آقایون مجلس! لطفاً شفافیت

با گذشت بیش از یک سال از یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنان مطالبه شفافیت آرای نمایندگان را دارند.

به گزارش مشرق، با گذشت بیش از یک سال از یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنان مطالبه شفافیت آرای نمایندگان را دارند. این طرح یک‌بار به دلیل پاره‌ای از اشکالات در صحن مجلس رأی نیاورد و حالا اخبار حکایت از آن دارد کلیات طرح «تغییر مواردی از آیین‌نامه داخلی مجلس» موسوم به شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین‌نامه مجلس تصویب و به صحن علنی ارسال شده است.

انتشار این خبر موجب شد کاربران بار دیگر بر اهمیت شفافیت آرای نمایندگان تأکید و آن را از مجلس مطالبه کنند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را در این خصوص می‌خوانید.

محمد میرزایی:

کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در نشست کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس تصویب شده؛ این طرح به صورت دو شوری در کمیسیون در حال بررسی است که بخش‌هایی از آن به تصویب رسیده.

علی خیبری:

شفافیت یک هدف نیست؛ شفافیت ابزاری است که کیفیت و سلامت تمام سازوکارهای دیگر مملکت را جهش می‌دهد. در هر تصمیمی که بدون شفافیت صورت می‌گیرد، احتمال فساد و انحراف بیشتر است.

رضا ولی‌زاده:

تا شفافیت رو نگیریم، آروم نمی‌گیگیریم...

مهدی اندرزیان:

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که امر شفافیت در آن بسیار مهم است جلسه رأی اعتماد به وزراست. نمی‌دانم چقدر باید از این مجلس بگذرد تا قانون شفافیت که به اسمش از مردم رأی گرفتند تصویب شود؟ آقای قالیباف شما که آدم خوش قولی در شهرداری بودی پس چه شد وعده شفافیت؟

کاربری با نام «بنت‌الشهید»:

ان‌شاءالله [کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان]تصویب نهایی بشه تا یه تایم‌لاین خیالشون راحت بشه؛ هر وقت حرف از مجلس زدین دوستان سراغ شفافیت رو گرفتن.

حمیده پالیزیا:

سلام آقایون مجلس انقلابی! میخواستم بگم عالم محضر خداست و چه بسا در محضر خدا مخفی کاری نیست، پس از شما تقاضا دارم شفافیت رو تصویب کنید.

سید محمدجواد حسینی:

آقای مجلس شما که برای فضای مجازی طرح صیانت تصویب کردی‌ای کاش برای اعتمادسازی مردم نسبت به مسئولان اول طرح شفافیت رو تصویب می‌کردی.

سبحان برکتی:

آقایان مجلسی دیگه از مولا علی بالاتر نیستین که. مولا می‌فرماید من هیچ چیز جز اسرار جنگ ازتون پنهان نمیکنم... چی‌شد این شفافیت؟! اینقدر سخته براتون؟!

محمد اکبرزاده:

تا مدل حکمرانی تغییر نکند و مسئله شفافیت جا نیفتد، روایتگری از معضلات اثر خاصی نخواهد داشت! اینکه طرح‌ها و پروژه‌ها مسئول و پاسخگوی مشخص داشته باشد و محل مصرف بودجه‌ها شفاف شود. بسیاری از معضلات خوزستان قابل پیش‌بینی بود، اما هیچ مدیری بابت سوءمدیریتش بازخواست نشد!

رویا احمدی:

آقایان نماینده مجلس انقلابی! وعده شفافیت دادید! بسم‌الله! اسامی موافقان و مخالفان رأی دهنده به طرح را اعلام بفرمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • US ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    24 1
    تاشفاف نشه انقلابی نیست انقلاب یعنی تغییر دگرگونی
  • DE ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    14 1
    تصویب نمیشه مگه با هزار تبصره و راه فرار.
  • FR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    14 0
    نزد بعضی کشورهای اروپایی شمالی شما حق دارید سر رسید تمام خرجهای یک مسیول را روی اینترنت ببینید !
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    گفتند رو.... را مهار می کنند تا نگذارند وضعیت اقتصادی بدتر شود.اما هیچ کاری نکردند بلکه اوضاع خیلی بدتر هم شد.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    لطفا شفافیت و به رای بزارید و ایندفه از موافقان بخواهید قیام کنن! استثنائا این بارو
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    آقا برادر اخوی شفافیت را تصویب بکنید دیگه ............ای بابا تا شفافیت تصویب نکنید هیچ چیز درست نخواهد شد پس لطفا شفاف باشید
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    برای مردم توضیح دهبد تا بقیه سوء استفاده نکنن
  • محمد IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 0
    دقیقا مطالبه مردم هست ما شفافیت آرا را میخواهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس