کد خبر 1251735
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۵/۰۵| افزایش فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها/ هشدار هواشناسی به کشاورزان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های واقع در نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور، آسمان صاف و جو پایدار است.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان با اشاره به پیش بینی کلی وضعیت آب و هوا بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری اظهار کرد: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های واقع در نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور، آسمان صاف و جو پایدار است.

وی افزود: بر این اساس، طی دو روز آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، زنجان، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. در این مدت دریای خزر مواج و متلاطم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: روز شنبه (نهم مرداد) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز و یکشنبه (دهم مرداد) در استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و روز دوشنبه (یازدهم مرداد) نیز در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و مناطق شمالی استان کردستان بارش پراکنده باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه در پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد، اظهار کرد: در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی احتمال رخداد توفان گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: امروز، پنج شنبه (هفتم مرداد) نیمه شمالی خلیج فارس به ویژه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و فردا شرق تنگه هرمز و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به پیش بینی وضعیت آب و هوایی پایتخت نیز پرداخت و گفت: امروز، پنج شنبه (هفتم مرداد) دمای هوای تهران در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۳۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد، در روز جمعه (هشتم مرداد) بین ۳۶ و ۲۸ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (نهم مرداد) بین ۳۷ و ۲۹ درجه سانتیگراد متغیر است.

ضیائیان ادامه داد: همچنین آسمان تهران امروز قسمتی ابری به تدریج نیمه ابری و در بعدازظهر با وزش باد و در شب نیمه ابری گاهی با وزش باد شدید و احتمال رگبار باران همراه خواهد بود. فردا نیز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با احتمال رعدوبرق و در شب نیز نیمه ابری گاهی وزش باد با احتمال رگبار باران پیش بینی می‌شود. در روز شنبه نیز آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    خدا رو شکر. هلاک شدیم از گرما. اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و..... شهریور. تا الان چهارماه کامل یعنی هر روز تو لهیب گرما هستیم. امسال پنج ماه فصل گرم داشتیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس