کد خبر 1254850
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
وداع بهمنیار از المپیک توکیو؛ کارت‌های سوخته و گرفتار سرعت حریف

بانوی کاراته‌کا وزن منهای ۵۵ کیلوگرم ایران با قبول شکست در سومین مبارزه خود مقابل حریفی از بلغارستان از گردونه رقابت‌های کاراته بازی‌های المپیک توکیو کنار رفت.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کاراته بازی‌های المپیک توکیو از امروز (پنجشنبه) آغاز شده است. «سجاد گنج‌زاده»، «سارا بهمنیار» و «حمیده عباسعلی» کاراته‌کاهای ایران در المپیک توکیو هستند. از این بین، بهمنیار امروز روی تاتامی رفته است و مبارزات عباسعلی و گنج‌زاده روز شنبه برگزار می‌شود.

بهمنیار در دور نخست گروه A وزن منهای ۵۵ کیلوگرم به مصاف «سراب اوزچلیک» نفر اول رنکینگ جهان از ترکیه رفت و پنج بر چهار به برتری رسید.

بانوی گیلانی کاراته ایران در دومین مبارزه برابر «ون تزو یان» ۲۷ ساله و نفر دوم رنکینگ جهان از چین تایپه رفت و عملکرد خوبی نداشت و اسیر ضربلات دست عقب و سریع حریف شد تا با حساب پنج بر یک شکست بخورد.

بهمنیار در سومین و آخرین مبارزه مرحله گروهی خود با «ایوت گورانوا» از بلغارستان که هر ۲ مبارزه قبلش‌اش را با برتری به اتمام رسانده بود روی تاتامی رفت و با نتیجه سنگین پنج بر دو شکست و حذف شد.

در این مبارزه نیز همچون رقابت با حریف چین‌تایپه، «سمانه خوش‌قدم» با کشیدن کارت اشتباه موجب شد تا کارت او برای درخواست ویدئوچک بسوزد. بهمنیار نیز دقایق  همچون مبارزه خود اسیر سرعت حریف شد و برابر ضربات ناگهانی رقبایش، برنامه‌ای برای دفاع نداشت.

با این اوصاف اولین نماینده کاراته ایران در حالی که قرعه خوبی برای رسیدن به مرحله نهایی و کسب مدال داشت از گردونه مسابقات کنار رفت.

تنی چند از مسوولان ورزش کشور با حضور در سالن «نیپون بودوکان» محل برگزاری مسابقات کاراته در المپیک توکیو، شاهد مبارزات بهمنیار هستند.

نتایج گروه نخست وزن منهای ۵۵ بانوان

سارا بهمنیار (ایران) ۵ - سراب اوزچلیک (ترکیه) چهار

ون تزو یان (چین‌تایپه) ۲ - ایوت گورانوا (بلغارستان) ۵

سراب اوزچلیک (ترکیه) یک -  ایوت گورانوا (بلغارستان) ۵

سارا بهمنیار (ایران) یک  -  ون تزو یان (چین‌تایپه) ۵

ایوت گورانوا (بلغارستان) ۵ -  سارا بهمنیار (ایران) ۲

ون تزو یان (چین‌تایپه)  -  سراب اوزچلیک (ترکیه)

مسابقات کاراته در دو گروه برگزار می‌شود و از هر گروه  دو نفر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و به صورت ضربدری برای راهیابی به فینال با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. هر کاراته‌کا در صورت راهیابی به مرحله نهایی، مدالش را قطعی می کند.

«سمانه خوش‌قدم»‌ سرمربی تیم زنان است و «شهرام هروی» هدایت تیم کاراته مردان ایران را برعهده دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • بینام IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 1
    خدا رو شکر انگار آمده عروسی لب پروتز مژه مصنوعی این همه آرایش چه خبره آمدی مسابقه مسابقه
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 3
    مشکل خانم های ورزشکار ما کمبود اعتماد به نفسه. از بازیهاشون کاملا مشخصه. وقتی رسانه های بیگانه و بعضا داخلی ها هی مدام میگن با حجاب نمیتونه پیروز بشه حجاب سخته حجاب اینطوره حجاب اونطوره خود به خود روی ورزشکاران خانممون تاثیر میذاره بهشون القا میشه که با حجاب نمیشه برد در صورتیکه تنها فرق ایشون با حریفش یه تیکه پارچه سبک رو سرشه باید رو اعتماد به نفس ورزشکاران خانم کار کرد.
  • GB ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    2 0
    اشکالی نداره. همین که تونست قهرمان جهان از ترکیه رو ببره یعنی کیفیت بالایی داره و به امید خدا ۴ سال دیگه که دیگه روحانی و بهانه تحریم نباشه مدال هم می‌گیره
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    3 1
    درود بر سارای ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس