عین الاسد

منابع امنیتی عراقی از ورود ۵۰۰ خودرو نظامی امریکایی ها به پایگاه عین الاسد در غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد که ۵۰۰ خودرو نظامی امریکایی به پایگاه عین الاسد در غرب الانبار وارد شده است.

این منبع گفت: پایگاه عین الاسد در منطقه هیت در غرب الانبار شاهد ورود ۵۰۰ خودرو هامر و خودروهای نظامی دیگر است و مشخص نیست که این خودروها از استان‌های دیگر پس از اعلام پایان مأموریت جنگی نیروهای امریکایی در عراق است یا خیر.

منبع عراقی تاکید کرد: نیروهای امنیتی در بخش غربی استان متمرکز هستند و اطلاعی از انگیزه‌های واقعی که در ورای رسیدن این خودروها به پایگاه هوایی عین الاسد است، ندارند به ویژه که این پایگاه تحت تدابیر امنیتی بی سابقه از سوی نظامیان آمریکایی است.

پیشتر، نیروهای آمریکایی، همزمان با اعلام پایان مأموریت رزمی در عراق از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، تبادل اطلاعات با نیروهای امنیتی عراقی را متوقف کرده بودند.

پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان هیت و ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد. مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد، است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند.

در این پایگاه اغلب اقدامات مشکوکی علیه حاکمیت ملی عراق صورت می‌گیرد و به اعتقاد ناظران سیاسی، پایگاه هوایی عین‌الاسد، کانون عملیات‌های نظامی آمریکا در عراق است و در نتیجه بیش از سایر پایگاه‌ها برای این کشور خطرناک است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    چه جشنی می شد اگر همهشون را افقی بر می گرداندند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس