انگلیس

اسناد فاش شده نشان داده، سرویس سلامت همگانی انگلیس به طور مخفیانه قصد داشته از درمان افراد بالای ۷۰ سال در صورت همه‌گیری خودداری کند.

به گزارش مشرق، اسناد طبقه‌بندی شده دولت انگلیس که اخیراً فاش شده نشان داده، سیستم بهداشت و درمان دولتی در انگلیس یا سرویس سلامت همگانی (ان‌اچ‌اس) به طور مخفیانه قصد داشته از درمان افراد بالای ۷۰ سال در صورت همه‌گیری خودداری کند و مراقبت‌های بیمارستانی این افراد در خانه‌های سالمندان و آسایشگاه‌ها را هم قطع کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، طبق این اسناد که به رویت روزنامه «تلگراف» انگلیس رسیده، استراتژی‌ای که سرویس سلامت همگانی در تمرین آموزش همه‌گیری در سال ۲۰۱۶ طراحی کرده بود بر مبنای ممانعت از شلوغ شدن بیمارستان‌ها بوده است.

این استراتژی تعیین کرده بود که در یک همه‌گیری شدید آنفلونزا، وزیر بهداشت می‌تواند به پزشکان اختیار دهد بیماران را بر بیماران سالمندی که «در مسیر پایان زندگی قرار گرفته‌اند» اولویت دهند.

این اسناد فاش کرده که دولت پیشنهاد انتخاب بیماران را در صورت اتمام منابع مطرح کرده بود. طبق این طرح، روند تریاژ بر اساس احتمال زنده ماندن بیماران و نه نیاز بالینی آن‌ها است.

تلگراف گزارش داده اسناد محرمانه و حساس رسمی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تهیه شده و بعد برای مشاوران دولتی ارسال شده است.

یکی از پزشکان سرویس سلامت همگانی که این اسناد به دستش رسیده، ضمن غیرحرفه‌ای خواندن عدم ارائه این اسناد به پزشکان، گفت: کمیسر اطلاعات معتقد است که  پزشکان هنگام تخصیص درمان در یک همه‌گیری سخت باید چارچوب روشنی داشته باشند که آن چارچوب نیاز به بحث عمومی دارد.

یک سخنگوی سرویس سلامت همگانی در پاسخ گفت که از این نهاد بهداشتی خواسته شد این سند را بر اساس یک سناریوی فرضی خاص و حاد تهیه کند و برای استفاده عملیاتی نبوده و اساس مقابله با همه‌گیری کرونا نیست.  

اوایل سال میلادی جاری هم رسانه‌ها گزارش دادند سرویس سلامت همگانی انگلیس از خانه‌های سالمندان خواسته بود در دوران اوج همه‌گیری کرونا دستورات «احیا نکنید» را که نقض دستورالعمل‌هاست درباره همه ساکنان این مراکز صادر کنند. پیش از آن هم گزارش شده بود به بیمارستان‌ها اجازه داده شده بیماران سالمند را بدون توجه به وضعیت ابتلای آن‌ها مرخص و به خانه‌های سالمندان بازگردانند.

دولت انگلیس بارها مدعی شده که مراکز مراقبتی را در طول بحران کرونا به حال خود رها نکرده است. در دوران اوج همه‌گیری کرونا خانه‌های سالمندان انگلیس در وضعیت بحرانی به سر می‌بردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس