استان البیضاء.jpg

محور آمریکایی - سعودی در رویای تابستان داغ در خاک یمن بود و تلاش داشت بار دیگر قلب این کشور را به تصرف درآورد اما در آتش خشم رزمندگان یمنی سوخت و در استان البیضاء در حال خاکستر شدن است.

سرویس جهان مشرق؛ در گزارش های پیشین گفته شد که آمریکایی ها و سعودی ها در طرحی مشترک که القاعده مسئولیت میدانیش را پذیرفت در تلاش بودند با پیشروی گسترده در استان البیضاء ابتکار عمل را دوباره در استان مارب ( مهم ترین پایگاه اشغالی آل سعود در یمن) در دست بگیرند و شکست های سنگین گذشته را جبران کنند.

براساس همین پروژه و سناریوی هماهنگ و مشترک واشنگتن و ریاض، اواسط تیرماه امسال تروریست های القاعده و مزدوران ائتلاف سعودی حملات گسترده ای را در محور جنوب شرق و جنوب استان البیضاء ( الصومعه و الزاهر) ترتیب دادند.

حملات تروریست ها القاعده که با سر و صدای زیاد رسانه های محور سعودی آغاز شد و همراه با دروغ پراکنی بود در همان گام نخست در تمامی محورهای بخش « الصومعه» با واکنش به موقع رزمندگان یمنی به در بسته خورد و ناکام ماند و به طور کامل دفع شد.

اگرچه وضعیت میدانی در بخش « الصومعه» پس از حملات تغییری نکرد و رزمندگان یمنی موفق به حفظ این منطقه شدند اما در بخش « الزاهر» شرایط با پیمان شکنی نیروهای ائتلاف سعودی ( منصور هادی) و عناصر تروریستی القاعده به سمت دیگری رفت تا در نهایت نتیجه در میدان نبرد مشخص شود. 

نگاهی بر آنچه که در استان مهم و حساس البیضاء یمن گذشت/ تیرماه داغی که سعودی‌ها و آمریکایی‌ها را خاکستر کرد + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، قبل از شعله ور شدن درگیری ها در بخش « الزاهر»، بزرگان قبایل توافق کرده بودند مرکز این بخش از درگیری ها دور بماند تا از تلفات و وارد شدن خسارت به مناطق مسکونی و زیرساخت ها جلوگیری شود اما مزدوران سعودی ( القاعده و منصور هادی) پیمان را زیر پا گذاشتند و وارد شهر ( الزاهر) شدند و عملیات جدید را با هدف تصرف و اشغال کامل استان البیضاء آغاز کردند.

در پانزدهم تیرماه نیروهای ائتلاف سعودی و عناصر گروه تروریستی القاعده با حملات ناگهانی که نتیجه به رسمت نشناختن توافق با بزرگان قبایل بود مناطق « الزاهر، الجماجم، الصوه، نصبه کساد و...» را  در بخش « الزاهر» به اشغال درآوردند؛ پیشتر نیز مناطق دیگری از جمله « الجردی، الحبج، حمحه و...» در تصرف بودند.

با پیشروی مزدوران سعودی در بخش « الزاهر»، رزمندگان یمنی هم برای پاسخ به نقض عهد صورت گرفته وارد میدان شدند و واکنش قاطع نشان دادند و توانستند مناطق « آل یزید، المدرم، قربه و الشبکه» را در این بخش پاکسازی و امن کنند.

همزمان با درگیری های سنگین در بخش الزاهر، نیروهای یمنی به عملیات برای بازپس گیری مناطق اشغالی ادامه دادند و در هفدهم تیرماه در حملات معکوس موفق شدند نقاط جدید دیگری از جمله « الزاهر، الصوه، نصبه کساد و الجردی» را دوباره به کنترل دربیاورند.

در نوزدهم تیرماه رزمندگان یمنی حملات جدیدی را از محور «الجردی و الزاهر» را علیه عناصر ائتلاف و تروریست های القاعده ترتیب دادند و توانستند مناطق «المحصن، الغول، مذسی و سوداء غراب» را بازپس بگیرند و درگیری ها را به نزدیکی مناطق «حنکه، السلمان»بکشانند.

نگاهی بر آنچه که در استان مهم و حساس البیضاء یمن گذشت/ تیرماه داغی که سعودی‌ها و آمریکایی‌ها را خاکستر کرد + نقشه میدانی و عکس

در بیست و دوم تیرماه درگیری ها در بخش « الزاهر» وارد مرحله جدیدی شد و رزمندگان یمنی حملات جدیدی را از سمت مناطق «قربه و غلیمان» ترتیب دادند و پس از عقب راندن مزدوران سعودی منطقه «الحبج» را از اشغال خارج و امن کردند.

به گفته منابع میدانی، از بیست و دوم تیرماه تاکنون درگیری ها در بخش « الزاهر» کاهش یافته و خطوط تماس طرفین مناطق « حصاحص، آل برمان و الهضبه یافع» است که در اشغال تروریست های القاعده هستند و با پاکسازی این سه منطقه تمامی بخش «الزاهر» پاکسازی می شود.

به گزارش مشرق، مناطق «امطوی، الهضبه یافع، بلد آل جید، الخربه، المحاجی یافع، الدرب، اکبد یافع و ...» که در مرزهای مشترک بخش « الزاهر» و استان های « لحج و ابین» واقع شده اند در اشغال  عناصر ائتلاف سعودی هستند و اگر رزمندگان موفق به پاکسازی این نقاط شوند جنوب استان البیضاء به همراه جاده « البیضاء - الشبر» امن تر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    14 5
    یا ناصر من لا ناصر له
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    18 5
    پشتیبانی از مرزداران با دعای مرزداران
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    17 5
    درود برزمندگان خستگی ناپذير انصار الله خداوند متعال پشت پناهتان باد
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    15 5
    عید غدیر بر رزمندگان یمنی هم مبارک
  • جوونیم فدای مهدی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    16 5
    نصر من الله وفتح قریب
  • حسام IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    بزودی مستند جنگ وصلح با عراق از سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد که متاسفانه از ناکارآمدی ها وکارشکنی ها وتاکتیک های غلط بعضی ها دراداره جنگ حکایت ها دارد که مانع اصلی پیروزی قاطع ما بر رژیم سفاک صدام شده اند امیدواریم سال ها بعد چنین حکایتی از مقاومت یمن نداشته باشیم الحوثی ها نوادگان امام حسن علیه السلام وفرزندان حضرت زهرا یند که دعایمان بدرقه ی قدمهایشان
    • یمانی الحسینی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 0
      آقام یمانی بعد از اینا هست.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    خدا به حق مولا علی(ع) به شما نصرت عطا فرماید که آل سعود و صهیونیستها و آمریکایی ها رو شکست دهید.
  • امیرو IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    ان شاءالله بزودی فتح مکه بدست با کفایت رزمندگان یمنی
  • مهدی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 1
    آل سعود وهابی نابود خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس