کد خبر 1250951
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۴

به گزارش مشرق کانال تلگرامی گارد ایرانی نوشت: حماسه سایت راداری سوباشی، به یاد شهید فرهاد دستنبو و شهدای پدافندهوایی ارتش

سایت راداری سوباشی در ۴۰ کیلومتری غرب کبودرآهنگ پایگاه مهم راداری-پدافندی ارتش ایران بود که نقش مهمی در شناسایی و انهدام هواپیماهای عراقی و هدایت هواپیماهای خودی داشت!

این پایگاه مهم در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۷ بعد از ۱۵۷ بار حمله ناموفق جنگنده های عراقی بالاخره مورد هدف قرار گرفت و در نتیجه ۱۹ تن از دلاورمردان نیروی پدافند هوایی ارتش آسمانی شدند!

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    10 0
    راهشون پر رهرو
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 1
    العان همون رادارهای قدیمیو داره حتی یک رادار آرایه فازی هم نداره وسیستم هاگ قدیمی سیستم موشکیشه
  • رهام حسامی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    الان جانشین ان نوع اریه فازی هست جریان فرکانس رادویی توسط فرستنده به هر کدام از آنتن‌ها، با رابطه فاز صحیح فرستاده می‌شود به گونه ای که امواج رادیویی هر کدام از آنتن‌ها در جهت مطلوب با هم جمع شده و در جهات نامطلوب همدیگر را خنثی کنند. در یک آرایه فازی، جریان برق از فرستنده ابتدا از داخل وسیله ای به نام تغییردهنده فاز (Phase Shifter) عبور کرده و سپس به آنتن‌ها می‌رسد که این امر توسط یک سیستم رایانه ای کنترل می‌شود. این مجموعه می‌تواند فازها را به صورت الکترونیکی تغییر دهد و در نتیجه جریان پرتو امواج رادیویی را به سمت دلخواه متمرکز کند و فکر کنم آرایه فازی شکل دهی پرتو دیجیتال (DBF) هستش در ضمن مقدار شیفت فاز در فیدر هر المنت، مقدار ثابتی داشته و در زمان طراحی و بسته به کاربرد و ویژگی‌های مطلوب کلی المان‌ها تعیین و طراحی می‌گردد. این دسته از آرایه‌های فازی در آنتن‌هایی با دایرکتیویته بالا با امکان حرکت مکانیکی، مطلوب می‌باشد.در آرایه فازی اکتیو، به ازای هر المان آنتن، یک تقویت‌کنندهٔ کوچک وجود دارد که به صورت یکپارچه با المان طراحی می‌شود. در نتیجه امکان کنترل توان خروجی برای هر المان به صورت جداگانه فراهم می‌شودسامانه با هدف طراحی کشف و رهگیری بیش از ۱۰۰ هدف سطحی و هوایی و انتقال اطلاعات آنها به سامانه های موشکی و توپخانه نصب شده روی ناوها، طراحی شده است و فرکانس های بالا، برای اکثر آنتن‌ها، الگوی تابش به شکل ایزوتروپیک نزدیک می‌شود که برای حصول الگوهای تابش دایرکتیو، آرایه فازی کردن، برای طیف وسیعی از انواع آنتن ها مفید خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس