کد خبر 1255875
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
توضیحات جالب داور بین‌المللی کشتی درباره اشتباهات داوری در دیدار یزدانی و حریف آمریکایی

داور بین‌المللی کشتی کشورمان توضیحات جالبی درباره اشتباهات داوری در دیدار یزدانی و حریف آمریکایی در فینال المپیک ارائه کرد.

به گزارش مشرق، سالار آقاولی با اشاره به اشتباهات داوری در دیدار حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی در فینال المپیک توکیو اظهار داشت: در تایم اول یزدانی وقتی برای زیرگیری از حریفش اقدام کرد تیلور روی زانو از تشک فرار کرد که داور اخطار داد. در تایم دوم تیلور دوباره این عمل را تکرار کرد و با یک اخطار و یک امتیاز جریمه شد.

وی ادامه داد: قانون اتحادیه جهانی کشتی می‌گوید وقتی فرار از تشک در هر حالتی صورت گیرد باید در همان حالت در وسط تشک، کشتی مجدداً آغاز شود. تیلور در حالت خاک یعنی چهار دست و پا فرار کرد؛ یعنی حالت خاک بوده است که باید در حالت خاک در وسط تشک کشتی ادامه پیدا می‌کرد. چون در حالت سرپا نبود و زانوزده از تشک فرار و خارج شده است که در ادامه باعث شکست یزدانی شد.

داور بین‌المللی کشتی کشور تصریح کرد: اگر هوشمندی و دقت کادرفنی بود و به این موضوع اعتراض می‌کردند قطعاً حریف در حالت خاک قرار می‌گرفت تا این مدال طلا برای ایران به این راحتی از دست نرود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Tti IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    2 6
    پهلوان یزدانی دوبار در خاک نشت.واقعا بیایید واقع بین باشید.با این شرایط یزدانی اگر طلا هم میگرفت ارزشی نداشت حتی بایک خاک هم حق تیلور بود ..ذر کشتی سخت ترین حالت این است که در حالت ایستاده حریف را‌خاک کنید.بارانداز آسانتر از خاک کردن است.یزادانی باید کشتی خودشو می گرفت . یزدانی اگر با زیر کتف زدن به قصد امتیازگیری میتوانست تیلور را خاک کند .اما دستورالعمل از طرف مربیان کاملا اشتباه بود.بزن زیر بغل حریف را از تشک بیرون کن.شگرد یزدانی زیر کتف زدن ولی باید تا خاک کردن ادامه داشته باشه.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 1
    مربیان ما کلا از زرنگی محتاط عمل میکنن وهمه دنیا این میدانه همیشه ضرر کردیم چون اول ورزشکار رو برای محتاط بودن ترساندیم پس قدم اول وامتیاز اول مربی به حریف داده
  • احمد IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    3 1
    مربی نزاشت حسن کشتی رو به جلو میگرفت ده صفر می کرد .تو همه رشته ها ترس پدر بچه ها رو دراورد
  • US ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    اصلا حرف دوست عزیز رو قبول ندارم البته با احترام ولی واقعا یزدانی از تیلور سر بود اگر اول داور درست قضاوت می‌کرد حتما شرایط فرق میکرد
  • علیرضا IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    2 0
    ارزش یزدانی نزد ما بسته به رنگ مدال نیست به غیرت و پهلون بودنشه
  • حسین IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    2 1
    کادر فنی ترسو بود نذاشت حسن کشتی خودشا بگیره به نظرم از تیلور سر بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس