کد خبر 1254826
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
نگرانی ساکنان مناطق سیل زده آلمان درباره فراموش شدن از طرف دولت

ساکنان مناطق سیل زده آلمان نگرانند که دولت با گذشت زمان دوباره درگیر روزمرگی‌های خود شود و غم و درد ساکنان و خسارات گسترده ناشی از این سیل را فراموش کند.

به گزارش مشرق، رادیو آلمان در گزارشی به ترس و نگرانی ساکنان مناطق سیل زده در آلمان درباره این مسئله که از طرف دولت به دست فراموشی سپرده شوند پرداخته و نوشت: حدود سه هفته پیش طوفان و سیل در غرب آلمان ویرانی های زیادی را با خود به همراه آورد. تنها در ایالت نوردراین- وست فالن نیمی از حدود ۵۰ منطقه شهرداری تحت تاثیر این سیل ویرانگر قرار گرفتند و هر چه بیشتر به جنوب نزدیک می شویم اوضاع بدتر می شود. تمام مراکز روستایی ویران شده و جاده های روستایی از بین رفته است.

بیشتر بخوانید:

هشدار مقامات «آتن» درباره خروج از منزل +عکس

حالا حدود سه هفته از این سیل ویرانگر گذشته است. کمک های اضطراری تا سقف ۳۵۰۰ یورو برای هر خانواده در نظر گرفته شده است. اما با این پول ها نمی توان خانه ساخت. سیاستمداران همچنان وعده کمک های مالی بیشتری را می دهند. هزاران نفر در مناطق سیل زده همچنان در خانه های خراب شده خود منتظر خشک کن ها هستند تا کف و دیوارهای خانه خود را تمیز کنند و همزمان در فکر فرورفته‌اند.

با وجود همه قدردانی ها از کمک های داوطلبانه و سریع و تعهد مسئولین و ارتش آلمان برای کمک به سیل زدگان اما همچنان این پرسش ها برای آن ها مطرح می شود که چرا در واقع درباره این فاجعه اخطار داده نشد؟ چگونه می توانم هزینه بازسازی خانه خود را پرداخت کنم؟ آیا کارفرمای من به من مرخصی ویژه ای برای بازسازی ها می دهد یا باید همه این کارها را عصرها و آخر هفته ها انجام دهم؟

ببینید:

فیلم/ طغیان سیل در شمال ایتالیا

سه هفته از زمان وقوع سیل ویرانگر گذشته و حالا مردم پاسخ می خواهند. آن ها ساعت های بی شماری کارهای سختی کرده‌اند. با این حال خانه های شخصی زیادی تقریبا کاملا تخریب شده اند. قوی ترین افراد هم در جریان این بازسازی ها دیگر توان خود را از دست داده‌اند. حالا آن ها می خواهند بدانند در دراز مدت چه کسی به آن ها کمک خواهد کرد و چه کسی مسئول سرنوشت آن ها است.

به همین دلیل درخواست ها برای روی کار آمدن یک نماینده ویژه در سطح فدرال برای دنبال کردن کارهای مناطق سیل زده قابل فهم است، جتی اگر کاملا آشکار باشد که وی نمی تواند خیلی کاری از پیش ببرد. این مسئول باید با دولت در تماس باشد و برای سیل زدگان احساس مسئولیت کند. وی باید وکیلی مدافع حقوق سیل زدگان باشد در دورانی که دولت دوباره به روزمرگی ها مشغول می شود.

بیشتر بخوانید:

این اتفاقای آلمان اگه تو ایران افتاده بود چی میشد؟

یک کارشناس آلمانی در این باره می گوید این چیزی است که بسیاری از سیل زدگان که در جلوی در خانه هایشان ایستاده‌اند می گویند: لطفا ما را فراموش نکنید حتی در دو تا سه ماه آینده. آن ها نگرانند که سرانجام با همه خسارات و غمی که دارند تنها گذاشته شوند.

اخیرا دادستانی شهر کوبلنتس بر اساس داده‌های تحقیقات و اطلاعات پلیس، پیگرد قضایی در مورد عوامل منجر به مرگ و جراحت شهروندان قربانی در منطقه "آرتال" را آغاز کرد.

در روز ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۱ تنها در منطقه "آرتال" در ایالت راینلندفالتس آلمان ۱۳۴ نفر جان خود را در اثر جاری شدن سیل از دست دادند. در دو ایالت نوردراین وستفالن و راینلندفالتس بیش از ۱۸۰ نفر جان سپردند و از سرنوشت ۵۹ نفر دیگر هنوز خبری در دست نیست.

فرانک روزلیب، مدیر انستیتوی پژوهش بحران در شهر کیل آلمان به رادیوی دویچلندفونک گفته است که در این روز شورای ایالتی به قدر کافی امکان اعلام هشدار در اختیار داشته است، به عنوان مثال نیروهای امداد و آماده‌باش پلیس می‌توانسته‌اند خانه به خانه شهروندان بروند و آنها را نسبت به احتمال وقوع یک فاجعه طبیعی هشدار دهند.

آرمین لاشت، نخست‌وزیر ایالت نوردراین وستفالن و کاندیدای صدراعظمی آلمان هم از سوی ساکنان مناطق سیل‌زده مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک شهروند از منطقه سویستال در نزدیکی بن می‌گوید هنوز کمکی نه از سوی مقامات ایالتی و نه از سوی ادارات محلی دریافت نکرده است. برخی دیگر می‌گویند هشدارها کافی و به موقع نبوده‌اند. فرد دیگری می‌گوید زیرساخت‌ها از میان رفته‌اند، فروشگاه‌ها و مدارس نیز در اثر سیل تخریب شده‌اند و نباید در انتظار روندهای تصمیم‌گیری بوروکراتیک ماند، بلکه به راه‌حل‌های سریع نیاز است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس