امیر

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه امروز ما قادر هستیم هرگونه عملیات پهپادی را اجرا کنیم گفت: نیروی پدافند هوایی در حوزه پهپادی از توانایی بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد روز دوشنبه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، با اشاره به کارنامه درخشان پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس گفت: هیچ عملیات موفقی در هشت سال دفاع مقدس انجام نشده است مگر اینکه پدافند هوایی در آن نقش موثر داشته است.

وی خاطر نشان کرد: امروز وظایف نیروی پدافند هوایی در مقایسه با هشت سال دفاع مقدس بسیار با اهمیت تر است  چرا که در دفاع مقدس ما در وضعیت جنگی بودیم و احتمال حمله را انتظار داشتیم ولی هم اکنون که در زمان صلح هستیم، باید با هوشیاری و دقت بیشتر آسمان کشور را ۲۴ ساعته ودر ۳۶۰ درجه رصد کنیم و توجه داشته باشیم که در حوزه پدافندی کوچکترین غفلت، خساراتی به دنبال دارد که جبران ناپذیر است.

 سرتیپ صباحی فرد گفت: امروز اقتدار نیروی پدافند هوایی سبب شده است که دشمن با وجود بهره مندی از بهترین هواپیماها و تجهیزات جرات حتی گوشه چشمی به مرزهای کشورمان را  نداشته باشد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، ادامه داد: امروز ما بزرگترین رزمایش ها را با بالاترین سطح فناوری با موفقیت انجام می دهیم و در این راستا، با تعامل نخبگان دانشگاهی، پیشرفت هایی بسیار چشمگیری داشته ایم.

وی به توانمندی این نیرو در حوزه پهبادی اشاره کرد و گفت: امروزه ما قادر هستیم هر گونه عملیات پهپادی را اجرا کنیم و بحمدالله در بحث پهپاد از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستیم.

امیر صباحی فرد در پایان با  اشاره به بومی سازی سامانه های پدافندی گفت: بومی سازی سامانه های پدافندی نقطه قوتی است که موجب شده که انحصار ساخت این سامانه ها را از کشورهای قدرتمند بگیریم و خود اتکاء شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Mahdi US ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    درود و خدا قوت همیشه و پیشرفت های زیاد و سلامت و موفق باشید
  • افشین IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    فرمان فرماندهی کل قوا مبنی بر تشکیل نیروی چهارم ارتش که پدافند ارتش ج ا ا میباشد دز کنار قرارگاه مشترک پدافندي سپاه و ارتش و فعالیتهای وزارت دفاع و جهاد خودکفایی در این دو نهاد نظامی در ساخت بیش از شصت مدل رادار فقط بومی و خرید مدلهای غیر،بومی و ساخت بیش از بیست سامانه پدافندي در سطوح مختلف ارتفاع و برد از آسمان ایران دژي ساخته نفوذ ناپذیر. چه کردید شما دانشمندان و مهندسین پدافند که ما در آرزوهایمان هم این روزها را نمیدیم. پس باز هم پیش برويد
  • ایرانی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    خبری با این اوضاع منطقه الان جای پخش این خبرها نیست فازت چیه داری دانسته یا نادانسته چی رو القاع میکنی....
    • ناشناس IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      یعنی حواسها جمع باشه کسی هوس خریت نکنه و نگاه چپ به کشور عزیزمان نکند. اوضاع منطقه هم همیشه همین بوده.با یک تفاوت که یانکیها دارن فرار میکنن.
    • ستار IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      خودت چی زدی ، امیر صباحی داره درست میگه، تو هستی که حالیت نیست بیچاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس