ترامپ

وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا با طرح شکایتی، دستور وزارت دادگستری برای انتشار سوابق مالیاتی او را فاقد مشروعیت دانستند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه (به وقت محلی) دستور وزارت دادگستری آمریکا برای انتشار سوابق مالیاتی او را به چالش کشید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وکلای ترامپ با طرح شکایتی در دادگاه فدرال حوزه کلمبیا (نیویورک) اظهار داشتند کمیته راه و روش‌ها  (امکانات مالی) مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست به‌دست آوردن سوابق مالیاتی او فاقد مشروعیت است.

آن‌ها در این پرونده نوشته‌اند، حمایت وزارت دادگستری آمریکا از این درخواست و دستور به وزارت خزانه‌داری برای همکاری با این کمیته کنگره نیز عملی اشتباه بوده است.

وکلای ترامپ با سیاسی توصیف کردن این اقدام و تلاش دموکرات‌ها برای تخریب وی نوشتند: «این درخواست‌ها علیه رئیس جمهور ترامپ تبعیض ایجاد می‌کند زیرا او یک جمهوری‌خواه و رقیب سیاسی است».

با این حال «جیمز ریپتی» استاد حقوق مالیاتی در دانشگاه بوستون به رویترز گفت، احتمالاً شکایت وکلای ترامپ از سوی قاضی رد خواهد شد.

این وکیل آمریکایی افزود، کمیته راه و روش‌ها از بخشی از قوانین آمریکا استفاده کرده است که به آن اجازه می‌دهد به منظور «اهداف قانون‌گذاری»، از دفتر خدمات درآمدهای داخلی بخواهد سوابق مالیاتی را در اختیارش قرار دهد و دستور وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه نیز به خوبی توضیح می‌دهد که درخواست کمیته فوق کاملاً مزابق استاندارها صورت گرفته است.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه از وزارت خزانه‌داری درخواست کرد سوابق پرداخت‌های مالیاتی ترامپ را منتشر کند. در یادداشت ۳۹ صفحه‌ای دفتر مشاور حقوقی وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه، آمده است که بخش خدمات درآمدهای داخلی در وزارت خزانه‌داری باید اسناد مالیاتی ترامپ را به کمیته راه و روش‌های مجلس نمایندگان آمریکا تحویل دهد.

با اینکه انتشار پرداخت‌های مالیاتی از سوی کاندیدهای ریاست جمهوری آمریکا اجباری نیست اما اکثر آن‌ها این اقدام را انجام می‌دهند. با این حال ترامپ در سال ۲۰۱۶ مدعی شد سوابق مالیاتی وی تحت حسابرسی خدمات درآمدهای داخلی بوده و آن‌ها را چندی بعد منتشر خواهد کرد.

ترامپ در طول حضور در کاخ سفید از انتشار این سوابق امتناع کرد و در سال ۲۰۱۸ که «رابرت مولر» بازرس ویژه رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به سود ترامپ تلاش کرد به سوابق مالیاتی وی دست پیدا کند، رئیس جمهور سابق آمریکا تمام تلاش خود را برای ممانعت از این اقدام به کار گرفت.

با این حال روزنامه «نیویورک تایمز» توانست به بخش‌هایی از سوابق مالیاتی ترامپ دست پیدا کند و در گزارشی نوشت که او سال‌ها پیش از ورود به کاخ سفید از پرداخت مالیات درآمدهای فدرال طفره رفته است.

تا پیش از این، «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری دوران ریاست جمهوری ترامپ، با ادعای اینکه قرار است از اطلاعات و سوابق مالیاتی رئیس جمهور وقت برای اهداف حزبی استفاده شود، از تحویل آن‌ها خودداری کرده بود.

با این حال پس از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ، پرونده‌های متعددی علیه او به جریان افتاده که تخلفات مالیاتی او نیز یکی از مهم‌ترین آن‌ها است.

یازدهم تیر امسال، سازمان ترامپ و «آلن ویسلبرگ» مدیر مالی آن، در دادگاهی به کلاه‌برداری مالیاتی متهم شدند. دادستانی مطنقه منهتن نیویورک اعلام کرد سازمان ترامپ و ویسلبرگ به کلاه‌برداری مالیاتی «گسترده و قابل توجه» به مبلغ ۱.۷ میلیون دلار متهم شدند.

این اولین پرونده کیفری مقامات قضایی نیویورک علیه ترامپ است که بعد از دو سال تحقیقات به سرانجام رسیده و طبق آن سازمان ترامپ و ویسلبرگ از سال ۲۰۰۵ تا به امسال، مقامات را درخصوص پرداخت مالیات، فریب داده‌اند.

«کری دان» دادستان منهتن گفت این تخلفات پانزده ساله «از سوی بالاترین سطوح مدیریتی سازمان‌دهی شده است». با این حال در این مرحله از تحقیقات قضایی، اتهامی موجه شخص ترامپ نشده است.

پیش‌تر نیز شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت دفتر دادستانی نیویورک سوابق مالیاتی ترامپ را از تاریخ ژانویه ۲۰۱۱ تا آگوست ۲۰۱۹ به دست آورده‌ است. این در حالی است که ترامپ تلاش می‌کرد از طریق دیوان عالی آمریکا دستیابی به این اسناد را غیرممکن کند.

این دادستانی اکنون در حال بررسی چند جنبه مختلف از فعالیت‌های مالی و تجاری ترامپ است. از سوی دیگر رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند دفتر دادستانی منهتن تحقیقات درباره پرونده‌های ترامپ را تشدید کرده و به طور ویژه بر روی یکی از شرکت‌های املاک ترامپ در نیویورک تمرکز کرده است.

«مایکل کوهن» وکیل و کار چاق‌کن سابق ترامپ که اکنون به یکی از مخالفان او تبدیل شده و علیه او ادای شهادت کرده است اخیراً در مصاحبه‌ای گفت:

«نمی‌خواهم مردم فکر کنند این پرونده فقط درباره آلن ویسلبرگ (مدیر مالی سازمان ترامپ) و یک آپارتمان و یک خودرو مجانی و امثال آن است».

وکیل سابق ترامپ از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ افزود: «مسئله به‌طور اساسی ابعاد بزرگتری از این یک جنبه [مطرح شده] را دارد. این فقط نوک کوه یخ است و چیزهای بسیار بیشتری در راه هستند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    دزدی و کلاشی از سرو روی ترامپ میباره! بزنید پدرش رو دربیارید ای دزد قاتل رو!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس