کد خبر 1255386
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
ایران درباره حوادث ساختگی دریایی در خلیج فارس هشدار داد/ اعمال غیرمسئولانه بلافاصله متوقف شود

نخست وزیر سابق قطر به دنبال بروز حوادث امنیتی پی درپی برای کشتی‌ها در خلیج فارس و دریای عمان از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست بدون اتکا به متحدانشان برای تامین امنیت خلیج فارس اقدام کنند.

به گزارش مشرق، «حمد بن جاسم آل ثانی» وزیر خارجه سابق قطر امروز جمعه از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست برای پایان دادن به حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

واکنش سازمان ملل به لفاظی وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران

به گزارش القدس العربی، این مقام سابق قطری گفت: حوادث امنیتی در خلیج (فارس) و دریای عمان پدیده‌ای خطرناک است و باعث ایجاد سردرگمی برای دریانوردی می‌شود و اعتماد را در منطقه ما متزلزل می‌کند؛ علاوه بر ابعاد اقتصادی پرهزینه‌ای که به دنبال دارد.

بن جاسم در رشته توئیت‌های متعددی در صفحه خود در توییتر تاکید کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس باید اقدامات مناسب را بدون توسل به متحدان برای جلوگیری از دزدی دریایی، هدف قرار گرفتن کشتی‌های تجاری و ایجاد ناامنی انجام دهند.

وی در توئیت خود نوشت:  مشخص است که برخی از کشورهای حوزه خلیج (فارس) در دریای آزاد فعالیت دارند.

ناظران معتقدند که منظور نخست وزیر سابق قطر، امارات عربی متحده است که برنامه‌هایی برای تصرف بنادر منطقه دارد.

وی افزود: به یاد دارم که یکی از فرماندهان نیروی دریایی منطقه ما روزی گفت که ناوگان دریایی کشورش می‌تواند در همه دریاها فعالیت کند ... آیا خلیج(فارس) ما برای چنین اقدامی مناسب‌تر نیست؟.

جمهوری اسلامی ایران نیز  بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانسته  و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اهداف خاص سیاسی هشدار داده است.

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید مجدد  بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان گفته است: نیروهای دریایی ایران با اعلام کمک وامداد رسانی به کشتی‌های عبوری در منطقه، در صورت نیاز آمادگی ارائه خدمات پشتیبانی دریایی را دارند. 

خطیب‌زاده همچنین اضافه کرد: در صورت بروز مشکل در سامانه‌های ناوبری، جمهوری اسلامی ایران آماده کمک رسانی و بررسی موضوع از نزدیک است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    24 5
    گلابی باید صاف بیایی سراغ ایران درخواست کمک کنی عربستان امارات پلشتی بیش نیستن
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    6 4
    اسراییل مستیقما کشتی های تجاری ایران و امارات رو هدف قرار میده و ایران مقصر جلوه میده.وقت تردد امن و تجارت امن یهودی ها در خلیج فارس تمام شده.یهودی ها منتظر عواقب خرابکارانه خود باشند
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    8 6
    چرا از کلمه جعلی دریای عمان استفاده میکنید بگید دریای مکران
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 0
      بله رهبری هم همین و فرمودن ولی کو گوش شنوا، البته امیدواریم از این به بعد دقت بشه آخه اینجا چند هزار ساله ایرانه؟ چند ساله عمان بوجود اومده؟ کاسپین و پرشین گلف و دریای عمان خیلی جالبه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس