کد خبر 1249406
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

اگر در حال حاضر به تازگی اتاق خواب خود را بازسازی کرده‌اید و احساس می‎کنید هنوز یک جای کار می‎لنگد، طراحی مناسب دیوار بزرگ و خالی بالای تخت خواب احتمالاً همان چیزی است که می‌تواند برای حل این مشکل به کمک شما بیاید.

اگرچه در ظاهر، این کار کاملا سلیقه‎ای است اما پیشنهاد می‎کنیم به نکات فنی مشخصی در این زمینه توجه کنید. به‌عنوان مثال، اگر در یک منطقه زلزله‏خیز زندگی می‏کنید، بهتر است از انواع آویز، قاب یا قفسه برای دیزاین دیوار بالای تخت خواب خود استفاده نکنید. مشورت با یک طراح داخلی می‎تواند اطلاعات بیشتری در اختیار شما بگذارد.

ایده‌های جذاب برای دیزاین دیوار بالای تخت خواب

انواع طراحی دیوار بالای تخت خواب

در این بخش به پرطرفدارترین و جذاب‎ترین طراحی‎هایی که تا الان برای دیوار بالای سرویس خواب انجام شده‌اند، اشاره خواهیم کرد. پیشنهاد می‎کنیم برای ایده‎پردازی ذهن خلاق خود به آن‎ها توجه کنید. 

1. نصب قفسه‎های تزئینی یا کتاب

طراحی و نصب یک قفسه ظریف بالای تخت خواب نه تنها جلوه‎ای مدرن و مینیمالیستی به اتاق خواب شما می‎دهد، بلکه می‎تواند فضای جدیدی برای قرار دادن گل‌های طبیعی، قاب عکس و کتاب‎های شما فراهم کند.

https://st.hzcdn.com/simgs/pictures/bedrooms/contemporary-bedroom-with-blue-gloss-sliding-doors-img~1a01776703cccf64_9-2167-1-a287706.jpg

2. استفاده از کاغذ دیواری

اگر تمایل دارید که با کاغذ دیواری دیوار بالای تخت خواب خود را تزئین کنید، پیشنهاد می‌کنیم دیوارهای اطراف را با سایه یا کنتراستی متفاوت با کاغذ دیواری رنگ کنید. بعضی از افراد تمایل دارند که برای جالب‎تر کردن این ایده، به سراغ طرح‎های بسیار بزرگ و برجسته کاغذ دیواری مانند گل، نقشه جهان یا حتی یک تصویر بزرگ چاپ‌شده از مراسم ازدواج خود بروند.

3. نصب تعداد زیادی قاب عکس یا انواع نقاشی

واقعا چه چیزی بهتر از نصب قاب عکس‎های خانوادگی که دیدن آن‌ها قبل از خواب می‎تواند برای ما یادآور خاطرات و لحظاتی خوش باشد. به‎خصوص در مورد مراسم ازدواج یا تولد فرزند که مطمئنا دیگر تکرار نخواهند شد. البته ایده قرار دادن تابلوهای نقاشی کوچک و هماهنگ نیز خیلی جالب است.

ایده‌های جذاب برای دیزاین دیوار بالای تخت خواب

4. نصب انواع ابزار انتزاعی

بسیاری از افراد معتقدند که وجود چنین وسایلی در اتاق خواب می‎تواند هیجان خاصی به فضا بدهد، به‎خصوص اگر روی دیوار خالی بالای تخت خواب نصب شوند. مطمئنا طراحان داخلی در زمینه تهیه این نوع ابزار تخیلی و جالب، تجربه بیشتری دارند.

5. طراحی جنگلی از گیاهان

اگر تمایل زیادی به هنرهای چاپی یا نصب یک قفسه در بالای تخت خود ندارید، پیشنهاد ما به شما طراحی جنگلی از گیاهان در بالای تخت خواب و اطراف آن است. چراکه نه تنها اکسیژن بیشتری برای شما تولید می‎کنند بلکه می‎توانند فضای اتاق خواب را زنده‎تر و دلچسب‎تر جلوه دهند.

6. نصب تخته‌های چوب تزئینی

یکی از طراحی‎های جالبی که در گذشته نیز بسیار رایج بوده است، نصب یک تخته چوب تزئینی بزرگ بالای تخت خواب به‎خصوص برای انواع تخت بدون تاج است. شما می‎توانید به سلیقه خود نوع طراحی آن را تغییر دهید. این نوع دیزاین جلوه بی‎نظیری در شب دارد.

7. طراحی و نصب انواع آینه

نصب آینه یکی از بهترین ایده‎ها برای طراحی دیوار بالای تخت خواب است زیرا می‎تواند با انعکاس بیشتر نور خورشید در اتاق خواب، فضای آن را روشن‎تر کند. این مسئله مطمئنا صبح دل‌انگیزتری برای شما ایجاد خواهد کرد. انتخاب شکل و ظاهر آینه کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. فقط پیشنهاد می‎کنیم که به سراغ یک آینه خیلی بزرگ نروید!

8. طراحی حروف و کلمات سه‎بعدی و معنی‎دار

شکی نیست که تکرار همیشگی بعضی از کلمات معجزه می‎کند. به‎ همین ‎دلیل پیشنهاد می‎کنیم دیوار بالای تخت خواب خود را با جملاتی انگیزشی یا عاطفی تزئین کنید.

9. طراحی انواع تزئینات پارچه‎ای یا قالیچه سنتی

تجربه نشان داده است که این نوع دیزاین گرمای خاصی به فضای اتاق می‎بخشد و آن را دنج‎تر جلوه می‎دهد. شاید به ‎همین ‎دلیل است که با وجود آن احساس راحت‏تری دارید و خواب دلچسب‏تری را تجربه می‏کنید، به‌خصوص اگر به تزئینات سنتی علاقه ویژه‏ای داشته باشید.

10. استفاده از آویزهای سنتی

یکی از طراحی‎های جالبی که امروزه حتی جوانان نیز به آن علاقه‎مند هستند، استفاده از انواع آویزهای سنتی مانند آویزهای پارچه‎ای عشایر است. همانطور که در تصویر مشاهده می‎کنید، شما می‎توانید با طراحی تعدادی کوسن یا بالش هماهنگ با این آویزها، جلوه دیگری به اتاق خواب به ظاهر مینیمالیستی خود بدهید.

ایده‌های جذاب برای دیزاین دیوار بالای تخت خواب

11. نصب انواع لامپ یا ریسه

وجود یک یا چند لامپ بالای تخت خواب می‎تواند ایده خوبی برای مطالعه شبانه باشد. به‏خصوص اینکه دیگر مجبور نیستید قبل از خواب از تخت خواب گرم و نرم خود بلند شوید تا لامپ اصلی اتاق را خاموش کنید. امروزه بسیاری از زن و شوهرهای جوان علاقه دارند که با نصب ریسه‏هایی بر روی دیوار بالای تخت خواب خود فضای رمانتیک‏تر و عاشقانه‎تری به اتاق خواب خود بدهند. این ایده عالی ممکن است برای شما نیز جالب باشد.

12. نصب پرده

شما می‎توانید با نصب یک پرده در بالای تخت خواب خود نه تنها جلوه ویژه‎ای به آن بدهید بلکه شب‌ها با کشیدن آن فضای تاریک‎تری برای خود فراهم کنید. پیشنهاد می‎کنیم در هنگام انتخاب پرده، به سراغ رنگ‎های ملایمی مثل سفید، آبی یا کرم بروید، زیرا از نظر روانشناسی حس آرامش بیشتری برای شما فراهم می‎کنند.

مطمئنا با وجود یک سرویس خواب زیبا و شکیل، تاثیر استفاده از ایده‎های مطرح شده دو چندان خواهد شد.

معرفی یکی از معتبرترین و باسابقه‏ترین تولیدکنندگان تخصصی سرویس خواب

اگر در حال جستجو برای خرید یک سرویس خواب جدید هستید، پیشنهاد ما به شما صنایع چوبی آرنا است. این مرکز علاوه ‎بر عرضه انواع سرویس خواب دو نفره، در زمینه تولید سرویس خواب نوجوان نیز یکی از بهترین‏ها است. تولید باکیفیت به لطف استفاده از مواد اولیه مرغوب و نیروهای کارآزموده و از همه مهم‎تر به‏روزرسانی تجهیزات، علل اصلی تمایز صنایع چوبی آرنا نسبت به دیگر تولیدکنندگان است. برای مشاهده و تهیه محصولات آن می‏توانید به وب‏سایت فروشگاه مراجعه کنید. البته امکان خرید حضوری با مراجعه به آدرس تهران، بازار مبل یافت آباد، پاساژ مهستان، طبقه همکف، پلاک 75 نیز وجود دارد. در صورتی‎ که تمایل دارید پیش از مراجعه حضوری تماس بگیرید یا با مشکلی در روند خرید غیر حضوری خود مواجه شده‏اید، شماره تلفن‎های 02156584859 یا 02156584738 پاسخگوی شما هستند. 


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس