کد خبر 1248054
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
انتخاب

جنبش حماس یکی از چهره‌های موثر در تاسیس گردان‌های القسام را به عنوان معاون خود در منطقه کرانه باختری انتخاب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش مقاومت اسلامی "حماس"  زاهر جبارین را به عنوان معاون خود در منطقه کرانه باختری برای دوره فعلی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ انتخاب کرد.

یک منبع مطلع فلسطینی روز سه شنبه اعلام کرد نهادهای رهبری جنبش حماس در کرانه باختری، جبارین ۵۳ ساله را به عنوان معاون صالح العاروری، رئیس جنبش در کرانه باختری انتخاب کردند.

با انتخاب جبارین، حماس انتخاب روسای سه منطقه خود (نوار غزه، کرانه باختری و منطقه خارج از فلسطین) و معاونان آن‌ها را به پایان ‌رساند.

جبارین از اهالی کرانه باختری و یکی از برجسته‌ترین رهبران و بنیانگذاران گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در کرانه باختری است. جبارین در جریان انتفاضه اول فلسطین در سال ۱۹۸۷ و پس از آن از سوی رژیم صهیونیستی دستگیر شد. او مسئول چندین عملیات نظامی علیه تل آویو در دهه ۱۹۹۰ است. او در سال ۱۹۹۳ بار دیگر از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت و به ۳۵ سال زندان محکوم شد. اما در سال ۲۰۱۱ با تبادل زندانیان آزاد و به خارج از فلسطین تبعید شد.

جنبش حماس در دهم مارس گذشته خالد مشعل را به عنوان رئیس این جنبش در خارج و موسی ابومرزوق را به عنوان معاون او تعیین کرد.

یحیی السنوار هم رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه شد. حماس انتخابات داخلی خود را هر چهار سال یکبار با توجه به ملاحظات مربوط به پیگیری امنیتی از سوی صهیونیست‌ها در شرایطی محرمانه برگزار می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس