کد خبر 1253313
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در مدارس چگونه اقدام کنند؟

علیرضا کمرئی با بیان این که تمایل آموزش و پرورش بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه، است، افزود: تعطیلی مدارس تبعات زیادی دارد.

به گزارش مشرق، معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی در برنامه گفت‌وگوی ۱۸.۳۰ شبکه خبر با موضوع پروژه مهر و بازگشایی مدارس، به سناریوهای بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۰ پرداخت.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش گفت: ما با توجه به اینکه حدود ۱۸ ماه تجربه زیستن در کرونا را داریم و فعالیت آموزشی و تربیتی را در دوران کرونا تجربه کردیم متاثر از این شرایط و رویکردهای جهانی نسبت به بازگشایی مدارس باید شرایطی را مهیا کنیم که سیستم آموزشی و دانش‌آموزان بیش از آنچه که امروز آسیب دیدند، آسیب نبینند

بیشتر بخوانید:

همه رانندگان سرویس مدارس واکسینه می‌شوند

عضوشورای معاونان وزارت آموزش وپرورش اظهارکرد:تمایل آموزش و پرورش بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه در کنار حفظ سلامت آنان بوده است.

وی با بیان اینکه بنابراین آموزش و پرورش از مدت‌های دور تلاش کرد که به هر نحوی که شده دانش‌آموزان را به مدرسه فرا بخواند افزود: ادامه روندی که خوشبختانه از اوایل بهار امسال در جامعه شکل گرفت و گفتگوهایی که درباره بهداشت جامعه و وزارت آموزش و پرورش در حال شکل گرفتن است تمایل آموزش و پرورش بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه در کنار حفظ سلامت آنان بوده است در کنار سلامت حرفه‌ای موضوع آثار و تبعات تعطیلی مدارس باید بررسی شود آموزش و پرورش معتقد است دوره طولانی تعطیلات تبعات جبران ناپذیری برای دانش‌آموزان از حیث یادگیری و مسائل تربیتی به‌دنبال دارد.

تعطیلی مدارس تبعات زیادی دارد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تامین سلامت دانش‌آموزان فقط سلامت جسمی و خطرات ناشی از تهدید کرونا نیست تعطیلی مدارس نیز از نظر روانی و جسمانی به دلیل بی تحرکی دانش‌آموزان می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد.

وی اصل موضوع را بازگشایی مدارس دانست و درباره سناریوهای بازگشایی مدارس گفت: اجرای برخی از سناریوها ضعیف است این که دانش‌آموزان مانند گذشته در تمام ساعات به مدرسه بروند این موضوع مطلوب ما است چرا که آموزش جبران می‌شود، اما سناریویی که می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد این است که با واکسینه کردن معلمان از نهم تا بیست و پنجم مردادماه بتوانیم شرایط شرایط را برای معلمان ایمن کنیم.

کمرئی با اعلام اینکه تمام کادر آموزشی، معلمان و رانندگان سرویس مدارس تا پایان شهریورماه واکسینه خواهد شد درباره این موضوع که دانش‌آموزان باید مهرماه در کنار یکدیگر بنشینند و آیا این موضوع خطرناک نیست افزود: مراجع بهداشتی را درباره بازگشایی مدارس صاحب‌نظر می‌دانیم. این موضوع به تحلیل افراد کارشناس برمی‌گردد، اما می‌توانیم ترکیبی از آموزش‌های حضوری و غیر حضوری را داشته باشیم و یا پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

وی خبر داد ما در بازگشایی مدارس باید در پروتکل‌های بهداشتی توصیه‌هایی را مورد تاکید قرار دهیم؛ با رعایت فاصله‌های اجتماعی، کاهش زمان آموزش و کاهش دفعات حضور در آموزش می‌تواند به ما برای حضور دانش‌آموزان در مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کند.

کمرئی خبر داد شرایط را به سمتی می‌بریم که مدارس بازگشایی شود امروز نگاه آموزش و پرورش همسو با حوزه بهداشت است. مطلوب ما این است که تمام مقاطع تحصیلی حضوری باشند، اما باید به زمان بازگشایی نزدیک شویم ممکن است این موضوع با اولویت مقاطع تحصیلی باشد.

جزئیات واکسیناسیون فرهنگیان

معاون وزیر با اعلام اینکه تمام معلمان مدارس واکسینه خواهند شد گفت: در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، حوزه‌های بهداشتی این موضوع را اجرا می‌کنند و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی وزارت بهداشت از امکانات آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دغدغه سلامت را در کنار تعلیم و تربیت دارد و نگران هستیم که با افت تحصیلی دانش‌آموزان روبرو نشویم. اما دوری از مدرسه به شدت به دانش‌آموزان آسیب می‌زند.

چگونگی برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی

کمرئی درباره برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی نیز بیان کرد: با هماهنگی وزارت بهداشت حدود ۲۳۶ هزار شرکت کننده که ۲۷ درصد آنان پذیرفته می‌شوند جمعه ۱۵ مردادماه باهم رقابت خواهند کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    درب مدارس باز بود و آموزش به صورت مجازی و غیر حضوری ادامه داشته ، مواظب سلامت خود و دیگران باشیم .
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    بله ولی این تبعات جهانیست. ما هم مستثی نیستیم. نمیشه که تلفات بین والدین رو زیاد کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در جهان تا 2022 آموزش آنلاین و کمتر حضوریست. لطفا عقل رو بکار بندازید و اهم و مهم کنید. در عین حال اگر ما در برهه 1942 جهان جهانی دوم بودیم، چه باید می کردیم؟؟؟؟؟ ؟ جنگ ما بیولوژیک و در ایران ما به دلیل تحریم، روند واکسیناسیون به کندی انجام میشه. لطفا نسخه های فاتحانه برای جان و سلامت ملت نپیچید!!!! بپذیرید و کنار بیایید با واقعیت تلخ کرونا و تبعات آموزشی آن کنار بیاییم.
  • محمد IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    تمام کادر آموزش واکسینه میشن فقط دانش آموزان واکسینه نمیشن و تو کلاس کنار هم بشینن، تو همین خیال باشین با این شرایط بچه بفرستيم مدرسه یا همه دانش آموزان واکسینه میشن یا مدرسه غیر حضوری باشه، تبعات مرگ از بی سوادی بیشتره بفهم و چرت و پرت نگو
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    یا همه جا باز یا تعطیل نمیشه یکی باز یکی بسته باشه
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    14 0
    مشرق ایشان نفرمودن بازگشایی مدارس در این اوضاع قرمز کرونایی چقدر تبعات داره؟!!! وزیر بهداشت دست به سمت رهبری دراز کرده و خواستار تعطیلی دو هفته ای کشور هست تا بتونن این ویروس منحوس رو کنترل کنن، اونوقت ایشون از بازگشایی مدارس حرف میزنه؟ چه نفعی پشت اینکارشون در زمان شروع ثبت نام مدارس باصطلاح غیرانتفاعی شون هست خدا داند.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    تعطیلی مدارس ثابت کرد که چقدر این نظام آموزشی ناکارامد و مفسد است. و به شکل ساده تری میتوان راندمان بالاتری گرفت. و صدمه کمتری زد و عمر کمتری تلف کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس