کد خبر 1247029
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
چرا پالایشی یکم را در پرتفو نمی‌بینیم؟

صندوق پالایش یکم، امروز در دومین روز هفته منفی وسرخپوش به اتمام رسید و در پایان معاملات ارزش هر واحد صندوق آن با ۳.۱۱ درصد افت نسبت به روز معاملاتی قبل ۷۱ هزار و ۵۸۰ ریال معامله شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در ابتدای معاملات امروز نماد شتران از نمادهای تاثیر گذار بر افت شاخص کل بود و کاهش شاخص کل، قیمت صندوق‌های ETF را هم کاهش داد و پالایش حدود سه درصد افت کرد. در پایان معاملات امروز پالایش ۳.۱۱ درصد عقب‌نشینی کرد تا رشد روز گذشته را خود را خنثی کند. نماد شتران از پرتراکنش‌های بازار بود. ۴ نماد پالایشی اعم از شتران، شپنا، شبریز و شبندر مجمع عمومی عادی برگزار می‌کنند و به همین دلیل نماد شپنا در پایان معاملات روز گذشته متوقف گردید و نماد شتران در پایان معاملات امروز و نماد شبریز در پایان معاملات سه شنبه متوقف خواهند شد. نماد شبندر نیز از ۱۲ خردادماه متوقف است.

نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) کاهش ۳.۱۶ درصدی و نماد شبریز (پالایش نفت تبریز) کاهش ۲.۵۷ درصدی را تجربه کردند. شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) و نماد پالایش نفت اصفهان شپنا (ممنوع متوقف بودند.

ارزش پالایشی یکم ۲۷ تیر ۱۴۰۰

امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ معاملات سهم پالایش قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با افت ۳.۱۱ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۱۵۸ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش ۳.۸ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۱۰۷ تومان معامله شد.

این در حالی است که هر واحد از این صندوق به متقاضیان به قیمت ۱۰ هزار تومان و در مجموع ۵۰۰ واحد از آن به قیمت ۵ میلیون تومان فروخته شده بود.

ارزش روز پالایشی یکم در ۲۷ تیر +جدول

منبع:نبض بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس