تجمع اعتراضی ژاپنی‌ها برای لغو المپیک و پارالمپیک توکیو و ضرر میلیونی میزبان از عدم حضور تماشاگران

کمیته ملی المپیک در آستانه ۹ روز مانده به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مشغول چینش مسافرین اعزامی از هیأت‌اجرایی به ژاپن است و در این بین نام برخی مسئولین خاص نیز دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، در حالی که کم‌تر از ۱۰ روز به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی مانده و قرار است که نخستین کاروان اعزامی ورزش ایران به دهکده بازی‌ها، شنبه ۲۶ تیرماه راهی دهکده رویداد توکیو شود، برخی اخبار واصله حاکی از اعزام حدود ۱۸۱ نفر شامل المپین‌ها، کادرهای فنی، پزشکان و مسئولین از سوی کمیته ملی المپیک به محل برگزاری بازی‌هاست.

کمیته ملی المپیک برخلاف کمیته ملی پارالمپیک که از حدود یک ماه پیش از اعزام پارالمپین‌ها به رقابت‌های پارالمپیک توکیو اقدام به انتشار لیست شفاف و قطعی تمام مسافران توکیو اعم از ورزشکار، کادرهای فنی و اجرایی و حتی اصحاب رسانه کرده؛ در فاصله ۹ روز مانده به ۲۳ جولای و آغاز رسمی مراسم بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، هنوز هم اقدامی در جهت تنویر افکار عمومی صورت نداده و اسامی تمام اعزامی‌ها هنوز مشخص نیست.

نکته‌ای که می‌توان از اسامی اولیه و احتمالی برداشت کرد، این است که با اعزام ۶۶ ورزشکار به بازی‌های المپیک در قالب ۱۶ رشته ورزشی و ۱۷ تیم که خود شامل کادرهای فنی، سرپرستی و پزشکی نیز خواهد بود، تعداد قابل توجهی از اعضای هیأت‌اجرایی به دهکده بازی‌ها اعزام خواهند شد که تعدادی از آن‌ها به‌جز هزینه‌تراشی برای بیت‌المال و بودجه عمومی کشور، کاری از پیش نخواهند برد.

بیشتر بخوانید:

تدارک ویژه شبکه ورزش برای المپیک ۲۰۲۰

با توجه به رقم گزاف پروازها به سمت توکیو و هزینه‌های جانبی اعزام هر نفر به ژاپن، مشخص نیست که کمیته ملی المپیک به چه جهت قرار است افرادی نظیر مجید کیهانی، محمد علی‌پور، علی‌رضا رحیمی، سیدعبدی افتخاری و مجید شایسته را به افتخار سفر در کنار کاروان المپیک ایران نائل آورد.

اشخاصی مانند سیدعبدی افتخاری و علی‌رضا رحیمی که به‌دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مجبور به کناره‌گیری از ادامه ریاست بر فدراسیون‌های اسکی و هندبال شدند، با حضور در هیأت اجرایی NOC مسافر توکیو خواهند بود. مجید کیهانی و مجید شایسته که اکنون هیچ‌گونه سمتی در فدراسیون‌های پیشین خود نداشته و نفر دوم حتی با تکیه بر روابط خاص به پست فرمایشی ریاست بر یک باشگاه مهم و لاکچری در غرب تهران رسیده، در کنار مجید کیهانی که به‌علت برخی تشکیک‌ها و مسائل غیرشفاف حتی صلاحیت‌اش برای شرکت در انتخابات فدراسیون دوومیدانی احراز نشد، در مهم‌ترین تورنمنت ورزشی سال حضور خواهند یافت. همین‌طور محمد علی‌پور که اکنون ریاست بر فدراسیون انجمن‌های ورزشی را برعهده دارد، در شرایطی که ورزشکاری از این فدراسیون غیرالمپیکی نمی‌تواند راهی بازی‌ها شود، پای ثابت اکثر اعزام‌ها بوده و در توکیو هم حاضر خواهد بود.

مشخص نیست که رویه کمیته ملی المپیک آن هم در این شرایط سخت مالی و معیشتی مردم چیست که افراد مذکور را به‌رغم عدم وجود مسئولیت مهم در کاروان ستارگان ایران‌زمین، با هزینه‌ای از جیب بیت‌المال راهی توکیو می‌کند و نهایتاً هم حق مأموریت‌های گزاف و آن‌چنانی را پرداخت خواهد نمود.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • موبین IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    16 0
    مدرک و حکم و دان خارج از ضابطه و سفر خارجی نباشه که خیلیها نمیان با رابطه و فساد و زد و بند و اعمال نفوذ از فرمانداری و شهرداری و وزارت کشور و... بشن رئیس هیئات و فدراسیونهای ورزشی سراسر کشور.
  • هوادار فوتبال IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    با سلام.این اعزام های بی مورد و تفریحی به عنوان همراه ورزشکاران شده یک قانون در ورزش.سالهاست که این اتفاق افتاده است و هیچ گوش شنوائی هم نیست و هیچ مقامی هم پاسخگو نخواهد بود.شکایت از قاضی پیش قاضی بردن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس