کد خبر 1254294
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
برجام نمایه

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه رابطه با کشورهای دنیا را نفی نکرده‌اند اما آمریکایی‌ها نشان دادند که منافع ملت ایران را مدنظر قرار نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، عباس گلرو، با اشاره به انتشار گفتگوی منتشر نشده رهبر معظم انقلاب با مرحوم هاشمی رفسنجانی درخصوص دلایل عدم مذاکره با آمریکا و تحلیل جریان ضدانقلاب مبنی بر اینکه رهبری ایران به دنبال پایان مذاکرات مربوط به برجام است، گفت: ارتباط با کشورهای دنیا یک امر ضروری است و جمهوری اسلامی ایران هم با همه کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید:

پایان دولت روحانی و لافی به نام "پاسخ جمعی"

وی متذکر شد: به دلیل سابقه بد آمریکا در ارتباط با ایران و سیاست‌های خصمانه‌ای که علیه کشورمان به کار گرفتند، ما سعی می‌کنیم روابط خود با این کشور را به نحوی که منافع ملت ایران تأمین شود، تنظیم کنیم.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: مترقی‌ترین نگاه در سیاست خارجی را همواره رهبر معظم انقلاب داشته و دارند؛ به این معنا که ایشان همواره در فرمایشاتشان در بحث سیاست خارجی، بر ضرورت تقویت روابط با دنیا تاکید فرمودند و ایشان هیچگاه رابطه با کشورهای دنیا را نفی نکرده‌اند.

گلرو ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید فرمودند که ما باید از ظرفیت‌های دنیا به ویژه در زمینه علمی و تکنولوژی استفاده کنیم اما نگاه و رویکرد بارز و برجسته مقام معظم رهبری در این باره نشان می‌دهد که باید در عین ارتباط با کشورهای دنیا و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که آنان در عرصه‌های مختلف دارند، به سمت حفظ استقلال، عزت و اتکا به داشته‌ها و توان داخلی خودمان برویم.

وی با بیان اینکه بی‌اعتمادی ما به آمریکا ناشی از یک واقعیت تجربه شده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در ادوار مختلف از پشت به ما خنجر زدند، به روابط با ایران وفادار نبودند و هیچ‌گاه منافع ملت ایران مدنظرشان نبوده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته این مسئله فقط در مورد روابط آمریکا با ایران صدق نمی‌کند و اغلب کشورهایی که به نوعی با آمریکا ارتباطاتی داشتند، به نتیجه رسیدند که آمریکا هیچ وقت در روابط خود با سایر کشورها، حداقل قوانین بین‌المللی را هم رعایت نمی‌کند و طبیعی است که ما نباید به آنان اعتماد داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    مقام معظم رهبر رهنمودى دلسوز براى امت اسلامى است نه تنها ملت بلكه مسلمانها قدر بدانند يكپارچه باشند قوى باشند گذشت كنند خود را دشمن خود نپندارند اين ديدگاه مقام معظم رهبرى براى مسلمين است
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    امام بزرگوار فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است؛ این «شیطان بزرگ» خیلی حرف پرمغزی است. رئیس همه‌ی شیطانهای عالم، ابلیس است؛ امّا ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کاری که می تواند بکند این است که انسانها را اغواء می کند؛ بیشتر از اغواء، کاری نمیتواند بکند؛ انسانها را اغواء میکند، فریب میدهد، وسوسه میکند؛ امّا آمریکا، هم اغواء میکند، هم کشتار میکند، هم تحریم میکند، هم فریب می دهد، هم ریاکاری می کند؛ پرچم حقوق بشر را بلند می کند، ادّعای طرف‌داری از حقوق بشر می کند [امّا] هر چند روز یک بار در خیابانهای شهرهای آمریکا یک بی‌گناهی، یک بی‌سلاحی به دست پلیس آمریکا به خاک‌وخون میغلتد؛ غیر از بقیّه‌ی جنایات و فجایعشان. این هم رفتارشان در ایران در دوران رژیم طاغوت و جنگ‌آفرینی‌هایشان، جنگ‌افروزی‌هایشان، به راه انداختن جریانهای جنگ‌افروز از قبیل همینهایی که حالا در عراق و سوریه و بقیّه‌ی جاها مشغول خرابکاری هستند؛ اینها کارهای آمریکا است. حالا بعضی‌ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را با این خصوصیّات -که از ابلیس بدتر است- بزک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟ دین به‌کنار، انقلابیگری به‌کنار؛ وفاداری به مصالح کشور چه می شود؟ عقل چه می شود؟ کدام عقلی و کدام وجدانی اجازه می دهد که انسان قدرتی مثل قدرت آمریکا را به‌عنوان دوست، به‌عنوان مورد اعتماد، به‌عنوان فرشته‌ی نجات انتخاب بکند؟ این‌[گونه‌] هستند؛ حقیقت امر این است.۱۳۹۴/۰۶/۱۸ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 1
    اینترنت غیر انلاین ( داخلی ) و بروز نبودن اطلاعات جهانی .. خواسته مردم ایران نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس