کد خبر 1253124
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
پاکستان

وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر دوری از جنگ برای دستیابی به صلح در افغانستان، خاطرنشان کرد که طالبان جلوی نفوذ داعش به افغانستان را خواهد گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از اردونیوز، «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان در ارتباط با تحولات افغانستان اعلام کرد: صلح در افغانستان برای صلح و ثبات منطقه‌ای لازم است و پاکستان با کشورهای همسایه افغانستان در جهت صلح پایدار برای توسعه و دوری از جنگ در ارتباط است.

وزیر خارجه پاکستان همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال نفوذ داعش در افغانستان گفت که طالبان اجازه نخواهد داد که اعضای داعش به کشورشان نفوذ کنند، ضمن اینکه نیروهای امنیتی افغان توان مبارزه با داعش در افغانستان را دارند.

قریشی همچنین خاطرنشان کرد که راه حل افغانستان دوری از جنگ و آمدن همه طرف‌ها به پای میز مذاکره است.

اوضاع امنیتی در افغانستان طی چند هفته گذشته در پی خروج غیر مسئولانه آمریکا بدتر از گذشته شده و نیروهای طالبان در مناطق مختلف این کشور در حال پیشروی هستند.

آمریکا پس از ۲۰ سال اشغال نظامی افغانستان درحالی نیروهای خود را از این کشور خارج می‌کند که اوضاع امنیتی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان در مقایسه با ۲۰ سال قبل بدتر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    افغانی ها از جنبه جسمی سالمتر اند و افراد دانشمند زیادی داشتند و اگر طالبان با همکاری چین و ترکیه خوب برنامه ریزی کند طی چند سال بزرگترین اقتصاد منطقه میشود و جوانان جویای کار سرازیر میشوند افغانستان
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      1 1
      تحلیل آبدوغ خیاری یک پانترک مجازی عاشق طورکیه و رجب !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس