کد خبر 1248548
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
رمی جمرات در شرایط کرونا/ سنگ‌های بسته‌بندی در اختیار حجاج قرار گرفت+عکس و فیلم

امسال زائران حج تمتع با توجه به شیوع کرونا اعمال حج را به جای می‌آورند تا جایی که حتی رمی جمرات نیز با رعایت فاصله انجام می‌شود و به منظور جلوگیری از شیوع کرونا به حجاج بسته‌های سنگ داده شده است.

به گزارش مشرق، با توجه به اینکه امروز در عربستان دوازدهم ذی الحجه است، تمام حجاج، چه آنها که برای اعمال بعد از منا به مکه رفته‌اند و چه آنها که به مکه نرفته‌اند و در منا ماندند، شب یازدهم و دوازدهم را از غروب آفتاب تا نیمه شب، با قصد قربت در منا سپری می‌کنند.

در این روزها حجاج باید به سوی رمی جمرات رفته و به سه ستون که نشانه شیطان است، هفت سنگ پرتاب کنند. بر همین اساس، روز گذشته در چهارمین روز از اعمال حج تمتع، زائران خانه خدا پس از انجام طواف افاضه، به منا رفته و خود را برای سایر انجام مناسک حج تمتع آماده کردند.

رمی جمرات نیز امسال همچون سال گذشته با اعمال محدودیت و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد و متولیان حج تمتع برای جلوگیری از شیوع کرونا به حجاج سنگ ریزه‌هایی استریزه و بسته بندی دادند.

خانه خدا در ایام حج تمتع ۱۴۴۲

امسال با توجه به شیوع کرونا عربستان باز هم از پذیرش زائر خارجی امتناع کرده است و حدود ۶۰ هزار نفر از افراد ساکن عربستان مناسک حج تمتع ۱۴۴۲ را به جا می‌آورند.

در ادامه تصاویری از چهارمین روز مناسک حج تمتع را مشاهده می‌کنید:

رمی جمرات در شرایط کرونا +عکس و فیلم

رمی جمرات در شرایط کرونا +عکس و فیلم

رمی جمرات در شرایط کرونا +عکس و فیلم

رمی جمرات در شرایط کرونا +عکس و فیلم

رمی جمرات در شرایط کرونا +عکس و فیلم

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس