کد خبر 1247259
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
نمره دیپلماسی اقتصادی و سیاسی دولت دوزادهم قابل قبول نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: نمره‌ای که مردم به دیپلماسی اقتصادی و سیاسی دولت دوازدهم می‌دهند نمره قابل قبولی نیست.

به گزارش مشرق، محمود عباس‌زاده مشکینی، در ارزیابی خود از دیپلماسی اقتصادی دولت دوازدهم گفت:  اگر بخواهیم دستاورد دیپلماسی سیاسی به شاخص و عدد و رقم تبدیل کنیم باید بدانیم این مسئله خود را در حوزه اقتصاد نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی سیاسی بدون دیپلماسی اقتصادی معنا و مفهومی ندارد،بیان داشت: به واقع نتیجه دیپلماسی سیاسی در سبد دیپلماسی اقتصادی قرار می‌گیرد لذا به نظر بنده این دولت هم در ساحت عمل و هم در ساحت نظر باید یک تجدید نظری مبنی بر تئوری‌های دیپلماتیک خود  می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

عذرخواهی پیشکش! دشمن را تبرئه نکنید

این نماینده مجلس با بیان اینکه سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است، اظهارداشت: شما در بُعد دیپلماسی خارجی وقتی می‌نشنید و با یک دولت و کشوری مراوده و مذاکره می‌کنید در حقیقت می‌کوشید با آن کشور بده و بستان داشته باشید، یعنی چیزی را بدهید و چیزی بگیرید، چراکه شما نمی‌توانید با دست خالی بروید و معامله کنید.

وی با بیان اینکه کوچک‌نمایی داشته‌های خودمان در عرصه بین الملل به تعبیری دودش به چشم خودمان خواهد رفت، بیان داشت: وقتی کشور و یا دولتی راهبردش باز کردن فضای بین المللی و تقویت ارتباطات خودش است، دیگر رئیس آن دولت نباید بیاید و بگوید که خزانه‌ کشور خالی است و یا تامین آب کشور در گرو مذاکرات است لذا این بدین معنا است که ما از ابتدا داریم تسلیم می‌شویم و طبیعتا این رویکرد در دیپلماسی شکست می‌خورد.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام در نهادهای فراتر از دولت تدوین می‌شود و اعمال می‌شود، بیان داشت: بنابراین انتظار این بود که دولت جایی که دستش باز بود و اختیارات داشت، دستاورد خودش را نشان می‌داد اما این جاها متاسفانه  ما شاهد خطای محاسباتی دولت بودیم که آثارش در حال حاضر نمایان است.

وی بیان داشت: روزگاری وقتی مسئولین دولت را تحویل می‌گرفتند و می‌خواستند رای بگیرند، می‌گفتند که مردم به ما رای بدهند تا ما همه تحریم‌ها را برداریم، اما در حال حاضر دولت می‌گوید اگر این مناسبات و برجام نبود، جنگ می‌شد و وضعیت بدتر از اینها بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید با مردم‌مان صادق باشیم، اظهارداشت: معرفت سیاسی مردم ما بسیار بالاست.به نظر بنده صداقت با مردم خیلی از مشکلات در کشور را حل می‌کند بنابراین نمره‌ای که مردم به دیپلماسی اقتصادی و سیاسی این دولت می‌دهند نمره قابل قبولی نیست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 0
    در بقیه مناصب نیز دولت دوزادهم نمره قابل قبولی ندارد.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    نمره دیپلماسی دولت تدبیر و امید 7.25- ( با ارفاق تمام)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس