کد خبر 1254047
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
عباس

شماری از شهروندان فلسطینی در مرکز رام‌الله تظاهرات برگزار کرده و خواستار کناره‌گیری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.

به گزارش مشرق به نقل از العربی الجدید، شماری از شهروندان فلسطینی در مرکز رام‌الله تظاهرات برگزار کرده و خواستار کناره‌گیری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.

در این تظاهرات که به مناسبت چهلمین روز کشته شدن «نزار بنات»، فعال سیاسی فلسطینی به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان برگزار شد، تظاهرات‌کنندگان که عکس‌های بنات را در دست داشتند، شعار می‌دادند: «برو برو ای عباس»، «محمود عباس، تشکیلات خودگردان را منحل کن و استفعا بده»، «عباس مسئول است»، هماهنگی امنیتی ننگ است، تشکیلات خودگردان نزار را ترور کرد»، «ای آزادی کجایی».

همچنین معترضان پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «برو برو، ما انتخابات می‌خواهیم، با هم برای درهم شکستن سرکوب نیروهای امنیتی، عدالت در پرونده نزار بنات اجرایی شود».

در این میان، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین که لباس شخصی به تن داشتند، تلاش کردند یکی از تظاهرات‌کنندگان را بازداشت کنند اما معترضان مانع از انجام این کار شدند.

گفتنی است که سوم تیر ماه تعدادی از افسران امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به منزل «نزار بنات» فعال فلسطینی ۴۳ ساله و یکی از بزرگ‌ترین منتقدان تشکیلات خودگردان و رهبران فلسطین در شهر الخلیل یورش برده و او را بازداشت کردند. بنات بعدا در شرایطی ابهام‌آلود از سوی سرویس امنیتی کشته شد. او که متولد ۲۷ آگوست ۱۹۷۸ در فلسطین است از منتقدان جدی تشکیلات خودگردان فلسطین بود و در شبکه‌های اجتماعی از این تشکیلات و رئیس آن محمود عباس به‌شدت انتقاد می‌کرد. نزار بنات نامزد انتخابات مجلس قانون‌گذاری در ماه می‌ بود که به تعویق افتاد. نام او در فهرست مستقل «آزادی و کرامت» قرار داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس