آمریکا خواستار تشکیل فوری کابینه لبنان شد

دولت ایالات متحده از نخست وزیر جدید لبنان خواست تا هرچه سریعتر کابینه خود را تشکیل دهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که واشنگتن از «نجیب میقاتی» نخست وزیر جدید لبنان خواسته است که برای رفع بحران بلندمدت در این کشور کابینه خود را به سرعت تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید:

میقاتی: کابینه لبنان را به زودی تشکیل می‌دهیم

پورتر در این باره گفت: «ایالات متحده درخواستهای خود مبنی بر تشکیل فوری یک کابینه صاحب اختیار و قدرت که به اجرای اصلاحات اساسی متعهد باشد، را مجدداً تکرار می کند».

گفتنی است، «نجیب میقاتی» نخست وزیر اسبق لبنان آرای لازم بیشتر نمایندگان پارلمان این کشور را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد.

نجیب میقاتی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان اعلام کرد: «من با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار کردم و او مرا در جریان نتیجه رایزنی‌های الزام آور قرار داد و مرا مأمور تشکیل دولت جدید کرد».

وی با اشاره به اینکه «این با توافق بین المللی مطلوب حاصل شد» افزود: «من برای این قدم در این راه گذاشتم و مأموریت را پذیرفتم تا از سرایت آتشی که در آن به سر می بریم جلوگیری کنیم. با همکاری با میشل عون دولت مطلوب را تشکیل خواهیم داد که طرح فرانسه را اجرا خواهد کرد و به نفع لبنان و اقتصاد آن باشد تا کشور را از خطر فروپاشی نجات دهیم».

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس