معجزه‌ای که شهید زین‌الدین دید+صوت منتشر نشده - کراپ‌شده

در یکی از خطوط مقدم در جزیره مجنون تنها شصت نفر از نیروهای ایرانی حضور داشتند، شرایط هر لحظه سخت‌تر می‌شد و هر آن امکان داشت که رزمندگان اسلام به اسارت دشمن در بیایند، اما یک اتفاق، صحنه جنگ را عوض کرد.

به گزارش مشرق، سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر علی بن ابیطالب (ع) بعد از عملیات خیبر از معجزه‌ای در جزیره مجنون سخن گفت.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشر نشده از سردار شهید مهدی زین‌الدین است که خبرگزاری فارس این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند:

شهید زین‌الدین: ما نصرت الهی را مشاهده کردیم

امروز هم ما با نیروهایی که داشتیم در جزیره ما به شدت مقابله کردیم، وقتی که دیگر نه مهماتی در دسترس بود و نه نیرویی؛ از بعضی جاها هم نیروهای ما در محاصره دشمن قرار گرفته بودند و کلاً یک خط توی دست ما مانده بود که تقریباً شصت ، هفتاد نفر نیرو داخلش بود که سه، چهار کیلومتر چپ و راستش باز بود، ولی ما مشاهده کردیم که آن چنان خداوند رعب در دل دشمن انداخته است و شاید ملائکه الله در آن فضاهای خالی زیاد با دشمن می‌جنگیدند که ما شصت نفر در مقابل سیل انبوه تانک‌های دشمن و نفرهای دشمن می‌توانستیم مقاومت بکنیم و دشمن فقط متوجه ما شصت نفر بود و هر چه می‌خواست تصرق بکند، نتوانست. در صورتی که خیلی راحت می‌توانست از راست یا از چپ  نیروها را دور بزند و همه ما را به اسارت بگیرد.

معجزه‌ای که شهید زین‌الدین دید +صوت منتشر نشده

درباره عملیات

عملیات خیبر در منطقه سوسنگرد (طلائیه تا بستان) با رمز یا رسول‌ الله (ص) از سوم تا بیست‌ودوم اسفند ماه سال ۶۲ انجام شد. رزمندگان اسلام در جبهه جنوبی هورالهویزه در میدان رزم حضور داشتند که هدف عملیات تصرف هورالهویزه و جاده بصره- العماره و تهدید بصره از سمت شمال  بود که با فرماندهی مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد. در عملیات خیبر ۲۴۶ گردان پیاده، ۳۷ گردان زرهی، ۷ گردان توپخانه حضور داشتند که توانستند ۱۲۲ گردان پیاده، ۲۹ گردان زرهی، ۲۳ گردان مکانیزه، ۱۴ گردان کماندو، ۴ گردان گارد جمهوری رژیم بعث را درگیر کنند.

آزادسازی ۱۰۰۰ کیلومترمربع در منطقه هور و ۱۸۰ کیلومترمربع درجزایر مجنون و طلائیه. آشکار ساختن لزوم ایجاد، تقویت و توسعه یگان‌های دریایی برای انجام عملیات‌های آبی، خاکی، زمینه سازی عملیات‌های بدر، والفجر ۸، کربلا ۳، ۴ و ۵ و همچنین زمینه‌ای برای تشکیل نیروی دریایی سپاه پاسداران از نتایج عملیات بود. در عملیات خیبر ۱۵ هزار نفر از نیروی عراقی کشته شدند و هزار و ۱۴۰ نفر از آن‌ها به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند. خسارات دشمن شامل انهدام ۶ هواپیما، ۹ هلی‌کوپتر، ۱۵۰ تانک و نفربر و ۲۰۰ خودرو بود و ایران نیز توانست ۱۰ دستگاه تانک و نفربر و ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی را به غنیمت بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    8 0
    کاش ما هم با شما بودیم حاجمهدی
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      3 0
      با ولایت باش با سید علی باش در این روزگار تو محل کار و خانه و........ احتمالا اجرش کمتر از آن نباشه
  • 5768 IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 0
    سلام درستش طلایه (به معنای پیشانی یا جبهه) است اگر در نقشه دقت کنید طلایه مثل پیشانی جلوتر از بقیه جاهاست. پس طلایه درست است نه طلاییه. یا علی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس