کد خبر 1250860
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
افزایش ۱۴۰ درصدی سرعت انتقال دلتا/مراقب کودکان باشید

استاد بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به سرعت سرایت بالای کرونای دلتا، گفت: تب، سرفه، علائم تنفسی، اسهال، استفراغ ، دل درد و تظاهرات پوستی از نشانه‌های ابتلا به کرونای دلتا در کودکان و نوجوانان است.

به گزارش مشرق، صدیقه رفیعی طباطبایی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پاسخ به این پرسش که «علائم بالینی کرونای دلتا در کودکان و نوجوانان چگونه است؟»،بیان داشت: اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ در کرونای دلتا در هند دیده شد؛این ویروس جزء جهش یافته‌ای است که قدرت آن از لحاظ شدت و سرایت بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین علائم کرونای دلتا

وی ادامه داد: مترادف شیوع بیماری در بزرگسالان در کودکان نیز موارد بیماری و شدت ابتلا خیلی بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

بیمار کرونایی چه زمانی باید سی‌تی اسکن دهد؟

این استاد عفونی کودکان تصریح کرد: علائم بالینی تقریبا همان علائمی است که از کووید ۱۹ می‌شناسیم؛ به طوری که بیشتر با تب، سرفه و علائم  تنفسی بروز می‌کند و در کنار اینها ممکن است برخی با علائم گوارشی به صورت اسهال، استفراغ و دل درد مراجعه کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است بیمار دچار علائم فوقانی مثل علائم سرماخوردگی، آبریزش و گرفتگی بینی مراجعه کند.اینها تظاهرات غالب است و در کنار اینها تظاهرات پوستی به شکل  دانه‌هایی روی پوست و قرمزی بروز می‌کند.

 وی یادآور شد: در کنار این علائم ممکن است بی حالی، بدن درد، کاهش اشتها، از بین رفتن حس بویایی و چشایی نیز وجود داشته باشند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در پاسخ به این پرسش که «اکنون ابتلا به کرونای دلتا در چه سنینی از کودکان رایج تر است؟»، ابراز داشت: به شکل قطعی نمی‌توانیم بگوییم اما آنچه ما در بخش کرونای بیمارستان کودکان مفید می بینیم در دوران نوجوانی شایع شده و کوداکن و نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ سال، شیرخواران و کودکان زیر یکسال درگیر بیماری می‌شوند.

طباطبایی اضافه کرد:البته در تمام گروه‌های سنی حتی نوزادان ابتلا به کرونای دلتا را مشاهده می‌کنیم؛اما آنچه در بخش کودکان بیمارستان مفید مشاهده می‌شود کودکان شیرخوار و سنین ۱۰ تا ۱۵ سالگی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس