کد خبر 1252609
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
سوریه

ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح در استان «درعا» در جنوب سوریه بر سر آتش‌بس ۴۸ ساعته به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق، «وادیم کولت» نائب‌رئیس مرکز صلح روسیه در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) از امضای توافق آتش‌بس میان ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح در استان «درعا» خبر داد.

به نوشته الجزیره، دو روز پس از آغاز عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های مسلح مستقر شهر درعا واقع در جنوب این کشور طرفین با میانجیگری روسیه حاضر به آتش‌بس ۴۸ ساعته شدند.

به نوشته نهاد موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» درگیری دو روز گذشته در سه سال اخیر در استان درعا بی سابقه بود و ارتش سوریه همزمان تجهیزات بیشتری را روانه این استان کرده است.

«وادیم کوریت» همچنین گفت که به لطف تلاش نیروهای مسلح سوریه، ثبات در منطقه برقرار شده است. اما وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) نسبت به پاکسازی استان درعا از تروریست‌ها ابراز نگرانی کرد و خواستار کاهش درگیری‌ها شد.

اواخر تیرماه نیز «وادیم کولیت» هشدار داده بود که طبق گزارش‌هایی که در اختیار مرکز روسی آشتی قرار گرفته است، شبکه‌های تروریستی خفته‌ در شهرک‌های دیل، طفس، نافا، جاسم و الصنمین در استان درعا در حال جذب نیرو برای انجام اقدامات خرابکارانه هستند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که دولت سوریه اقداماتی را برای تضمین امنیت در مناطق جنوبی سوریه انجام داده است و از جمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی ایست‌های بازرسی برای بازرس وسایل نقلیه به منظور جلوگیری از انتقال تسلیحات به گروههای تروریستی و جلوگیری از وقوع حملات تروریستی اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس