کد خبر 1253381
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
المپیک

ایتالیا برای نخستین بار در المپیک به مدال طلای دوی ۱۰۰ متر رسید و همچنین در روزی به یادماندنی، طلای پرش ارتفاع را نیز از آن خود کرد.

به گزارش مشرق، ایتالیایی ها روز یکشنبه بسیار خوشحال و کمی مبهوت بودند زیرا هموطنان‌شان لمونت مارسل جیکوبز و جانمارکو تامبری در المپیک به پیروزی های ارزشمندی در مسابقات سرعت و پرش ارتفاع دست یافتند.جیکوبز فینال ۱۰۰ متر مردان را برد و اولین ایتالیایی شد که آرزوی قهرمانی در محبوب ترین ماده دو و میدانی را محقق کرده است، تامبری نیز طلای پرش ارتفاع مردان را از آن خود کرد.

تا پیش از المپیک توکیو تعداد کمی از ایتالیایی ها حتی نام جیکوبز را شنیده بودند؛ او طی سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و یکشنبه در راه پیروزی د رالمپیک دو بار رکورد اروپا را شکست.

استفانیا براگتا، که در شورای شهر فرارا کار می کند، گفت: "این یک شگفتی فوق العاده است، فکر نمی کنم کسی انتظار آن را داشت."

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا نیز در تماس تلفنی با دو قهرمان المپیک ایتالیایی گفت: "من به شما افتخار می کنم، بازی های شما را دنبال می کردم، شما باعث افتخار ایتالیا هستید."تصاویر پخش شده نشان می دهد که جیکوبز مصاحبه با شبکه اسپانیایی را ناتمام می گذارد و تا به تماس تلفنی دراگی پاسخ دهد.

ویویانا، مادر جیکوبز، گفت که صبح روز یکشنبه احساس کرده بود که قرار است یک اتفاق بزرگ بیفتد، اما فکرش را نمی کرد که اتفاقی به این بزرگی در پیش باشد. 

مادر جیکوبز گفت: "این یک معجزه است. او اوسین بولت جدید است. من برای او بسیار خوشحالم."

جیکوبز ، که در آمریکا از مادری ایتالیایی و پدری آمریکایی متولد شد، پس از جدایی والدینش در کودکی توسط مادرش پرورش یافت. او قبلا در رشته پرش طول رقابت می کرد اما پس از مصدومیت روی دوومیدانی تمرکز کرد.مادر جیکوبز اضافه کرد: "او همیشه کمی دیوانه بوده، روز به روز زندگی می کند و همه چیز را با لبخند تحمل می کند. امروز آن ورزشکار دیوانه پرش طول تبدیل شد به آن قهرمان دیوانه دو!"

جیکوبز در مصاحبه ای با تلویزیون ایتالیا پیروزی خود را به پدربزرگ مرحومش "که همیشه به من ایمان داشت" و همچنین بقیه اعضای خانواده و کادر مربیان خود تقدیم کرد.

دراگی در بازگشت به ایتالیا  این دو ورزشکار را به کاخ نخست وزیری در رم دعوت کرده است. این همان کاخ قرن شانزدهمی است که پس از قهرمانی ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ میزبان آتزوری بود و همچنین متئو برتینی که به مقام دوم ویمبلدون دست یافت به آن دعوت شد.

هیچ ایتالیایی تا به حال به فینال ۱۰۰ متر المپیک نرسیده بود اما این کشور دو قهرمان ۲۰۰ متر داشت: پیترو منه‌آی فقید، که در مسکو در سال ۱۹۸۰ طلا گرفت و لیویو بروتی که در رم در سال ۱۹۶۰ قهرمان شد.بروتی ۸۲ ساله پس از موفقیت جیکوبز به رسانه ها گفت: "من از نحوه دویدن او بسیار خوشم آمد... ۶۰ سال من را به عقب برد."

این روی جلد روزنامه های ایتالیا در واکنش به این دو طلای ناگهانی است:

۲ دونده‌ای که ایتالیا را دیوانه کردند +عکس

۲ دونده‌ای که ایتالیا را دیوانه کردند +عکس

۲ دونده‌ای که ایتالیا را دیوانه کردند +عکس

۲ دونده‌ای که ایتالیا را دیوانه کردند +عکس

۲ دونده‌ای که ایتالیا را دیوانه کردند +عکس

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس