ماجرای انحصار تست کرونا در مطب ها/تبعات اطمینان کاذب از تست منفی

رئیس دانشکده علوم‌ پزشکی تربت‌جام با هشدار نسبت افزایش آمار بیماران بستری و سرپایی گفت: متأسفانه از ۱۲۹ آزمایش مهمانان یک جشن عروسی در روستایی از توابع شهرستان تاکنون شاهد یک فوتی هستیم.

به گزارش مشرق، دکتر محمد افکار، با هشدار به مردم مبنی برافزایش فوتی‌ها و بیماران کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ نفر با علائم مشکوک به کرونا در بخش عفونی بیمارستان سجادیه بستری هستند که حال ۶ نفر از آنان وخیم گزارش‌ شده است.

بیشتر بخوانید:

درصد خطای تست pcr زیاد شده

رئیس دانشکده علوم‌ پزشکی تربت‌جام به برگزاری جشن‌های عروسی قبل از شروع ماه محرم و آمدن مهمان از خارج از شهرستان هشدار داد و افزود: متأسفانه از ۱۲۹ آزمایش مهمانان یک جشن عروسی در روستایی از توابع شهرستان تاکنون شاهد یک فوتی و بیش از ۵۰ نفر تست مثبت کرونا ناشی از عادی انگاری هستیم که طی ابلاغ دانشکده تمام تجمعات این روستا طی دو هفته آینده تعطیل و مبتلایان باید قرنطینه شوند.

بیشتر بخوانید:

رامبد جوان به کرونا مبتلا شد

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی و هشدارهای متعدد مبنی بر عدم عادی انگاری که موجب افزایش مراجعین کرونایی، بیماران سرپایی و ابتلای خانوادگی شده است، تصریح کرد: این گمان که بعد از تزریق واکسن، نیازی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست، فرضیه‌ نادرستی است و با توجه به‌سرعت انتشار گونه هندی ویروس کرونا در موج پنجم، شهرستان تربت‌جام در محاصره مناطق قرمز و نارنجی قرار دارد.

افکار بابیان اینکه هرگونه علائم سرماخوردگی را کرونا فرض کنید و از رفتن به اجتماعات و دورهمی‌ها پرهیز داشته باشید، تأکید کرد: بی‌اعتمادی به توصیه‌های کادر درمان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مجالس عروسی و تجمعات غوغا کرده است و اکثر افراد مبتلابه کرونا از این‌گونه محافل هستند.

وی با اشاره به واکسیناسیون مردم و اینکه تا آلان تزریق واکسن هیچ‌گونه عارضه‌ای در تربت‌جام نداشته است، بیان کرد : از مجموع جمعیت ۳۰۰ هزار نفری تربت‌جام و صالح‌آباد فقط ۴درصد واکسینه شده‌اند و در چنین شرایطی بهترین واکسن در شرایط فعلی رعایت پروتکل‌هاست.

رئیس دانشکده علوم‌ پزشکی تربت‌جام با اشاره به تردد مهاجرین به کشور یادآور شد: مهاجرین در هر شرایطی به کشور وارد می‌شوند که دارای مشکلات بهداشتی هستند، بی‌توجهی موجب بروز انتقال بیماری می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    4 1
    یک گزارش هم از مراسم عزاداری آقای پویانفر در شهرری تهیه کنید که هزاران نفر بدون ماسک شرکت کردند.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 2
    مردم زده اند به سیم اخربعد بی تدبیریهای دولت ووزیر بی نمکش که عملا کشوررازمینگیرکردن مردم هم انگار مرگ وزندگی براشون بالسویه شده عملا بالای ۹۰ درصدرعایت نمیکنن بهداشت وپروتکلها درحد صفروکثافت کاری درحد اعلا هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس