کد خبر 1247905
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
سپید

عرضه اولیه سپید به یک عرضه اولیه پر ماجرا تبدیل شده است. عرضه اولیه که نیامده به مجمع رفت و به یک باره سهامداران این نماد در سبد خود زیان ۱۵ درصدی سپید را مشاهده کردند. دلیل این زیان چیست؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، عرضه اولیه شرکت سپید ماکیان با نماد سپید روز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ انجام شد و در آن ۱۵۰ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم معادل ۱۵ درصد از سهام در بورس تهران عرضه شد. طبق اطلاعیه منتشر شده قرار بود در این عرضه اولیه جدید به هر کد معاملاتی حداکثر ۱۵۰ سهم با حداکثر قیمت ۲۱۰۰ تومان تخصیص یابد، اما با میزان مشارکت ۲ میلیون و ۸۳۵ هزار ۶۹۵ کد معاملاتی به هر کد حدود ۴۴ سهم رسید.

این نماد در روز یکشنبه ۲۷ تیرماه سال جاری مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کرد و به همین دلیل نیامده به مجمع رفت.  

عرضه اولیه سپید که از مجمع بازگشته بود قرار بود امروز بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شود، اما به دلیل رشد ۱۰۰ درصدی قیمت در مرحله مچ ناظر بازار اجازه بازگشایی به این نماد را نداد تا برای بار دوم به مرحله بازگشایی بدون محدودیت دامنه نوسان برود.  

به هر صورت این نماد در روز دوشنبه هفته آینده بازگشایی خواهد شد، اما نکته‌ای که سهامداران را نگران کرده این است که چرا سپید نیامده ۱۵ درصد منفی خورده است؟

نکته اینجاست که سپید در مجمع خود به ازای هر سهم حدود ۳۰۰ تومان سود تقسیم کرد و در نتیجه این سود از قیمت سهام کم می‌شود. اما جای نگرانی نیست چرا که بازگشایی قطعا بالاتر از قیمت عرضه اولیه شده خواهد بود و این زیان جبران خواهد شد.  

گفتنی است که طبق اطلاعیه منتشر شده سهامدارانی که در سجام ثبت نام کرده اند می‌توانند از مرداد ماه سال جاری سود خود را از طریق این سامانه دریافت کنند و سهامدارانی که در سجام ثبت نام نکرده اند می‌توانند در مرداد ماه با مراجعه به شعب بانک تجارت اقدام به دریافت این سود کنند.  

منبع:نبض بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جعفر IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    7 2
    انشالله درست میشه بزارآقامون مهدی ازصفربررده همه چیز درست میشه فقط صبر کنید تا آخرعمرتون
    • مهم مهدی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      3 1
      احسنت انشاءالله مهدی جان برگرده یا صاحب الزمان ببینم میتونن بعزیا پول مردمو بخورن میتونن اقتصاد رو به گند بکشن
  • محمد IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    یعنی تو روحتون
  • تقی US ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    دوباره قیمتش میاد پایین
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    توقیف میلیاردها تومان پول سهامداران در صورتی که کارگزاریها نقدا کمیسیون خود را برداشت کردن.... چپاول روشهای مختلفی داره اینم یه نمونشه
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 1
    خوب امیدوارم هر چیزی پیش میاد مردم ضرر نکنن ولی بورسی که بزور بخواد سبز نگه داشته بشه ومردم رو بزور واداربه سرمایگذاری در بورس کرد نتیجه ش این میشود بورس جایست که به دلخواه وبا دانش واردش شد ولی وقتی شرایط سخت برای درامد وسپرده بانکی گذاشته میشه همین که میبینید یکی در میون سبزوقرمز هستش وهر شرکت یا سرمایه گذاری که میخواد نجات پیدا کنه وارد بورس میشه با عرضه های کم تا بطور واضح اوضاع اقتصادی برای مردم توضیح داده نشود هیچ همکاری از طرف مردم انجام نمیگیرد مشکل از صادق نبودن دولت ومسولین هست
  • بهرام جمشیدی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    دزدی تو روز روشن ..ما حیا نداریم
  • و PL ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    واقعاً دزدی از این آشکارتر نمی شود
  • مریم IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    این دولت در آخر ریاستش کاری بکند که مثل اعتمادی که در بورس مردم را ناامید کرد و مردم با ضرر سنگین از بورس خارج شدند . و حالا داره کاری میکند که مردم دیگر عرضه اولیه هم نخرند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس