گفت‌وگوی کوخاوی با رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس پیرامون آخرین تحولات منطقه - کراپ‌شده

روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و انگلیس درخصوص آخرین تحولات منطقه و چالش‌های مشترک رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب از تماس رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با همتای انگلیسی خود خبر دادند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» به نقل از بیانیه ارتش رژیم اسرائیل، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم با «سر نیک کارتر» رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس گفت‌وگو کرد. این دو مقام ارشد نظامی درباره آخرین تحولات منطقه  و چالش‌های مشترک مواجه با آن رایزنی کردند.

خبرنگار شبکه صهیونیستی «والا» نیز در این زمینه در توییتی نوشت که انگلیس، ایران را مسئول احتمالی حمله اخیر به یک فروند کشتی نفتکش نزدیک عمان می داند.

تل آویو همراه با متحدان غربی خود از جمله انگلیس و آمریکا با فضا سازی رسانه‌ای در تلاشند ایران را مقصر حمله اخیر به این نفتکش نشان دهند.

روز جمعه یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، یک کشتی که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفت و احتمالا زمانی که برفراز آن پرواز می‌کرده، شراره‌های آتش بر روی کشتی ریخته است.

این گروه همچنین اعلام کرد که کشتی مِرسِر استریت برای بار دوم نیز هدف حمله قرار گرفت که باعث وقوع انفجار در عرشه کشتی شده است.

پس از انتشار خبر این اتفاق، صهیونیست‌ها از همان ابتدا بدون هیچگونه مدرکی شروع به اتهام زنی علیه ایران کردند.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در گفت‌وگو تلفنی با وزیر خارجه انگلیس گفت: «ایران نه فقط مشکل اسرائیل است بلکه صادر کننده تروریسم بوده که به تمامی ما آسیب می‌رساند».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در پاسخ به سؤالی درباره اتهامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر در دست داشتن ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی و تلاش این رژیم برای طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس باید دست از اتهام زنی‌های واهی بردارد. این رژیم بار اولش نیست که از این اتهامات متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی با ذکر این نکته که هر کجا این رژیم رفته با خودش ناامنی، ترور و خشونت برده است، اظهار داشت: مسئول وضعیت فعلی همان‌هایی هستند که پای رژیم اشغالگر قدس را به این منطقه باز کرده‌اند.

خطیب‌زاده با بیان این‌که قطعا این اظهارات محکوم است، خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس باید بداند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایش دوا نمی‌شود. هر کس باد بکارد توفان درو می‌کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای تردید نمی‌کند برای این‌که از منافع عالیه مردم و از امنیت ملی خودش محافظت کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس