دیدار

رئیس جمهور منتخب در دیدار با وزیر خارجه قطر تاکید کرد: ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاء است.

به گزارش مشرق، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بعد از ظهر امروز یکشنبه در تهران با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه دو ملت ایران و قطر، برادر دینی و شریک منطقه‌ای یکدیگر هستند، گفت: تهران به روابط با دوحه اهتمام ویژه‌ای دارد و اولویت سیاست خارجی دولت آینده همسایگان خواهند بود.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاء است، تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که ایران خیرخواه همسایگان خود است.

رئیسی با بیان اینکه ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جستجو کرد، اظهار داشت: راه‌حل استقرار امنیت پایدار و ثبات منطقه‌ای همکاری کشورهای منطقه بر اساس اعتماد متقابل سیاسی و نفی عملی دخالت بیگانگان در منطقه است.

وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تبریک پیروزی رئیسی و رساندن سلام امیر قطر به وی، اظهار داشت: قطر به دنبال همکاری برای تحکیم روابط دو جانبه و نیز تلاش برای تامین امنیت منطقه با همکاری جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عرفان IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 4
    واقعیت اینه که ما هیچوقت نمیتونیم با کشور های حاشیه خلیج فارس ارتباط خوبی داشته باشیم چون اونا به هیچ وجه خوب ما رو نخواستن ... از جنگ تحمیلی گرفته تا تجهیز کردن گروهک های مختلف تروریستی در اطراف کشورمون. قطر هم چند سالیه با عربستان یخورده شکرآب شده وگرنه دستش به خون های زیادی از هموطنانمون آلوده ست گرچه سیاست روز ایجاب میکنه فعلا کاری بهشون نداشته باشیم اما امیدوارم روزی جواب دشمنی هاشون رو بگیرن و در راسشون عربستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس