المپیک ۲۰۲۰ توکیو| پایان کار فرنگی‌کاران با یک طلا و یک برنز

تیم ۵ نفره ایران با یک مدال طلای محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و یک مدال برنز محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و دو عنوان پنجمی محمدعلی گرایی و امین میرزازاده در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به کار خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو پایان داد.

به گزارش مشرق، نتایج کشتی‌گیران کشورمان و رده‌بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

وزن ۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی در دور نخست مقابل آرمن ملکیان از ارمنستان با نتیجه ۵ - ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دیدار بعدی، نجاتی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن ۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر  جولین هورتا از کلمبیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه ۵ - ۵ از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ راماز زوئیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. گرایی در دیدار فینال با نتیجه ۹ بر یک پرویز نصیبوف از اوکراین را از پیش رو برداشت و با اقتدار و شایستگی به مدال طلای المپیک دست یافت.

وزن ۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۳ یوسوانیس پنا فلورس از کوبا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ - ۵ از سد بوزو استارسویچ از کرواسی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این مرحله در یک کشتی نزدیک و با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب تاماس لورینچ قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از مجارستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب شوهی یابیکو از ژاپن شد و به عنوان پنجم رسید.

وزن ۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی در دور اول به مصاف آدم بودجملین از الجزایر رفت و با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر کریل میلوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار مقابل آروی ساوولاینن از فنلاند در یک کشتی زیبا با نتیجه ۹ بر ۲ به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر مین سئوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل میخاین لوپز دارنده سه مدال طلای المپیک و چندین مدال طلای جهان از کوبا با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، میرزازاده به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی دست یافت و به دیدار رده‌بندی رفت. میرزازاده در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ترکیه مغلوب و پنجم شد.

رده‌بندی انفرادی اوزان مختلف مسابقات کشتی فرنگی به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ۱- لوئیز اورتا سانچز (کوبا)، ۲- کنیچیرو فومیتا (ژاپن)، ۳- سرگئی امیلین (روسیه) و والیهان سایلیکه (چین)، ۵- لنور تمیروف (اوکراین) و ویکتور سیوبانو (مولداوی) و ... ۱۰- علیرضا نجاتی (ایران)

۶۷ کیلوگرم: ۱- محمدرضا گرایی (ایران)، ۲- پرویز نصیبوف (اوکراین)، ۳- محمدابراهیم السید (مصر) و فرانک استابلر (آلمان) و ۵- آرتم سورکوف (روسیه) و راماز زوئیدزه (گرجستان)

۷۷ کیلوگرم: ۱- تاماس لورینچ (مجارستان)، ۲- آکژول محموداف (قرقیزستان)، ۳- شوهی یابیکو (ژاپن) و رفیق حسین اف (آذربایجان) و ۵- محمدعلی گرایی (ایران) و کاراپت چالیان (ارمنستان)

۸۷ کیلوگرم: ۱-  ژان بلنیوک (اوکراین)، ۲- ویکتور لورینچ (مجارستان)، ۳- دنیس کودلا (آلمان) و زورابی داتوناشویلی (صربستان) ۵- محمد متوالی (مصر)  و ایوان هوکلک (کرواسی) ... ایران در این وزن نماینده نداشت

۹۷ کیلوگرم: ۱- موسی اولویف (روسیه)، ۲- آرتور الکسانیان (ارمنستان)، ۳- محمدهادی ساروی (ایران) و تادیوز میچالیک (لهستان) و ۵- آروی ساوولاینن (فنلاند) و الکس زوکه (مجارستان)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- میهاین لوپز (کوبا)، ۲- یاکوبی کاجایا (گرجستان)، ۳- رضا کایالپ (ترکیه) و سرگئی سمینوف (روسیه) و ۵- امین میرزازاده (ایران) و یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی)

در پایان این رقابت‌ها کوبا با کسب ۲ مدال طلا به عنوان قهرمانی رسید، مجارستان و اوکراین با یک طلا و یک نقره مشترکا در جایگاه دوم قرار گرفتند و روسیه نیز با یک طلا و ۲ برنز در جایگاه چهارمی ارزش مدال‌ها جای گرفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز با یک طلای محمدرضا گرایی در ۶۷ و برنز محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به عنوان پنجمی المپیک رسید.

منبع: فدراسیون کشتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس