کد خبر 1246488
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
«گلی که به ثمر نمی‌رسد» / اوضاع فاجعه‌بار خط تهاجمی رئال مادرید

فصل گذشته رئال مادرید 88 گل به ثمر رساند تا یک آمار فاجعه برای این باشگاه و11 مهاجم گران قیمت این تیم ثبت گردد.

به گزارش مشرق، فصل گذشته رئال مادرید به هیچ جامی نرسید. آنها در یک قدمی کسب قهرمانی در لالیگا مقابل اتلتیکو شکست خوردند تا بالاتر از بارسلونا به نایب قهرمان لیگ بدل شوند. زیدان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز مغلوب چلسی شد تا دیگر نتواند درخشش خود در اروپا را نیز تکرار کند.

مشکل بزرگ رئال مادرید در فصل گذشته ضعف بزرگ در خط تهاجمی تیم بود. ضعفی که با درخشش کریم بنزما کم‌رنگ شد ولی هیچگاه برطرف نشد و حالا رئال باید با یک دغدغه بزرگ وارد فصل آینده شود.

با توجه به شرایط اقتصادی باشگاه رئال مادرید، به نظر می‌رسد خریدی از سوی آنها شکل نگیرد. آنها تمام توان خود را گذاشته اند که در این تابستان «کیلیان امباپه» را خریداری کنند که اگر این اتفاق رخ بدهد، بهترین خرید ممکن و بمب نقل و انتقالات فوتبال دنیا به ثبت خواهد رسید.

اوضاع فاجعه‌بار خط تهاجمی رئال مادرید

اما باشگاه پاری سن ژرمن انتظارات زیادی دارد و می‌خواهد با بالا بردن قیمت امباپه مانع رفتن او شود. همین علت باعث شده تا بسیاری معتقد باشند که رئال مادرید در این تابستان نیز نمی‌تواند امباپه را خریداری کند و باید با همین مهاجمان نه چندان خوب خود سر کند.

*خط تهاجمی مشکل بزرگ رئال و آنچلوتی

فصل گذشته رئال مادرید 88 گل تنها به ثمر رساند تا یک آمار فاجعه‌بار از 11 مهاجم گران‌قیمت این تیم ثبت شود.

اوضاع فاجعه‌بار خط تهاجمی رئال مادرید


رئال مادرید مقابل چلسی به یک تیم بی زهر بدل شد و مهاجمان نتوانستند کاری برای صعود به فینال انجام دهند

مارکا در گزارش مفصل خود نوشت که رئال مادرید 11 بازیکن دارد ولی از هیچ کدام نمی‌تواند به نحو احسن استفاده کند. رئال در فصل گذشته مجبور شد از این 11 بازیکن، 4 مهاجم را به تیم‌های دیگر واگذار کند که مهمترین آنها «لوکا یوویچ» بود که به آینتراخت فرانکفورت بازگشت. بازیکنی که 60 میلیون یورو و یک دنیا امیدواری وارد سانتیاگو شد ولی به یک بازیکن ناامیدکننده در تیمِ زیدان نام گرفت. حالا به اردوی آنچلوتی بازگشته و امیدوار است بتواند زیرنظر کارلتو درخشش بوندس لیگا را در لالیگا تکرار کند.

بیشتر بخوانید:

گزینه رئال در صورت ناکامی در جذب ام‌اپه

یوویچ در نیم فصل دوم فصل گذشته به صورت قرضی به بوندس لیگا بازگشت و توانست در اولین بازی خودش برای باشگاه آلمان یک شاهکار رقم زند

از طرف دیگر براهیم دیاز نیز یکی از این 11 مهاجم بود که باشگاه رئال تصمیم گرفت که ستاره جوان خود را دوباره، این بار با قراردادی 2 ساله به میلان بفرستد تا دیاز باتجربه‌تر از همیشه به سانتیاگو بازگردد. او نمایشی عالی فصل گذشته در تیم روسونری داشت و در سری‌آ عالی کار کرد. با این حال رئال سعی کرد دوباره او را به میلان بازگرداند و در تیم اصلی خود از او استفاده نکند.

اوضاع فاجعه‌بار خط تهاجمی رئال مادرید

9 بازیکن و مهاجم دیگر اکنون در لیست آنچلوتی برای خط تهاجمی قرار دارند. 9 بازیکنی که زیر نظر زیدان پر افت و خیز نشان دادند و برخی نیز به یک نیمکت نشین محض بدل شدند اما حالا شرایط فرق کرده و بسیاری امیدوارند تا کارلتو با اندیشه و تجربه خود بتواند از این 9 بازیکن به اصطلاح بازی بگیرد و آنها را احیا کند.

با رفتن براهیم دیاز به میلان کریم بنزما، مارکو آسنسیو، لوکاس واسکز، تاکفوسو کوبو، ادن هازارد، گرت بیل، ماریانو دیاز، وینیسیوس جوینیور، رودریگو و لوکا یوویچ 10 مهاجم کنونی رئال مادرید هستند که آنچلوتی باید بتواند از آنها استفاده کند و الا سرنوشت زیدان گریبان گیرش خواهد شد.

تنها بازیکنی که اکنون در اوج است، کریم بنزماست که مهره اصلی زیدان در فصل گذشته نیز بود. باید دید آنچلوتی می تواند باعث پیشرفت بازیکنی مثل گرت بیل یا ادن هازارد شود.

اوضاع فاجعه‌بار خط تهاجمی رئال مادرید


بیل در تاتنهام دوران پر افت و خیزی را تجربه کرد ولی در نهایت توانست در نیمی از مسابقات خود گلزنی کند

گرت بیل فصل گذشته به تاتنهام قرض داده شد و او نیز زیر مورینیو به یک نیمکت نشین لقب گرفت. کاپیتان تیم ملی ولز فصل گذشته البته برای اسپرز نمایش بهتری داشت و با 34 بازی و 16 گل آمار بهتری نسبت به زمان مادرید به ثبت رساند. او در یورو 2020 نیز برای ولز نمایش خوبی داشت و باعث شد تا تیم ملی کشورش به جمع 16 تیم پایانی راه پیدا کند. آنها در یک هشتم نهایی مقابل دانمارک با نتیجه سنگین 4 بر صفر از دور مسابقات کنار رفتند.

ادن هازارد نیز یکی از بازیکنانی است که باید زیر نظر آنچلوتی به درخشش برسد. این فصل شاید آخرین شانسی باشد که ستاره بلژیک برای بازی در رئال مادرید در اختیار دارد و باید هر چه دارد به نمایش گذارد. او در 2 فصل گذشته زیر نظر زیدان یک مصدوم همیشگی بود و اصلا نمایش مثبتی نداشت.

اوضاع فاجعه‌بار خط تهاجمی رئال مادرید


هازارد در بیشتر دقایق مصدوم بود و در فصل گذشته تنها در 14 بازی لالیگا به میدان رفت و به 3 گل رسید.

طبق گزارش برخی خبرنگاران اسپانیایی، آنچلوتی بسیار به وینیسیوس دل بسته و می خواهد اندیشه های تهاجمی تیم را با استفاده از نفوذ او از سمت چپ ساخته و پرداخته کند. به همین دلیل انتظار ستاره برزیلی به ترکیب اصلی رئال در فصل آینده برسد و به مهره بزرگ کارلتو لقب گیرد. البته او فراز و نشیبی زیادی در فصل گذشته داشت و باید دید آیا می تواند به ستاره مادرید لقب گیرد؟

رودریگو، آسنسیو و دیاز نیز شرایط مشابهی داشتند و فصل گذشته به یک نیمکت نشین محض بدل شدند. آنها در مسابقاتی به ستاره زیدان لقب می گرفتند ولی خیلی زود دوباره به ناکام بزرگ بدل می شدند و دوباره این چرخه تکرار می شد. از طرفی امیدهای رئالی به «تاکفوسو کوبو» بسیار افزایش یافته و آنها معتقدند که ستاره جوان ژاپنی می تواند با تکنیک خود مشکلات خط تهاجمی رئال را حل کند. باید دید آنچلوتی که چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت. 

او پایه ریز دسیما و تیم زیدان بود و باید دید آیا دوران شکوه به سانتیاگو بازخواهد گشت یا دوباره رئال با ناکامی بزرگ مهاجمانش به یک تیم معمولی بدل خواهد شد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس