امیر حاتمی: شهدای مدافع سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیرو‌های مسلح تربیت شدند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: کادر درمانی ما ایثارگر هستند و تا شهادت به تکلیف و مسئولیت خود عمل می‌کنند.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ امیر حاتمی، صبح امروز یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان یاس فاطمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به خدمات کادر درمانی کشور در مقابله با ویروس منحوس کرونا، گفت: شاید تا پیش از شیوع کرونا، اهمیت این شغل شریف را آن‌گونه که باید درک نمی‌کردیم.

وی با اشاره به اهمیت شغل پزشکی در دین مبین اسلام، افزود: در قرآن کریم و روایاتِ نقل شده از معصومین (ع) و بزرگان دین اسلام، همواره بر اهمیت نجات جان انسان‌ها تأکید شده است و با این عبارت که «هر کسی که جان یک انسان را نجات دهد، گویی که جان همه انسان‌ها را نجات داده است»، به اهمیت، ضرورت و شرافت کسوت پزشکی و کادر درمانی بیشتر پی می‌بریم.

وزیر دفاع اضافه کرد: یکی از بارزترین مصادیق روایت فوق، پزشکان، پرستاران و همه کسانی هستند که برای احیا و نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند.

حاتمی ادامه داد: در روایت دیگری آمده است، کسی که یک شبانه‌روز از یک بیمار پرستاری کند، با ابراهیم خلیل (ع) محشور خواهد شد و یا اینکه رفع نیاز یک بیمار، گناهان انسان را پاک می‌کند به گونه‌ای که گویی از مادر متولد شده است.

وی با بیان اینکه امروز درک همه ما از شغل پزشکی، متفاوت از گذشته است و اهمیت این شغل شریف برای ما بیشتر روشن شده است، افزود: شغل پزشکی اگر با نیت الهی انجام شود، بالاترین عبادات محسوب می‌شود؛ چراکه با نجات جان انسان‌ها ارتباط دارد.

وزیر دفاع با اشاره به مخاطرات شغل شریف پزشکی، اضافه کرد: یک پزشک به واقع در مرکز انتشار ویروس کار درمانی انجام می‌دهد و یک پرستار نیز در فضایی تنفس می‌کند که تعداد زیادی بیمار کرونایی حضور دارند.

حاتمی با تأکید بر اینکه شهدای مدافع سلامت امروز، ارزش این شغل را از هر زمانی روشن‌تر کرده‌اند، گفت: قطعاً این عزیزان با ایثارگری خود خدمت ویژه‌ای به جامعه بشری کردند، چراکه بی‌توجهی به بیماری مسری، می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

وی ادامه داد: اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی علاوه بر مسئولیت‌های خود که در زمان جنگ ایفا خواهد شد، امروز در زمان بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه نیز همواره پای کار بوده‌اند.


ارتش از تمامیت ارضی کشور ،استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌کند

وزیر دفاع با اشاره به مأموریت‌های اصلی ارتش، تصریح کرد: ارتش از تمامیت ارضی کشور استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌کند و قطعاً اجرای این مأموریت‌ها برای کشور حیاتی است و اگر بخواهیم حیاتی بودن این مأموریت‌ها را متوجه شویم، باید نگاهی به کشورهای اطراف مانند عراق، سوریه، افغانستان و کمی دورتر لیبی بیاندازیم که ارتش‌هایشان نتوانستند مأموریت اصلی را به خوبی انجام دهند و همین موضوع، سبب بی‌ثباتی و ناامنی در این کشورها شده است.

حاتمی افزود: اگرچه امروز به واسطه تحریم‌های ظالمانه، مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما وضعیت ما خیلی بهتر از کسانی است که نیروهای مسلح‌شان نتوانستند مأموریت خود را به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امروز کادر درمانی ما ایثارگر هستند و تا شهادت به تکلیف و مسئولیت خود عمل می‌کنند، دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن عبارت است از اینکه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ارتش و سایر نیروهای مسلح ما توانستند به خوبی کار خود را در تربیت نیروی انسانی ارزشی و کارآمد انجام دهند؛ افرادی که این‌گونه ایثارگرانه با تلاش شبانه‌روزی، مسئولیت خود را ایفا کرده و در این راه به شهادت می‌رسند.

وزیر دفاع تصریح کرد: قطعاً افرادی که در این مجموعه تازه‌تأسیس تربیت می‌شوند، مأموریت‌هایشان را با نیت الهی انجام خواهند داد و تا زمانی که این مرکز برقرار است و نیروی انسانی تربیت و خدمات ارائه می‌کند، پایه‌گذاران این مجموعه در اجر و ثواب آن شریک هستند.

حاتمی  با اشاره به دستاوردهای وزارت دفاع در دوران تصدی خود در این وزارت‌خانه، اظهار داشت: ما با بخش‌های مختلف نیروهای مسلح همکاری کردیم که نتیجه این همکاری‌ها در نیروی پدافند هوایی رسیدن به سامانه پدافندی «باور ۳۷۳» شد، سامانه‌ای که امروز موجب افتخار و بازدارندگی کشور است، همچنین نتیجه همکاری ما با نیروی هوایی، رسیدن به پروژه جنگنده کوثر است و در نیروی دریایی هم توانستیم پروژه‌های بزرگی، چون «دماوند»، «دنا»، «شاهین» و «فاتح» را به ثبت برسانیم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس