدن یک میلیارد دلار را دقیقا در آستانه انتخابات 88 راه انداختند و...
  • نیما HK ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    4 10
    اصول گرا اصلاطلب فرقی نمی کنه فقط بهار
    • DE ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      13 2
      خخخخ شلوغ کردید این بنده خدا از خواب پرید. بزک نمیر بهار میاد - نوچه اسفندیار میاد.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    4 9
    عصر جبهه پایداری
  • حاج حسین IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 2
    اصولگرایان تحولات اخیر را لطفا به خود نگیرند. انقلابی ها سر کار آمده اند که مردم را به تحول امیدوار کرده اند وگرنه اصولگرایان و اصلاح طلبان نقاط مشترک فراوانی دارند و یکی از مهم ترین نقاط اشتراک اصولگرایان و اصلاح طلبان قدرت طلبی است و ملت هیچ خاطره خوبی از این دو جریان سیاسی انحصار طلب ندارند.
    • DE ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 4
      ولی داش حسین اون تئوریسین شما که کلا بنده خدا رای نیاورد چون گفت من نه اصلاح طلب هستم نه اصولگرا من انقلابی هستم .... اولین تذکر را از مردم با اون رای پائینش اورد و متوجه شد با این ادا اصول ها جائی در بین مردم انقلابی ندارد. پس چرا مردم انقلابی به او رای ندادند. حالا اون نامزد ول کرد زد پارکینک شما ولی ول کن نیستی احتمالا نمیدونی انتخابات تمام شدن .. اصولگرایان کاملا واضح دقیق رسا محکم بدون شبهه و بلند قامت پشت سر جناب ریسی ایستادند کما اینکه دفعه قبل هم که جناب رییسی کاندید شدند همین طور بود لیکن با ناجوانمردی .... منظور فریب و سایه جنگ و دلار سه هَزار و دیفال! کشی پیاده رو و زوجه و مرد کردن دانشگاه ...صدها تهمت دیگر روبرو بودیم.
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 0
      در جواب 10:10 باید بگم که خود آقای رئیسی چندین بار گفتن که عضو هیچ حزبی نیستن و انقلابی هستن و اینکه بعضی جناحا از ایشون حمایت کردن هیچ طلبی نسبت به ایشون ندارن و فقط با آدمهای کارآمد و انقلابی کار میکنن، پس بهتره مغلطه نکنید و حرفای ایشون رو بشنوید و بگید ایشون کجا گفتن اصولگرا هستن؟ در ضمن همه نامزدهای انقلابی و اصولگرا از ایشون حمایت کردن و به نفع ایشون کنار رفتن. فقط قالیباف و حداد نبودن. همه یکصدا. پس دوباره با دوقطبی اصلحطب، اصولگرا، دولت کارآمد و انقلابی رو زیر سئوال نبرید. البته بعید میدونم شما حتی معنی انقلابی رو بدونید و هدفتون فقط مغلطه کاری است.
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    معاون قالیباف
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 0
    كارامد!!!!
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 3
    «اصول گرایی خود یک گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است اصلی ترین مولفه های آن عبارتست از: فساد ستیزی، کارآمدی، دفاع از ارزش‌ها، ولایت و رهبری، مردم سالاری دینی، اقتصاد مقاومتی، عزت، حکمت و مصلحت در مناسبات و سیاست خارجی از ارکان اصلی این گفتمان است.»
  • DE ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 2
    مدیریت جهادی = توجه کامل به خواست مردم در سیاست داخلی : همبستگی سه قوه با همیاری مردم برای خوب کردن حال اقتصاد مردمی : تولید مسکن، معیشت و توزیع عادلانه امکانات بین همه مردم، راه اندازی تولیدو مشاغل برای جوانان ، سیاست خارجی : اقتدار ، عزت و عدم اجازه دخالت بیگانگان و بستن راه نفوذی ها، رئیس جمهور و وزرا با مدیریت جهادی یک پیکره واحد باشند و بشکل یک شبکه فعال عمل بفرمایند یعنی دررفع مشکلات متقابلا به همدیگر همیاری دهند. مثل دولت های گذشته جزیره ای .. عمل نفرمایند یعنی هر وزیری فقط چهاردیواری وزارت خانه خودش را نبیند، بلکه وزارتخانه هادر حین تقسیم کار در حل مشکلات مثل یک تیم فوتبال ید واحد برای هدف واحد عمل بفرمایند مدیریت موفقیت امیز جهادی در همه عرصه های کشور : پیروی راه ولایت با پیام امام (ره) مامیتوانیم + رعایت مدیریت زمان در تحقق خواسته های مهم مردم در 4 سال و اتخاذ و اجراء مفیدترین راهکارها ،اتکاء به توانمندی داخلی و استفاده صدرصد موثر از نعمات خدادادی درایران و شرکت دادن مردم در فعالیت های اقتصادی و تولیدی. راه اندازی صنعت ایرانی بعنوان راهکار درازمدت برای ایجاد اشتغال برای جوانان و تولید فراوردهای داخلی با اهداف صادراتی در همه قاره ها یعنی در 198 کشور جهان. احیاء نهاد انقلابی مردمی جهاد سازندگی زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری و دادن میدان به تمام جوانان تا با تلاش جهادی درامر سازندگی کشور در تولید مسکن ، توسعه صنعت اب ، فعال کردن تولید و پایداری روستایی ،و نقش راهبردی و فعال در مدیریت بحران دولت و کابینه فعلی را کمک عظیم نمایند.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 0
    سالی یک میلیون شغل و یک میلیون خانه. منتظریم..
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      0 1
      به خود وعده ندهید در تاریخ ایران کدام سلسله ای تامین شغل و خانه برای مردم می ساخته دوران قبل از انقلاب هر جوانی دو سال سربازی اجباری داشت اگر زنده می ماند باید خودش شغل داشته باشد و خانه بسازد یا عیالش در خانه پدری زندگی کند وبا مزد کا ر خود امرار معاش کند در آن زمان دولتها از همه بزور مالیات می گرفتند حالا مردم مالیات نمی دهند که هیچ ........
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 1
    عصر عدالت خواهان مومن و انقلابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس