فروغی: بعد از طلای المپیک نظر رقبا تغییر کرد/ در المپیک بعدی هم شرکت می‌کنم - کراپ‌شده

دارنده مدال طلای المپیک توکیو گفت: بعد از کسب عنوان قهرمانی نظر رقبا نسبت به تیراندازی ایران تغییر کرد.

به گزارش مشرق، جواد فروغی در نشست خبری در مورد کسب مدال طلای توکیو اظهار داشت: از اینکه درخشش تیم تیراندازی باعث خوشحالی مردم شد، خرسندم. اختلاف ما با دنیا تا قبل از جام جهانی هند مانند دو روی سکه بود. قبل از جام جهانی هند به ضرر ما بود اما بعد از آن به نفع ما شد. تا قبل از این تپانچه خیلی محلی از اعراب نداشت و حریفان روی ایران حساب نمی‌کردند اما بعد از طلای جام جهانی هند، قهرمانی جهان در کرواسی، بازی‌های توکیو شرایط و جایگاه تپانچه در نظر رقبا تغییر کرد و اکنون بیشتر دیده می‌شود.

قهرمان المپیک توکیو گفت: بهترین جایگاهی که تیراندازی در المپیک داشت، ششمی بود اما انتظار ما این بود که در توکیو بهتر از دوره‌های قبل نتیجه بگیریم. قبل از فینال به آقای نصر گفتم این حضور در فینال برای ما کافی است و عنوان هشتمی رکورد خوبی محسوب می‌شود. احساس می‌کردم که وظیفه ام که عبور از مرحله مقدماتی بود که انجام شده است.

وی گفت: رقبای ما در فینال سخت و قدرتمند بودند و پیشینه مدالی خوبی داشتند. کمترین آنها شاید ۱۳ مدال داشت، اما واقعا نمی‌دانم در فینال چه اتفاقی برای آنها رخ داد که نتوانستند آنطور که شایسته بود ظاهر شوند. اختلاف ۶.۹ دهم میان حریفان در هیچ لیگ کشوری دیده نمی‌شود. باید آسیب شناسی شود تا در مسابقات بعدی ما هم دچار آنها نشویم. ارزش دارد که  روی این موضوع ارزیابی کنیم.

فروغی گفت: در مرحله مقدماتی رقبا امتیازات خوبی ثبت کردند اما در نیمه راه مرحله فینال دیدم دیگر حریفان امتیازاتشان کم شد و من احساس کردم حریفی ندارم به همین دلیل با آرامش پیش رفتم.

وی در خصوص برنامه‌های آینده‌اش، یادآور شد: نزدیکترین برنامه ما جام ریاست جهانی فدراسیون تیراندازی است که در هر ماده ۱۲ نفر می‌توانند شرکت کنند. تاریخ و مکان آن مشخص نیست اما برآورد آن حدود یک ماه دیگر است. مسابقات قهرمانی سلاح‌های بادی آسیا در قزاقستان هم در پیش است. در آینده تا بازی‌های آسیایی، جام جهانی و مسابقات آسیایی دیگری هم خواهیم داشت.

دارنده مدال طلای جهان و المپیک، خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های من این است که در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کنم. با توجه به اینکه در صدر برترین تیراندازان قرار دارم، تنها حفظ تکنیک، تاکتیک و حضور در مسابقات مهم است که می‌توانم رنک خود را حفظ کنم تا بتوانم سهمیه را بگیرم.

فروغی گفت: تیراندازی آنطور که شایسته آن بود مورد توجه قرار نمی‌گرفت اما الان شرایط بهتر شده و من درخواست می‌کنم بیشتر به آن توجه شود. چرا ایران نباید قطب تیراندازی جهان شود؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    10 1
    ان شا الله
  • محمدعلی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 1
    یکی نیست به این بی شرفا بگه شمایی که علیه جواد فروغی،جوسازی کردین،به آمار خود کمیته بین المللی المپیک،بیشتر از ۱۰۰ ورزشکار ارتشی یا نظامی هستن! میان ایراد میگیرن که فلانی نظامی بوده چرا تو المپیک شرکت کرده.فروغی چون آرمان و ارزشش رو جار زد،شد آدم بد ولی اگه این فروغی از دارودسته لیبرالها و هم خط این جماعت بود میشد قهرمان جهان!!!!
  • ناشناس IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    انشاالله دلاور به امید خدا باز هم دل مردم را شاد کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس