کد خبر 1252607
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
المپیک

دومین روز از دومین هفته المپیکی ایران فردا(یکشنبه) با کشتی رشته پای ثابت مدال آور ایران آغاز می شود.

به گزارش مشرق، رقابت های مرحله مقدماتی کشتی فرنگی ایران فردا در اوزان ٦٠و١٣٠ کیلوگرم ساعت ١١ به وقت ژاپن و ۶:۳۰ به وقت تهران آغاز می شود و نمایندگان ایران به روی تشک می روند.

 امروز ساعت ۱۳:۴۰ قرعه‌کشی وزن‌های ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد و «علیرضا نجاتی» و «امین میرزازاده» حریفان خود را شناختند.

کایالپ از ترکیه و لوپز کوبایی فرنگی‌کاران عنوان‌دار جهان و المپیک در گروه میرزازاده حضور دارند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف آرمن ملکیان دارنده طلای امیدهای جهان و طلای نوجوانان اروپا از ارمنستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان لنور تیموراف دارنده مدال برنز از اوکراین و المورات تاسمرادف (دارنده برنز جوانان جهان/ ۴ طلا و یک نقره آسیا/ نفر شانزدهم المپیک لندن و برنز المپیک ریو/ برنز و نقره جهان) از ازبکستان می‌رود.

کنیچیرو فومیتا از ژاپن (دارنده ۲ طلای قهرمانی جهان/ طلای امیدهای جهان/ ۲ طلا و یک برنز قهرمانی آسیا)، اتین کنسینجر از آلمان(دارنده نقره جوانان جهان/ نقره جوانان و امیدهای اروپا/ طلای نوجوانان جهان)، سایلیک والیهان از چین) دارنده برنز قهرمانی جهان در گروه نجاتی هستند.

فومیتا در دور نخست با نماینده الجزایر مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروزی در دور بعد با برنده نمایندگان الجزایر و آلمان روبرو می‌شود.

در گروه دیگر سرگئی املین از روسیه (دارنده طلا و نقره قهرمانی جهان/ نقره امیدهای جهان/ ۲ طلا و یک نقره قهرمانی اروپا) در دور نخست با حاتم محمود از مصر مبارزه خواهد کرد. کرم کمال از ترکیه (دارنده برنز امیدهای جهان/ ۲ نقره و یک برنز قهرمانی اروپا) با ویکتور سیابانو از مولداوی (برنز بازی‌های اروپایی/ طلا و نقره قهرمانی اروپا/ نقره قهرمانی جهان/ نقره جوانان جهان) مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با مین سئوک کیم از کره جنوبی (دارنده برنز قهرمانی جهان/ برنز بازی‌های آسیایی/ نقره و برنز قهرمانی آسیا) کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی و میهاین لوپز از کوبا (دارنده ۳ طلای المپیک/ ۵ طلا و ۳ نقره قهرمانی جهان/ ۵ طلای پان‌آمریکن) می‌رود.

رضا کایالپ از ترکیه (دارنده برنز و نقره المپیک/ ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان/طلای بازی‌های اروپایی/ ۹ طلا و یک نقره قهرمانی اروپا) در بالای جدول و در گروه میرزازاده حضور دارد که در دور نخست با نماینده لیتوانی مبارزه خواهد کرد.

همچنین مسابقات نیمه نهایی اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ساعت ۱۸:۴۵ به وقت محلی برگزار می شود. این رقابت ها در ورزشگاه ماکاهاری میسه برگزار می شود.

 درخلال بین مرحله مقدماتی و نیمه نهایی قرعه کشی اوزان ۷۷و ۹۷ فرنگی محمدعلی گرایی- محمدهادی ساروی انجام می شود.

 آخرین رقابت مرحله مقدماتی والیبال ایران و ژاپن ساعت ١٩:٤٠

 در آخرین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های والیبال المپیک توکیو تیم ملی ایران باید به مصاف ژاپن برود.

این دیدار دهم مردادماه ساعت ۱۵:۱۰ به وقت تهران آغاز می‌شود.

شاگردان آلکنو که با برتری مقابل لهستان و ونزوئلا، قهرمانانه کار خود را در رقابت‌ها شروع کردند، در ۲ بازی اخیر خود مقابل کانادا و ایتالیا تن به ۲ شکست متوالی دادند.  

حالا تیم ملی ایران باید برای صعود به مرحله بعد و حضور در جمع ۸ تیم برتر المپیک، مقابل ژاپن برنده باشد.

کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

 این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس