کد خبر 1252614
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
مجلس

جمعی از نمایندگان مجلس خواستند تا بار دیگر طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس به شور گذاشته شود و تعهد دادند تا در صورت عدم تصویب این طرح، آرای خود را داوطلبانه اعلام کنند.

به گزارش مشرق، جمعی از هموطنان با ثبت مطالبه‌ای در سامانه مطالبه گری دیده بان شفافیت و عدالت از نمایندگان مجلس خواستند تا بار دیگر طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس به شور گذاشته شود.

در این مطالبه آمده است: تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منزله برداشتن گامی بزرگ در جهت شفاف سازی بیشتر نمایندگانی خواهد بود که با انتخاب و اعتماد مردم در این جایگاه قرار گرفته اند و مردم آنان را محرم و وکیل خود در اصلاح امور و آبادانی کشور دانسته اند. پس جای دارد تا در این اعتماد شک و شبهه ای بوجود نیاید. همانطور که می‌دانیم این طرح در مجلس انقلابی فعلی به شور گذاشته شد که متاسفانه با اختلاف چند رأی به تصویب نرسید.

با توجه به همسو شدن بیشتر دولت منتخب و مجلس انقلابی در راستای مبارزه هرچه بیشتر با دیو فساد و همچنین در جهت شفاف سازی اقدامات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ما امضاء کنندگان این مطالبه از رئیس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا پیش از انجام مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب رئیسی بار دیگر طرح مذکور در صحن مجلس به شور گذاشته شود.

گفتنی است در آستانه انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی نزدیک به ۵۰۰ نفر از کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی با امضاء تعهدنامه ای تحت عنوان "پویش مجلس شفاف و ضد فساد" در ۱۰ بند با اثر انگشت و امضاء خود تعهد نمودند تا در صورت نماینده شدن به تک تک بندهای مندرج در تعهدنامه وفادار بمانند و در صورت تخطی، دیده بان حق پی گیری مورد تخلف را از طریق مراجع قضایی خواهد داشت.

در این میان ۸۹ نفر از امضاء کنندگان تعهدنامه راهی مجلس شدند که اسامی آنها در انتها می آید.

بند ۹ این تعهدنامه به موضوع شفافیت در آرای مجلس تعلق دارد. در این بند آمده است: در اولین فرصت ممکن، طرح شفافیت آرای نمایندگان و پخش زنده کمیسیون‌های مجلس را ارائه کنم و اگر تصویب نشدند، آرای خود را داوطلبانه اعلام و حتی المقدور ریز مذاکرات و مصوبات غیر محرمانه کمیسیون‌های مجلس را منتشر کنم.

اسامی نمایندگانی که برای طرح شفافیت آرا تعهد داده‌اند در اینجا  قابل مشاهده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    باتشکر از این نمایندگان .یک خواهش داشتم واگر کسی دسترسی داره از همین نمایندگان بخواد زمان رای گیری طرح شفافیت رای خود را شفاف وعلنی نمایش بدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس