.

عربستان قصد دارد میزبانی جام جهانی 2030 را مشترک با ایتالیا برگزار کند و در حال برنامه ریزی برای این اتفاق بزرگ است.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ خیز برداشته و قصد دارد این میزبانی را به طور مشترک با ایتالیا به دست بیاورد. دو کشوری که بیش از ۲۰۰۰ مایل با یکدیگر فاصله دارند.

تلاش ها برای گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ از مدتی پیش شروع شده و برای مثال اخیرا بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خبر از احتمال میزبانی مشترک انگلیس و ایرلند برای این رقابت ها داد. اسپانیا و پرتغال نیز چنین ایده ای را در نظر دارند و میزبانی مشترک را تقاضا کرده اند.

جام جهانی ۲۰۳۰ احتمالا با ۴۸ تیم برگزار خواهد شد و شاهد انجام ۸۰ مسابقه خواهیم بود و به همین دلیل فیفا ایده میزبانی مشترک دو کشور را بیشتر مورد توجه قرار خواهد داد.

 عربستان-ایتالیا؛ میزبانان مشترک جام جهانی 2030!

طبق گزارش منتشر شده در نشریه اتلتیک، عربستان سعودی در حال همکاری با شرکت مشاوره جهانی "Boston Consultancy Group" مستقر در ایالات متحده برای پیدا کردن کشوری برای میزبانی مشترک است و فعلا ایتالیا بیشترین شانس را دارد.

همچنین عربستان میزبانی مشترک با دو کشور عرب زبان شمال آفریقا و خاورمیانه ای مصر و مراکش را نیز در نظر دارد ولی مشکل اینجاست که این دو کشور از لحاظ بودجه و نیز زیرساخت، کمبودهایی جدی دارند.

عربستان چند سالی است که در ورزش شروع به سرمایه گذاری های جدی کرده است و به خصوص پس از رسیدن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به کشور همسایه قطر، حالا به طور جدی کسب میزبانی بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان را هدف گذاری کرده است.

عربستان در سال های اخیر میزبانی چند رویداد ورزشی معتبر را برعهده داشته است. دسامبر ۲۰۱۹ دیدار بوکس سنگین وزن جهان بین آنتونی جاشوا و اندی روئیز در این کشور برگزار شد. رالی داکار و نز میزبانی گرندپریکس فرمول یک( برای نخستین بار) از دیگر رویدادهای مهم برگزار شده در عربستان بوده اند.

در یکی دو سال گذشته بحث خرید مالکیت باشگاه نیوکاسل توسط محمد بن سلمان نیز در میان بوده که به سرانجام نرسیده است.

ارتباط ایتالیا و عربستان در زمینه ورزشی هم در چند سال اخیر رشد داشته و برای مثال تاکنون دو دیدار سوپرکاپ ایتالیا در عربستان برگزار شده و سومی را نیز سال آینده شاهد خواهیم بود. ایتالیا اخیرا توانست فاتح یورو ۲۰۲۰ شده و بار دیگر بر قله فوتبال اروپا قرار بگیرد.

عربستان اما برای کسب میزبانی جام جهانی با موانعی جدی نیز روبرو است. مشکلات مربوط به حقوق بشر که باعث شد تا بن سلمان نتواند مالکیت نیوکاسل را برعهده بگیرد، جنگ یمن و نیز ترور جمال خاشقچی در سفارت عربستان در ترکیه، از دیگر معضلات عربستان در راه میزبانی جام جهانی هستند.

با توجه به این موارد، انگلیس امیدوار است که طرح میزبانی مشترک با ایرلند بتواند از شانس بیشتری برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ برخوردار باشد.

در همین رابطه یکی از منابع دولتی انگلیس به تلگراف گفت:« این یک پیشنهاد کاملا مناسب است. همه ما دور هم جمع می شویم و یک تورنمنت خارق العاده را برای کل دنیا برگزار می کنیم.

 عربستان-ایتالیا؛ میزبانان مشترک جام جهانی 2030!

من فکر می کنم این قدرت همکاری ما را نشان می دهد. این فرصتی خارق العاده برای همه ماست که دور هم جمع شده و یک تورنمنت کانل و خوب را  برگزار کنیم.»

انگلیس اخیرا میزبان دور نیمه نهایی و فینال یورو ۲۰۲۰ بود که با حواشی زیادی نیز همراه شد. هجوم هولیگان ها برای ورود به ورزشگاه ومبلی بدون در اختیار داشتن بلیت و کتک زدن هواداران ایتالیا در پایان بازی، باعث شده تا اتحادیه فوتبال انگلیس، ضمن جریمه خاطیان، به فکر وضع قوانینی جدید برای کنترل بیشتر آشوب گری باشد.

این نگرانی اکنون وجود دارد که چنین اتفاقات تلخی، می توانند مانعی برای میزبانی بریتانیا تلقی شوند یا خیر؟

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    10 2
    از الان همه رو میخرن، اخر هم میزبانی تکی میگره عربستان، تا اون موقع هم باباش مرده، خودش دیگه رسما همه کاره شده، نه نفتش تموم شده و نه اقتصادش ورشکسته شده، عربستان با سرعت بسیار بالایی در حال متنوع کردن درامدهای غیر نفتی اش است، که نشان دهنده پیش بینی درست این کشور از کاهش ارزش نفت و نیاز به تولید ثروت در حوزه های دیگر دارد که در کشور ما با وجود تحریم هم هنوز دنبال فروش نفت هستند
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    12 3
    قیافه مسوولین شکم گنده ما دیدن داره عربستان داره روز بهروز پیشرفت میکنه و ما هم مستقیم به سمت عصر جاهلیت با موفقیت پیش میریم
  • شمالی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    با پول عربستان و میزبانی ایتالیا، چون هم فاصلشون زیاده و هم آب و هوای بسیار متفاوت
  • ابولولو IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 4
    عجبا.اگه این اتفاق بیافته یعنی عقب گردفوتبال.وقتی درعربستان درمهم ترین مسابقات تیم های خودشان ازفوتبال استقبال نمیشه جام جهانی روبرگذارکنن جی میشه.این چه میدونن فوتبال چیه؟
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 2
    عربستان یک کشور در حال جنگه و امنیت نداره
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    6 2
    مگه اصلاً چنین چیزی شدنی هست؟ اگه کره جنوی و ژاپن این کار رو کردن چون همسایه بودن و فاصله بین اکثر شهرهاشون حداکثر ۲ ساعت هست!‌ چطوری قرار هست تیم‌ها از ایتالیا به عربستان برن و بر عکس؟ نزدیک ۶ - ۷ ساعت پرواز هست. واقعاً FIFA هم دیگه مسخره‌اش رو در آورده.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      اصلا تو دو قاره مگه میشه
  • محمد IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    تو این دنیا همه چیز با پول حل میشه شک نکنید عریستان به تنهایی میزبان جام جهانی خواهد شد ۲۰۳۰ هم نشد چهار سال بعدش
  • حسام IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    ما تازه میخوایم var بیاریم البته از دو سال دیگه ! البته ما هم میتونیم میزبانی مشترک با عراق و یا با دولت اسلامی طالبانستان رو پیشنهاد بدیم ...البته بعد از کسب مجوز حلال بودن انجام بازی فوتبال از طالبان !
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    عمرا
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    عالیه دمش گرم که به فکر کشورش هست.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    اینکه نمیشه با اینهمه فاصله تیمها خسته میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس