سعد الفقیه منتقد رژیم آل سعود گفت ولیعهد عربستان تصور می کند می تواند از اهمیت حج بکاهد و تلاش می کند تا به بهانه مبارزه با ویروس کرونا شعائر دینی اسلام را از بین ببرد.

به گزارش مشرق، مخالف رژیم آل سعود از عملکرد حکومت عربستان سعودی در حج امسال به شدت انتقاد کرد.

سعد الفقیه افزود: هدف ولیعهد عربستان سعودی از کاهش حجاج به بهانه شیوع کرونا کاستن از ارزش شعائر دینی بخصوص حج است.

سعد الفقیه از مخالفان رژیم آل سعود حاکم بر عربستان سعودی، در سخنانی به مسئله حج و رفتارها و اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در خصوص حج و چگونگی اجرای شعائر آن پرداخت و گفت: قبلا گفتیم محمد بن سلمان تلاش می‌کند ارزش شعائر دینی را در اذهان مسلمانان کاهش دهد و تصور می‌کند این جوان کودن با تجربه سیاسی اندک خود می‌تواند تاریخ هزار و چهارصد ساله اسلام و شعائر دینی را از بین ببرد.

بن سلمان تصور کرد با بهانه کردن شیوع ویروس کرونا و با استفاده از قدرت خود در کشور می‌تواند از اهمیت حج بکاهد و قبلا هم گفتیم با در نظر گرفتن تدابیر مختلف می‌توان خطرات شیوع کرونا را در موسوم حج کاهش داد و پس از افزایش واکسیناسیون و آزمایش‌ها و دیگر تدابیر، شیوع این ویروس به هیچ وجه بهانه خوبی برای محدود کردن حجاج نبود و تنها هدف آن‌ها کاستن از ارزش شعائر حج در نظر مردم بود.

وی در ادامه گفت: برخی می‌گویند ازدحام در موسم حج خطرناک است، اما وقتی همه واکسن زده باشند و تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شده باشد و همه کسانی که به حج می‌آیند معاینه شده باشند و همه از کانال مشخصی برای ورود به حج عبور کنند، همه در امان خواهند بود. علم پزشکی نیز همین را می‌گوید، بنابراین بهانه کردن کرونا در خصوص حج مردود است.

گفتنی است در این میان مخالفان دولت سعودی این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا کرونا بهانه خوبی برای محدود کردن مراسم حج است؟ آیا نمی‌شد حجاجی را پذیرفت که واکسن زده باشند؟ چرا باید باب حج بسته شده و باب فسق و فجور باز باشد؟

وبسایت سعودی‌لیکس در این باره نوشته است که «محمد بن سلمان» از این روند سه هدف را دنبال می‌کند:

۱-تلاش برای از بین بردن قدسیت حرمین شریفین در چشم جهان اسلام

۲- ارسال این پیام که برگزاری و عدم برگزاری شعائر دینی به دست اوست

۳- جلب رضایت انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها و حامیان غربی

به نوشته وبسایت سعودی لیکس، ولیعهد جوان سعودی از زمان روی کار آمدنش برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و اسلام‌زدایی از عربستان و کشاندن این کشور به سمت فساد تلاش زیادی کرده و در این سال‌ها فروش مشروبات الکلی، برگزاری جشن‌های مختلط، دعوت از خوانندگان آمریکایی و از سوی دیگر بازداشت صدها عالم دینی و خطیبان مساجد مصادیق بارز این موضوع است.

امسال فقط ۶۰ هزار نفر در حج شرکت کردند که کمتر از پنج درصد تعداد شرکت کنندگان هر سال است، ولی به همین ۶۰ هزار نفر هم نتوانستند خدمات مناسب ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    امویان هرگز از حج خرسند نبوده اند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس