کد خبر 1254264
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
شرط تردد زائران عتبات در اربعین ۱۴۰۰

«شرط تردد زوار زدن هر دو دوز واکسن است.» معاون عمرانی استاندار ایلام ضمن بیان این جمله: اربعین امسال زائران به صورت کاروانی و از مبدا ساماندهی می‌شوند.

به گزارش مشرق، «احمد کرمی» در نشست شورای راهبردی تصادفات استان اظهار کرد: دغدغه اصلی ما این است که در کنار خدماتی که به زوار، مسافرین و گردشگران ارائه می‌شود به ایمنی راه‌ها و حفظ سلامت مردم توجه شود.

وی با بیان اینکه هر حادثه و اتفاقی که می‌افتد در کنار خسارات جانی و مالی، تبعات اجتماعی را نیز در پی دارد، گفت: هر اقدامی که بتواند منجر به کم کردن تبعات اجتماعی و کاهش خسارات مالی و جانی تصادفات شود مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید:

سفر به عتبات در دهه اول محرم

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی با همکاری و همراهی نسبت به رفع نقاط حادثه خیز مهم و اساسی اقدام نمایند، گفت: در بررسی و برنامه ریزی تصادفات و رفع نقاط حادثه خیز در استان در ایام اربعین باید همواره دو سناریو کوتاه مدت و بلند مدت برای آماده سازی مسیرها طراحی شود، تا وقفه‌ای در ارایه خدمات پیش نیاید.

وی با اشاره به جانمایی موکب‌ها در ایام اربعین خواستار برنامه ریزی و دقت در جانمایی‌ها شد به گونه‌ای که هم ملاحظات ترافیکی و هم ملاحظات زیرساختی و نوع دسترسی‌ها را در نظر گرفت، به طوریکه شاهد تراکم در یک موکب و خالی شدن موکب دیگر نباشیم.

کرمی با تاکید بر همراهی و همکاری شهرداران در رفع گره‌های ترافیکی و روان سازی گفت: یکی از معیارهای ارزیابی شهرداران میزان همکاری آن‌ها با دستگاه‌های متولی در امر ترافیک شهری خواهد بود و با کسانی که کم کارز کنند و یا بی توجه باشند برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد راه اضطراری خاکی در مناطقی که در معرض خطر رانش قرار دارد خواستار رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان شد.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر بهره برداری از پل‌های ۵۵ و بخصوص ۵۶ قرارگاه خواستار ایمن سازی و اجرای لاین دوم و نیز تامین روشنایی و لاینینگ تونل‌های مسیر اربعین شد.

کرمی با بیان اینکه اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، گفت: بر اساس تصمیمات انجام گرفته زوار اربعین به صورت کاروانی از مبدا ساماندهی و از مرزهای کشور به ویژه مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر می‌کنند.

وی افزود: افرادی که هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند می‌توانند در این کاروان‌ها حضور یابند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علیرضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    15 7
    آقا توروخدا امسال رو بیخیال بشید خود حضرت امام حسین هم راضی نیست
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    7 1
    کسی که واکسینه کامل شده فقط خودش مصونیت داره آنهم مصونیت نسبی . وگرنه خودشم نگیره امکان داره برای دیگران خطرساز و ناقل باشد. اینجا ممکنه زوار غیرایرانی واکسینه نشده باشند . بهرحال ازدحام جمعیت باعث گسترش بیماری میشه. غیر از این بود ژاپنی ها المپیک را بدون تماشاگر برگزار نمیکرد ند که اینهمه ضرر و زیان بدن.
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      1 0
      نظرتون در جورد سفر به ترکیه و .... بدون حتی لزوم واکسن زدن چیه؟؟؟
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      1 0
      ثانیا مسئله به مهمی اربعین رو میشه با برنامه ریزی مدبرانه به میش یرد به جای اینکه منفعلانه بگند تعطیل و فلان
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    5 1
    موج ششم ...پایان تابستان و شورع پاییز جولان کرونا و طنین ناقوس مرگ در کوچه ها و تکیه های شهر این ترکیب خیال انگیز !.....چه شود
  • آشنا IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 4
    سلام شاید این حرف به نظر بعضی ها متحجرانه و ساده انگارانه باشد و خاک اباعبدالله هم شفاست باید ایمان حقیقی به این موضوع داشت که کرونا که یه ویروسه بدتر از ایناها هم در حریم پاک ترین مخلوقات خدا جایی ندارند امار پارسال از کاهش چشم گیر مبتلایان به کرونا رو در کربلا و نجف گزارش داده برید بخونید البته که باید رعایت کردن ماسک زد و فاصله اجتماعی رو رعایت کرد ولی اگر انسان قدمی برای رضای خدا و پیامبرش برداره آسیب نمی بینه
    • دوست IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      انشاالله مشرق چاپ کنه عزیز دل ، اینو در نظر داشته باشین که معجزه های الهی به شرطها و شروطها اتفاق میفته . پس بیایم تحریف در دین و سنت الهی و احادیث معصوم نکنیم . معصومین کلمه الهی هستند و این منابع علم و دین با غلو و اغراق و جهل مبارزه می کنند. رسول الله ص ، فدایش بشم، امدند و رسوم خرافه رو برچیدند . چه از بعد دینی و چه از بُعد تربیتی و بهداشتی. یاد دادند به مردم مسواک بزنند . یاد دادند دستان خود را بشورند. از موضع بیماری واگیر بگریزند. در حد فهم مردم از غذاهای پاک و ناپاک مضر گفتند. الان شما میگید که در کربلا ویروس نیست. ببین اگر بجنبد سلسله جنبان الهی که به انی این ویروس نابوده ولی عقلی که خدا برای ما قرار داده داره میگه اجتناب از تجمعات و پرهیز از آسیب رساندن به هم وطنان. معصومین هم به همین توصیه دارن. عزیزم چون در خبر منتشر نمیشه شما اینگونه میگی اینم گزارش واصله از کربلا https://reliefweb.int/report/iraq/covid-19-karbala-faces-frontline-response
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    یعنی عراقی ها همشون واکسن می زنند؟
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 6
    ان شاء الله میریم اربعین بدون واکسن
  • محمود IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 6
    به معاون عمرانی استاندار ایلام چه ربطی داره در مورد این موضوع بدون مشورت ستاد کرونا نظر بده؟!!!!
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 0
      به شما چه ربط داره بدون توجه به خطر زبان درازی کنی و گارد بگیری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه کاره ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    به قول جناب نادر طالب زاده آمریکا و انگلیس از حزب اللهی باسواد میترسن. انقلاب هم به حزب اللهی باسواد و نخبه احتیاج داره . نخبه ها و باسواداش دارن میگن رعایت کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! باز بعضیها قبول نمی کنند!!!!! یادم میاد یه دوره یک گروه قمه میزدند و این مسئله رو به امام حسین علیه السلام ربط میدادند و میگفتند هیچ چیزمان که نمیشه که بل ثواب داره. من به شدت به راهپیمانی جهانی کربلا معتقدم برترین طرح مودت افرین جهان اسلام بوده و خواهد بود. اما الان بدون واکسن کجا میخویان برین ؟؟؟؟؟؟ الان لطفا کمی تامل کنید . بگذارین انشالله این نحوست ویروس دلتا برطرف بشه. امیدوارم همه شما رو که رعایت میکنید خدا در پناه خودش حفظ کنه
  • مهدی خاکساری IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    کاروان چه معنی میدهد
  • فطرس IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    واکسن مگه هست وما نمی زنیم که شرط واکسن گذاشتن شرط گذاشتن برای چیزی که نیست یه دفعه بگن مخالف اربعین هستیم وتمام
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    یه نفرهم از من بگیره اون زیارت دیگه زیارت نیست ...مدیون میشم ....تازشم اگ خودم نگیرم ..... یاامام حسین خودت بدادبرس دیگه نمیکشیییییییییییییم
  • سلمی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    اربعین نودوهشت باخانمی آشناشدیم که همسرش درحفاظت عتبه ی حسینی بود.در اربعین نودونه که ارتباط تلفنی داشتیم،به نقل ازهمسرش می گفت:بردرب ورودی و خروجی حرم مطهرحضرت امام حسین(ع)،دوربین حرارتی نصب شده که زائرینی که از درب های ورودی داخل می شدندباهاله های زردونارنجی که نشانه ی تب داربودنشان بوده،ازدرب های خروجی باهاله های سبزوآبی خارج می شدندکه نشانه ی ازبین رفتن تبشان بوده است.و چون امام حسین(ع)دارن معادله ی اتکباررابرهم میزننن،این خبر بایکوت شده که باوجودازدحام حداکثری اربعین۱۴۴۲،آمارتلفاتی وجود نداشته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس