وزارت خارجه فرانسه: ایران باید در اسرع وقت به مذاکرات احیای برجام بازگردد - کراپ‌شده

وزارت خارجه فرانسه از ایران خواست تا در اسرع وقت به مذاکرات احیای برجام بازگردد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه فرانسه دوشنبه شب به وقت تهران بدون اشاره به کارشکنی‌ها و بدعهدهای دولت‌های غربی حاضردر برجام خواستار بازگشت ایران به  گفت‌وگوهای هسته‌ای شد.

به گزارش منابع خبری، وزارت امور خارجه فرانسه در این زمینه اعلام کرد: «هر چه زمان بازگشت ایران به مذاکرات طولانی‌تر شود، احتمال عدم نتیجه‌گیری توافق هسته‌ای افزایش می‌یابد.»

وزارت امور خارجه فرانسه در ادامه اعلام کرد که ایران باید در اسرع وقت به مذاکرات هسته‌ای بازگردد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گرچه بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم است، سرباز زده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران از ابتدای دور جدید مذاکرات در وین بارها اعلام کرده‌اند که بایستی همه تحریم‌های اعمال شده آمریکا لغو شود و پس از راستی آزمایی، ایران نیز تعهداتش را اجرایی خواهد کرد.

در همین زمینه «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهروی اسلامی ایران در اظهاراتی عنوان کرد: مواضع ایران در خصوص برجام و رفع تحریم‌ها، جزو مواضع اصولی نظام است و  با تغییر دولت نیز تغییری در آن ایجاد نخواهد شد. بنابراین در صورت دستیابی به توافق، دولت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی نیز به آن وفادار خواهد بود، زیرا برخلاف رویکرد برخی طرف‌های دیگر، پایبندی به تعهدات و قول‌های داده شده، همواره برای جمهوری اسلامی ایران یک اصل به شمار می‌آید.

واشنگتن اما می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگردند حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها به دست‌کم سه تا شش ماه زمان نیاز دارد.

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز روز دوشنبه ضمن تکرار ادعای آمادگی دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام  به صراحت گفت که کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران به طرز وحشتناکی شکست خورده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    10 0
    خدا لعنت کنه کسیو ک باعث شد شماها اینطور پررو بشین
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    فعلا وقت نداریم......مزاحم نشید.....
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    5 0
    ضمن تشکر از مجلس محترم به خاطر مقاومت در برابر امضای توافق ننگین دیگری به نام احیای برجام؛ به نظر می رسد لازم است طرح های تکمیلی در امتداد «قانون راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران»؛ برای بستر سازی ادامه ی کار دولت سیزدهم با هماهنگی مجلس و دولت منتخب تهیه و تصویب گردد. در این راستا کمپین هایی در فارس من با عناوین: «لزوم تصویب قانون راهبردی برای بی اثر سازی تحریم ها»، «مجلس تعلیق مذاکرات احیای برجام را تصویب کند»، «تقاضای تصویب مقابله به مثل با غرب در برجام» و «تقاضای تصویب طرح سه فوریتی تحریم دلار آمریکا» در خبرگزاری فارس ایجاد شده است. حمایت از این کمپین ها می تواند نقطه ی شروعی برای هدف فوق باشد.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 0
    1- لغو تمام تحریم ها در اسرع وقت 2- راستی آزمایی دقیق و بلند مدت 3- بازگشت به مذاکرات در صورت تحقق 1 و 2 . مفهوم شد یا برایتان یک ربات بسازیم که این دو کلمه حرف حساب را شبانه روزی برای شما پرروهای نجومی تکرار کند؟
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    12 0
    هوی عامو، اون سبو بشکست و آن پیمانه ریخت، شاه سلطان حسنِ رفت و سید ابراهیم بت شکن اومده
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    10 0
    فرانسه غلط زیادی کرد
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    6 0
    مثل چیز ترسیدن مخصوصا نفوذ ی هاشان در داخل
  • FR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    10 0
    فرانسه خیال میکنه ایران هم تونسه !
    • بلال IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      3 0
      بله که ما تونسیم!!! ما با دست خالی تونسیم یکی از چند قدرت برتر موشکی بشیم، ما تونسیم در بدترین شرایط جنگی که تقریبا همه دنیا علیه ما بودند در هشت سال دفاع مقدس پوزه شونو به خاک بمالیم، ما تونسیم در هشت سال فشار بی تدبیریَ دولت کذاب در مقابل استکبار و عمله های داخلی شون دوام بیاریم و خیلی خیلی صحنه های دیگه ما تونسیم پیروز میدان باشیم، ما تونسییم، اونیکه نتونست الان برجام بی فرجامشو ورداشته و هرروز یه دستاورد دروغین برا خودش سرهم میکنه و در چن روز آینده با روی سیاه در پیشگاه ملت بزرگ و نجیب ایران به ز....له تاریخ می پیونده.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    8 0
    باش تا برگردیم شرف داشتی به ترامپ میگفتی تا جرت بده ترامپ گفت امریکا نبود مردم فرانسه الان المانی حرف میزدن شرف داشتی جواب اونو میدادی
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    7 0
    وایسا تا خبرت کنیم!
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    9 0
    اونی که بهش دستور می‌دادی فوراً اجابت میکرد، داره گورشو گم می‌کنه.
  • . IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    احساساتی نباشیم و به نفع کاسبان تحریم شعار ندهیم .فضای سیاست های بین المللی مملو از کرکری خوانی ها به قصدتحریک و گیج کردن حریف‌هاست. احساساتی شدن همانا و دور شدن از عقل ومنطق همان . در دور جدید با دیپلمات های کاردان و آگاه به همه جوانب والبته با اعتماد بنفس بالاوشناخت کامل از نقاط قوت وضعف حتما موفق به احقاق حقوق ملت خواهیم شد . انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس