دیدار

رئیس پارلمان ملی زیمبابوه و سفیر ایران ضمن محکوم کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا، بر ضرورت توسعه همکاری ها، مقابله با یکجانبه گرایی و تلاش در جهت بی اثر کردن تروریسم اقتصادی تأکید کردند.

به گزارش مشرق، «عباس نوازانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمباوه با «جاکوب فرانسیس مودندا» رئیس پارلمان ملی این کشور دیدار  و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی به رایزنی پرداخت.

 در این ملاقات طرفین ضمن بررسی ظرفیت های مختلف در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فناوری بر نقش و اهمیت دیپلماسی پارلمانی و گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در تعمیق روابط دوجانبه تاکید کردند.

همچنین در این دیدار طرفین ضمن محکوم کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه دو کشور، بر ضرورت توسعه همکاری ها در محافل بین المللی، مقابله با یکجانبه گرایی ایالات متحده آمریکا و تلاش در جهت بی اثر کردن تروریسم اقتصادی آمریکا تأکید کردند.

رئیس پارلمان ملی زیمبابوه، آمریکا را به عنوان شاخص ترین کشور در نقض حقوق بشر و تضییع حقوق سیاه پوستان و عدم حاکمیت قانون معرفی کرد و رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در عدم پذیرش نتیجه آراء انتخاباتی و بروز آشوب و یورش به پارلمان این کشور را از دیگر مصادیق عدم بلوغ سیاسی در این کشور برشمرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    2 0
    آمریکا و آلمان و فرانسه و هلند و سوئد رو ول کردیم زیمباوه و موریتانی رو به عنوان شریک اقتصادی انتخاب کردیم
    • CA ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 0
      البته ما کسی رو ول نکردیم اونا که میگی بهمون حمله کردن ولی متاسفانه بسیاری نمیخواهند که ببینند و کتمان میکنند اما واقعیت تغییر نمیکنه و فهم غلط چیزی جز بی عملی و ضرر و هزینه بیشتر ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس