آمریکایی‌ها به سمت فشار و تنش با ایران بروند،‌ خودشان بیشتر ضرر می‌کنند - کراپ‌شده

عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که اگر آمریکا بخواهد فشار بر ایران را بیشتر کند و به سراغ تنش برود، خودش بیشتر از ایران ضرر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ابوالفضل عمویی» عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید اروپایی‌ها مواضع خود را به آمریکا نزدیک کرده‌اند و رژیم صهیونیستی قصد دارد از طریق نفوذ در ساختار سیاسی آمریکا، ایران را بیشتر تحت فشار قرار بدهد.

این عضو کمیته امنیت ملی مجلس هشدار داد که اگر آمریکایی‌ها بخواهند به سمت تنش بروند،‌ خودشان بیشتر ضرر می‌کنند.

عمومیی با بیان اینکه، اروپایی‌ها در دوره ترامپ تلاش می‌کردند مواضع مستقل از خود نشان بدهند و تلاش می‌کردند که ایران را در توافق نگه دارند یا آنها وعده‌هایی هم دادند اما از آن شانه خالی کردند، به شبکه المیادین گفت، بعد از آمدن بایدن اروپایی‌ها مواضعشان را به آمریکا نزدیک کردند و تلاش کردند یک موضع واحد علیه ایران بگیرند... در حالی که ایران به همه تعهداتش عمل کرد و چهارده گزارش آژانس گواهی بر این مدعاست.

او گفت، در زمان فعلی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از طریق نفوذ در دولت آمریکا ایران را تحت فشار بگذارد. این رژیم اکنون در خاورمیانه تمرکز کرده که توازن قوا را در مقابل گروه‌های فلسطینی به شکل قبل بازگرداند. اتفاقات محله شیخ جراح اسرائیلی‌ها را در موضع ضعف قرار داد... رفتن نتانیاهو هم نفوذ اسرائیلی‌ها داخل آمریکا را کاهش داد اما آنها دست از دشمنی با ایران بر نمی‌دارند.

به گفته عمویی، اگر آمریکا و غرب بخواهند مشکلات بیشتری درست کنند و فشار بیشتری وارد کنند و به سوی تنش حرکت کنند، خودشان بیشتر از ایران ضرر خواهند کرد. برنامه هسته‌ای ایران در حال پیشرفت است و میزان اورانیوم غنی‌شده هر روز بیشتر می‌شود و ایران نشان داده که بر خلاف آنکه برنامه هسته‌ای نظامی ندارد، قدرت غنی‌سازی بیشتر از شصت درصد را دارد. ایران همچنین در حوزه اقتصادی در حال تجربه اقتصادی جدید و همکاری با چین و همسایگان است و یکی از سیاست‌های دولت رئیسی تقویت روابط تجاری با کشورهای همسایه و منطقه و کشورهایی مثل چین و روسیه است بنابراین روابط اقتصادی توسعه پیدا خواهد کرد و آنها بیشتر ضرر خواهند کرد چرا که ایران راه‌های دور زدن تحریم‌ها را دریافته و فرصت‌های جدید برای خود ایجاد کرده و آنها نیز ابزار کمی برای فشار بر ایران دارند.

وی با اشاره به مواضع هسته‌ای ایران گفت، موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای از زبان رهبر انقلاب کاملا روشن شده است و همچنین در قانون راهبردی لغو تحریم‌ها متعلق به مجلس نیز این مسئله کاملا روشن شده است. سیاست ایران کاملا روشن است. از نظر ایران همه تحریم‌های قبل و بعد توافق باید لغو شود و فرصتی داده شود تا از لغو تحریم‌ها به شکل واقعی اطمینان حاصل شود. آنگاه ایران اعلام می‌کند که حاضر است به تعهداتش در چارچوب توافق بازگردد... ما شش دور مذاکره در وین انجام دادیم که به دلیل تغییر دولت متوقف شده است... امیدواریم که ایران به خواسته‌هایش برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود، در مذاکرات ما یک موضوع مهم را آزمودیم و آن این بود که آیا دولتهای غربی و آمریکا در مرحله اجرای برجام آماده هستند با رفع تحریم‌ها به رشد اقتصاد ایران کمک بکنند؟ اما این امر محقق نشد و حتی در اجرای توافق ایران دستاورد ملموسی نداشت و لذا از تعهداتشان شانه خالی کردند و ترامپ از توافق خارج شد و تحریم‌های سختی علیه ایران اعمال کرد. لذا جایگاه غربی‌ها در ذهن ایرانی‌ها بشدت تضعیف شد و امروز ایرانی‌ها به غربی‌ها اعتماد ندارند.

عمویی در پاسخ به اینکه چرا اسرائیلی‌ها اصرار دارند حمله به کشتی اسرائیلی در آب‌های دریای عمان را به ایران نسبت بدهند، گفت، صهیونیست‌ها این حادثه را به ایران نسبت داده‌اند اما هیچ دلیل مستندی ارائه نکرده‌اند. حقیقت این است که اسرائیلی‌ها به دلیل رفتارهای اشتباه مخالف‌های زیادی در منطقه دارند... گروه‌های مختلفی به دلیل جنایات و خیانت‌های صهیونیست‌ها، با این رژیم مخالفند. ایران یک پایگاه آمریکایی را رسما زد و رسما هم اعلام کرد از این جهت ایران قدرت و شجاعت کافی را دارد که اگر بزند اعلام کند... اسرائلی‌ها تلاش می‌کنند که مشکلاتشان را با این اتهام‌زنی‌ها بپوشانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    18 5
    راست مگه خودشان ضرر میکنند و مردم ایران سود!!!!
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      19 7
      به حول و قوه الهی ملت مسلمان ایران سود وافر خواهند کرد
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    18 1
    در جاهائی که توانائی داریم . هزینه دشمنان را بالا ببرید
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      مثلا کجا؟!!
  • رضا IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 4
    اره خوب دلار گرون میشه آمریکا یها مرغ نمی تونن بخرن اخه تا کی میخواین با این خرف ها خودتون گول بزنید به مردم بدبخت فشار بیارین البته املاک شماها گرونتر میشه یادم نبود
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 1
    شووخی نکن (:
  • لبیک یا خامنه ای IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    15 0
    دولت آمریکا یک دولت خبیث و غیر قابل اعتماد و جنایتکار است واقعا باید تأسف خورد که چه کسانی به قدرت رسیدند ما اگر از گشنگی بمیریم هم باج به امریکا نمیدیم
  • جلالی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    گفتمان آقای عمویی کاملا صحیح است، یک نکته در این موضوع جامانده ، وان اینکه بحران اقتصادی کشور درحال حاضر ،توسط چه کسانی از داخل کشور کلید زده شده وهدف آنان چیست؟ چرا دستگاه های امنیتی برخورد مناسبی با آنان نداشته اند؟بحران اقتصادی کشور دست پخت نفوذی های داخل کشور است
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      جای سؤال داره چرا باعاملین عمدی گرانی‌های برخورد صورت‌گرفته است
    • DE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      بله و نفوذیها برای استتار همیشه کاسه داغتر از آش هستند. پس معلومه کجا باید دنبالشون گشت.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    مهم ترین کاری که باید با سرعت انجام شود بی اثر سازی تحریم است. مذاکره، توافق و اعتماد به شیطان بزرگ دیگر بس است.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس