کد خبر 1254477
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۶
اینستاگرام صفحه قهرمان المپیک را بست!

دونده فاتح دو طلای المپیک فقط بابت پخش تصاویر مسابقه خود صفحه‌اش بسته شده و این موضوع اعتراض‌های زیادی را برانگیخته است.

به گزارش مشرق، الینه تامپسون هرا، برنده دو مدال طلای دومیدانی زنان در المپیک گفته اینستاگرام صفحه او را به دلیل انتشار ویدئویی از مسابقه اش بلاک کرده است. او با انتقاد از  رفتار این شبکه اجتماعی به واکنش و سیاست منفعلانه اینستاگرام بابت توهین های نژادپرستانه اعتراض کرده است.

تامپسون، دونده اهل جامائیکا تبدیل به اولین زن ورزشکار در تاریخ المپیک شد که توانسته قهرمانی های خود در رقابتهای دوی 100 متر و 200 متر را در این رقابتها تکرار کند، ضمن اینکه او عنوان سریعترین زن جهان را نیز از ان خود کرده  است.

این ستاره 29 ساله در المپیک ریو نیز همین مدالها را کسب کرده بود تا مجموع مدالهایش حالا به چهار طلا برسد و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ المپیک باشد.

او موفقیت خود را در اینستاگرام با انتشار ویدئویی از مسابقه خود جشن گفت و چند صحنه از تصاویر تلویزیونی را در استوریهای خود منتشر کرد تا در صفحه اش که 311 هزار فالوئر دارد به اشتراک بگذارد.

اما اینستاگرام این کار را نقض کپی رایت تشخیص داد و با وجودی که تامپسون فقط ویدئوهای مربوط به خودش را منتشر کرده بود، صفحه او را بست و بلاک کرد.

تامپسون که به او لقب ملکه دو و میدانی را داده اند در این مورد در توئیتر نوشت: «صفحه من از سوی اینستاگرام بلاک شده چون حق پخش کردن تصاویر مسابقه خودم را نداشته ام!»

اما این اتفاق بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی و سایتهای خبری داشت و انتقادهای زیادی را از اینستاگرام برانگیخت. راب هریس یکی از خبرنگاران و گزارشگران بین المللی در واکنش به این اتفاق گفت: «اینستاگرام بهتر است که همینقدر فعال و قاطع در زمینه برخورد با توهین های نژادپرستانه و تهدیدهای ورزشکاران باشد به جای اینکه خیلی سریع اقدام به بستن صفحه یک قهرمان ورزشی کند. »

دیگران نیز از این گفته اند که اینستاگرام حق ندارد صفحه یک ورزشکار را به دلیل انتشار پستهای مربوط به خودش ببندد و این کار انها خلاف قانون شبکه های اجتماعی است. آنها بر این اعتقاد هستند که از نظر حقوقی ، این ورزشکار مالک معنوی تصایر مسابقه مربوط به خودش به حساب می اید.

در یکی دو سال اخیر بحث توهین های نژادپرستانه به ورزشکاران رنگین پوست به شدت در فضای مجازی داغ شده است. بسیاری از ورزشکاران در رشته های مختلف از فوتبال و راگبی گرفته تا فوتبال امریکایی و دومیدانی و ژیمناستیک و بسیاری از رشته های دیگر، اعتراض خود را به اینکه شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام هیچ اقدام عملی و جدی در راه مبارزه با توهین کنندگان انجام نمی دهند، ابراز کرده بودند.

سال گذشته حتی برای مدتی، تمام باشگاه های لیگ برتری تصمیم گرفتند فعالیت خود را در اینستاگرام متوقف کنند تا اعتراض و انتقاد خود را به سیاستهای این شبکه اجتماعی و کاربرانی که از آن برای توهین به دیگران استفاده می‌کنند، نشان دهند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • معلم IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    23 8
    مرتبا تصاویر شهدای ما خصوصا سردارحاج قاسم سلیمانی توسط اینستاگرام حذف وتهدیدمیشویم،این بنده خدا چی فک کرده،اینستگرام صهیونیستی ونژادپرست همینه،لعنت خدابرمالکان صهیونیست جهان،خصوصا اینستاگرام
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      3 1
      شما بهترش رو میخواستی و کاربران جهانی رو به سمت خودت می کشوندی اون وقت به نفع آرمان های خودت ازش استفاده می کردی
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    1 2
    "پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله: زمانى بر مردم فرا مى‌رسد كه شكم‌هاى آنها بت‌هاى آنهاست و زن‌هاى آنها قبله آنهاست و دينارهايشان دينشان و شرفشان متاعشان است و ..." . معلومه که حسابی به بت بزرگشان حسابی توهین شده و شرافتشون به باد رفته، مجبور شدن علی رغم شعار دروغین آزادی بیان اقدام کنند. آزادی بیان تا وقتی مهمه که در راستای رسیدن به بت بزرگشان باشد.
    • محقلی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      0 0
      عامو جون خودت چه گفتی مو متوجه فرمایش گهربارت نشدم ، خودمونی تر بگو .
  • GB ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 2
    حسوووووووودی و ترکیدن از اقتدار ایرانه دلیلشه. شما هم پاتک بزنین به اینستا. به نظرم بچه های فنی و برنامه نویس خوشفکر باید برای گوشمالی مرکز اینستاگرام اقدام کنند. خخخخخخخخخ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس