کد خبر 1250722
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰

به گزارش مشرق کانال تلگرامی تبیان نوشت: من خوبم، قطعا دوستت دارم، بعدا باهات تماس می‌گیرم، این لباست خیلی قشنگه. این‌ها فقط تعداد کمی از دروغ‌هایی هستن که هر روز به خود یا دیگران میگیم. 

 بعیده آدمی رو پیدا کنید که تا به حال دروغ نگفته باشه. چه عامل یا عواملی باعث میشن که گاهی دروغ رو بر حقیقت ترجیح بدیم؟ 

 ما اغلب به‌خاطر سوء‌نیت یا بدجنسی نیست که دروغ میگیم. ما به دروغ متوسل می‌شیم تا از واقعیت‌ها و موقعیت‌های ناگوار فرار کنیم؛ موقعیت‌هایی که می‌شد از خیلی از اونا پیشگیری کرد.

هفت دلیل عمده دروغ گفتن

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    12 0
    دروغ برای سوء نیت نیست !! این چه توضیحی ست وقتی یکنفر سرتا پا دروغ میگوید برای سوء نیت و فریب دادن نیست !!دروغ گناه کبیره هست تا جایی که خداوند فرمودن مرگ بر دروغگویان.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      2 0
      درود
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      0 0
      تجمیع همه در شخصیت برجسته جناب اقای دکتر شیخ پرزیدنت حسن سرخه !
  • DE ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    نویسنده میتونست دو سه تا مثال از قران بیاره. فرمانده کل قوای عالم فقط خداست. خدا بت پرست ها ، مهرطلب ها رو پاچه خوارها رو دوست نداره. خدا شیطان رو از درگاه پرعظمت خود طرد کرد زیرا با چندین هزار سال عبادت خدا برای زدن زیراب رقیب خودش ادم و حوا، کج نیت و کج رفتاری رو شروع کرد. ادم وحوا هردو رو با دروغ فریب داد. مظهر پلید دروغگویی در قران ابلیس یا شیطان معرفی شده. قانون اساسی زندگی روزانه عملی مسلمانان قران هستش. پس این دیگران شدند بت که باید برای رضایت خاطرشون اینهمه براشون کرنش میشه! پس توحید و خداپرستی چی میشه؟ یکی از اهداف زندگی دراین دنیا برای اباد کردن اخرته. کسی که میخواد همه اش دیگران روراضی کنه یکجوری خیلی بدبخت و ذلیل و ترسو و بی شخصیت و بی اصلالته! کسی که بخدا اعتقاد داره ، کاردست رو با تمام توان طبق فرامین و خط کشی قران کلام وحی و سیره پاک پیامبر انجام میده و فقط و فقط از شر خناس و انس بخدا توکل میکنه. فکر میکنم دراین چند دهه اخیر بعلت غرب زدگی و نفوذ سبک زندگی لیبرالیسم آموزش عملی اخلاق اسلامی درجامعه ایران کمرنگ و سست شده. یک دسته از مردم خیلی غرب زده یا بیگانه زده شدن و این براثر جنگ نرم و نفوذلیبرالیسم و سرمایه داری فاسد فراعنه غربی در جامعه ایرانی هست. واقعا لازمه علمای محترم دینی خردمند و جهان اگاه دوباره کلاس های اخلاق اسلامی بروز با موضوعات زندگی مردم بطورمثال نحوه کسب مال حلال تا چگونگی ارتباطات اجتماعی رو در مساجد ، فرهنگسراها ، صدا و سیما ورسانه ها و روزنامه ها در پرس های کوچک ومقوی و اسانس و خوش عطر هر روز با موضوعات متنوع زندگی اجتماعی در رادیو و فضای مجازی با محوریت خداپرستی واخرت سازی برای مردم تدریس بفرمایند. افتابه لگن هفت دست داریم. یعنی اینهمه رسانه داریم ولی سبک زندگی توحیدی همون شام و نهار هیچی ! امثال اقای قرائتی های زمان ما به انها میدان داده نمی شه. باید تعداد این دلسوزان مردمی در میان مردم و رسانه ها دراین جنگ نرم شیاطین رسانه ای فرهنگی طبق نیازهای سنی شیوه و سبک زندگی که خدا از انسان رضایت داشته باشه : برای کودکان ، برای نوجوانان ،برای بزرگسالان بیشتر بشه. امام (ره) همیشه رفتار و اخلاق اسلامی خداپرستانه رو در دیدارهای جمعی بیان میفرمودند و مردم از چشمه فیض ایشان بهره مند می شدند.
  • mojtaba SE ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    3 0
    مهمترین دلیل بی شخصیتی(شخصیت یعنی صادق و مهربان و دلسوز) است که عامل نه تنها این 7 معلول میشود ,بلکه میتونه جاسوس هم بشود که با دروغهاش سرنوشت انسانها رو دست دشمن بدهد .دروغگو حیوان دو پا و بی ارزشی است که نهایت راهش به جنایت میکشد .روحانی هم از دروغ شروع کرد و امروز عامل تمام تخریبهای جنایتکارانه است..فکر کردید ذاریوش اول بشوخی بالای تخت جمشید به مردمش اخطار میده که دروغ نابودتون میکنه...پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس